Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Janek Taxi w 26 Maja 2015, 15:10 11s

Tytuł: Łańcuch rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Janek Taxi w 26 Maja 2015, 15:10 11s
Witam. Przebieg ok. 250tyś km. Po odpaleniu na zimnym silniku słychać chyba łańcuch i za chwilkę jest ok, czyli pewnie już należy wymienić. Mam pytanko czy ktoś już wymieniał ? w212 e220 cdi 163ps, automat 5 biegowy.
Czy trzeba wyciągać silnik czy jak jeśli łańcuch jest od drugiej strony?


Dodano: 26 Maja 2015, 15:10 59s
Czy to mogą być popychacze?
Tytuł: Odp: Łańcuch rozrządu
Wiadomość wysłana przez: thomas w 07 Czerwca 2015, 11:02 13s
Witam
Wlasnie jestem w trakcie wymiany lancuszka rozrzadu W212 220CDI OM651. Przebieg samochodu 300000km. Po zaparkowaniu przed marketem juz nim do domu nie wrocilem. Efekt jakby paliwa braklo. Po kilku probach odpalil na samostarcie ale wyskakiwal blad P0341 z pozycji walka rozrzadu. Wymiana lancucha nie jest mozliwa przy zalozonym silniku bo ten znajduje sie miedzy silnikiem a skrzynia. Po rozebraniu pokrywy zaworow widac tylko gorne trybka i czesc lancuszka. Ja wyciagalem w calosci silnik ze skrzynia, choc potem i tak skrzynia musi byc wyciagana. Po wymontowaniu kola zamachowego, filtra czastek stalych , egr i miski olejowej mozna otwierac tylna pokrywe silnika. W misce olejowej kawalki slizgu napinacza a sam napinacz bardzo luzny. Dobrze ze nie meczylem go dluzej tylko dalem sie do rozbierania bo mogl bardziej przeskoczyc i zawory poniszczyc. Jest akcja serwisowa na silniki OM 651 (W212, Sprinter, Vito) na sprawdzenie napinacza (moj jednak sie nie zalapal - chyba przebieg za duzy). Na wymiane lancucha potrzeba ok 15 godzin oczywiscie jezeli ma sie podnosnik.