Autor Wątek: Lekkie drgania / wibracje przy zatrzymywaniu. Skoki obrotów przy wolnej jeździe.  (Przeczytany 17614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Witam, do 2 i pół roku mam Mercedesa w212 220 Cdi 7G automat z 07/2014 roku. Praktycznie od początku posiadania, od 135 kkm wyczuwam delikatne drganie/wibracje przy zatrzymywaniu. Niestety przy zakupie tego nie zauważyłem…
Auto z pełną historią, serwisowane co roku w ASO Mercedes-Benz we Francji. Początkowo myślałem ze to poduszki pod silnikiem, we francuskim ASO 2 lata temu nawet chcieli już mi je wymieniać (za 950€), ale powiedzieli ze nie jest to pilne, ani niebezpieczne. W zeszłym roku w polskim ASO w Nowych Skalmierzycach pod Kaliszem, przy serwisie B poprosiłem o zdiagnozowanie drgania, i ewentualne potwierdzenie czy to rzeczywiście poduchy. Bez wątpliwości stwierdzili ze poduszki są dobre. Wprowadzili mnie na trop układu wtryskowego, proponując dla testu wlanie preparatu Liquy Molly do baku, do czyszczenia common rail. Rzeczywiście na tym preparacie jest poprawa, tak przez 1000 km jest lepiej, nie idealnie na 100% ale lepiej, ale potem z powrotem pojawiają się denerwujące drgania przy zatrzymywaniu się.

Dzisiaj po dwóch latach, przebieg 172 kkm, w dodatku zima, problem się nasila na 3 sposoby :
- Drgania przy ruszaniu i przy zatrzymywaniu się są coraz bardziej denerwujące,
- Przy ruszaniu, na 1 i 2 biegu obroty bywają nierówne. Zwłaszcza jak dogazuje, to nieraz jest skok obrotów w górę, i lekkie szarpnięcia, tym bardziej na zimnym silniku.
- Przy jeździe po mieście, po wrzuceniu wyższego biegu (w momencie spadku obrotów) samochód odbija lekko do przodu (jakby go ktoś lekko popychał), po wrzuceniu biegów 2,3,4 jest odczuwalne takie odbijanie (nie jest to dramatyczne, ale denerwujące).

Dodatkowe obserwacje i informacje :
- Nie miałem nigdy problemów z odpalaniem, odpala od ręki nawet po mroźnej nocy, mimo ze głównego akumulatora jeszcze nie wymieniałem.
- Dookoła wtrysków silnik się « poci », i się zastanawiam czy nie warto by było wymienić podkładek pod wtryskami ? Fot1.
- Spalanie jest stabilne, wg mnie niskie, średnio 6,7l na krótkich codziennych trasach, na trasie do 110km/h potrafi zejść do 5,5L
- Zauważyłem tez wyciek oleju, tak jak już ktoś opisywał tu na forum Fot 2.
- Samochód nie dymi, nawet jak mocno dogazuje.

Czytałem ten wątek https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/falowanie-obrotow-2-2cdi/, gdzie pomogła wymiana zaworu na pompie wysokiego ciśnienia, ale tu objawy nie były dokładnie takie same jak te moje wyżej opisane.

W tym nowym roku, stwierdziłem ze muszę w końcu się uporać z tym problemem, żeby w pełni cieszyć się z jazdy moim mercedesem. Dlatego zwracam się do Państwa o porady.

Czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami ? Czy to raczej wtryski / lub szczelność wtrysków ? Od czego byście zaczęli ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Piotr

Forum Mercedes E-Klasa


Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1122
  • Pomógł +67/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Podkładki pod wtryskami trzeba zrobić koniecznie, ale to nie ma związku z objawami.
Jak wtryski będą wyjęte, to trzeba je sprawdzić na maszynie, być moze któryś niedomaga. To może mieć związek z objawami.
Na moje oko jednak to konwerter albo sama skrzynia. Zrobiłbym od początku adaptację konwertera - jak się ma SD to można samodzielnie, jak nie, to najlepiej w ASO.

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Podkładki pod wtryskami trzeba zrobić koniecznie, ale to nie ma związku z objawami.
Jak wtryski będą wyjęte, to trzeba je sprawdzić na maszynie, być moze któryś niedomaga. To może mieć związek z objawami.
Wielkie dzięki za odpowiedz, to od tego postaram się zacząć, sprawdzenie wtrysków i wymiana podkładek przy okazji.

Na moje oko jednak to konwerter albo sama skrzynia. Zrobiłbym od początku adaptację konwertera - jak się ma SD to można samodzielnie, jak nie, to najlepiej w ASO.
Ale przy takim przebiegu 170kkm żeby skrzynia/konwerter się psuły, trochę nie chce mi się wierzyc.
Z drugiej strony, zdarza się tez ze jak mocniej dogazuje np "uciekając" na rondzie to bieg przeciąga, tzn dość długo trzyma wysokie obroty na 2 - 3 biegu. Z reguły jeżdżę spokojnie, i oszczędnie, więc to mi nie przeszkadza.
Nawet pytałem w ASO o adaptacje skrzyni, i mówili ze mogą zrobić.

