Witam, do 2 i pół roku mam Mercedesa w212 220 Cdi 7G automat z 07/2014 roku. Praktycznie od początku posiadania, od 135 kkm wyczuwam delikatne drganie/wibracje przy zatrzymywaniu. Niestety przy zakupie tego nie zauważyłem…
Auto z pełną historią, serwisowane co roku w ASO Mercedes-Benz we Francji. Początkowo myślałem ze to poduszki pod silnikiem, we francuskim ASO 2 lata temu nawet chcieli już mi je wymieniać (za 950€), ale powiedzieli ze nie jest to pilne, ani niebezpieczne. W zeszłym roku w polskim ASO w Nowych Skalmierzycach pod Kaliszem, przy serwisie B poprosiłem o zdiagnozowanie drgania, i ewentualne potwierdzenie czy to rzeczywiście poduchy. Bez wątpliwości stwierdzili ze poduszki są dobre. Wprowadzili mnie na trop układu wtryskowego, proponując dla testu wlanie preparatu Liquy Molly do baku, do czyszczenia common rail. Rzeczywiście na tym preparacie jest poprawa, tak przez 1000 km jest lepiej, nie idealnie na 100% ale lepiej, ale potem z powrotem pojawiają się denerwujące drgania przy zatrzymywaniu się.
Dzisiaj po dwóch latach, przebieg 172 kkm, w dodatku zima, problem się nasila na 3 sposoby :
- Drgania przy ruszaniu i przy zatrzymywaniu się są coraz bardziej denerwujące,
- Przy ruszaniu, na 1 i 2 biegu obroty bywają nierówne. Zwłaszcza jak dogazuje, to nieraz jest skok obrotów w górę, i lekkie szarpnięcia, tym bardziej na zimnym silniku.
- Przy jeździe po mieście, po wrzuceniu wyższego biegu (w momencie spadku obrotów) samochód odbija lekko do przodu (jakby go ktoś lekko popychał), po wrzuceniu biegów 2,3,4 jest odczuwalne takie odbijanie (nie jest to dramatyczne, ale denerwujące).
Dodatkowe obserwacje i informacje :
- Nie miałem nigdy problemów z odpalaniem, odpala od ręki nawet po mroźnej nocy, mimo ze głównego akumulatora jeszcze nie wymieniałem.
- Dookoła wtrysków silnik się « poci », i się zastanawiam czy nie warto by było wymienić podkładek pod wtryskami ? Fot1.
- Spalanie jest stabilne, wg mnie niskie, średnio 6,7l na krótkich codziennych trasach, na trasie do 110km/h potrafi zejść do 5,5L
- Zauważyłem tez wyciek oleju, tak jak już ktoś opisywał tu na forum Fot 2.
- Samochód nie dymi, nawet jak mocno dogazuje.
Czytałem ten wątek
https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/falowanie-obrotow-2-2cdi/, gdzie pomogła wymiana zaworu na pompie wysokiego ciśnienia, ale tu objawy nie były dokładnie takie same jak te moje wyżej opisane.
W tym nowym roku, stwierdziłem ze muszę w końcu się uporać z tym problemem, żeby w pełni cieszyć się z jazdy moim mercedesem. Dlatego zwracam się do Państwa o porady.
Czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami ? Czy to raczej wtryski / lub szczelność wtrysków ? Od czego byście zaczęli ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Piotr