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł +18/-14
    • Zobacz profil
Ja wymieniałem konwerter przy przebiegu ok 190 kkm, auto potrafiło zgasnąć kilka razy przy pierwszej próbie ruszania...

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Nie no takich problemów ze samochód gaśnie to nie mam, tylko te drgania, i "popychanie" samochodu przy zmianie na wyższy bieg.
A moze Pan powiedzieć gdzie wymieniał Konwerter i z jakim to się wiąże kosztem ?

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł +18/-14
    • Zobacz profil
Nie "panujmy" sobie na forum.
Zaczęło się od drgań przy hamowaniu i zatrzymywaniu na światłach, oraz przy ruszaniu, a objawy gaśnięcia pojawiły mi się z dużym nasileniem jak byłem w górach, nie wiem, czy kwestia kilkuset km trasy czy innego ciśnienia...
Po powrocie z urlopu wymieniałem, ale koszty to nie będą miarodajne, bo po pierwsze trafił mi się prawie nowy konwerter, który kupiłem mega okazyjnie, a wymiana też była zrobiona mocno "po znajomości" i co najmniej już 5 lat temu, więc słabo pamiętam...
O ile pamiętam była też dolewka lub wymiana oleju w skrzyni...

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
ok, to już nie panujemy :-)
A pamiętasz jak długo się "sytuacja rozwijała" z tym drganiem ? I czy miałeś tez takie "popychanie / odbijanie" przy zmianie biegów w górę ?
Bo ja już te drgania mam praktycznie od 2,5 roku, robię 15kkm rocznie średnio. Teraz jakby się nasilały, bo zima.
Jak jadę przez Niemcy, to 200km/h bez problemów. Spalanie dobre, nic nie gaśnie. Ale po mieście te drgania, i "popychanie" samochodu psuje cala frajdę z jazdy.


Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł +18/-14
    • Zobacz profil
U mnie chyba jakoś było ok 2 miesięcy tak, że jak ruszałem lub zatrzymywałem auto to obroty spadały do 400-500 tak jakby w manuału puszczać sprzęgło z trzymanym hamulcem, były drgania, które przenosiły się na budę, a potem pojechałem z nad morza w góry i tam następnego dnia po trasie na wstecznym auto mi dwa razy (o ile nie trzy) zgasło po wrzuceniu biegu, aż się bałem, że nie ruszę. Po powrocie z gór nad morzem jakoś znowu objawy złagodniały, ale, jako, że wiedziałem, że konwerter na mnie leży i czeka to niedługo potem pojechałem i go wymieniłem, oczywiście po wymianie wszystkie objawy zniknęły, od tamtej pory zrobiłem ok 80 kkm i nic się takiego nie powtórzyło. Na pewno później wymieniałem poduszki pod silnikiem, też ładnie to wyciszyło drgania budy.

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Ciekawe doswiadczenia, u mnie to tak szybko nie idzie, i nigdy mi nie spadały obroty. Może tak jak mówi Sewan wystarczy adaptacja skrzyni na SD. Przy okazji każe szybciej zrobić wymianę oleju w skrzyni, bo byla robiona przy 110 kkm przebiegu, teraz mam 172kkm ale nie wiem jak ten poprzedni właściciel jeździł, może jak szaleniec...

A swoją droga sprawdzę wtryski.

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 587
  • Pomógł +18/-14
    • Zobacz profil
To raczej akurat czas na wymianę, zalecane co 60 kkm, napisz czy Twoje działania pomogły na dolegliwość :)

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Witam, ciekawostka zrobiłem reset pamięci skrzyni (metoda Kluczkiem i pedałem gazu na postoju), i jestem mile zaskoczony zachowaniem skrzyni. Przestała przeciągać biegi, znikllo wyżej opisane odbijanie/popychanie po zmianie biegów. Francuskie ASO zrobiło mi wycenę na wymianę oleju w skrzyni, oraz jej adaptacje (950€), tak ze na razie sobie daruje bo reset jak na razie uczynił cud.

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Witam, jestem po interwencji w ASO, przy okazji Serwisu A, okazało się ze jest do wymiany chłodniczka oleju (bo rzeczywiście sam widziałem spory wyciek, tak jak na zdjęciu wyżej). Do wymiany tez była uszczelka pod osłoną głowicy, i przy okazji demontażu wtrysków zostały one sprawdzone wizualnie oraz wymienione miedziane podkładki pod nimi.
Po pierwszych dniach użytkowania, muszę powiedzieć ze jest poprawa w pracy silnika (więc chyba coś tam się zaczynało dziać przy tych wtryskach). Zniknęło mi to odbijanie na pierwszych biegach.
Koszt operacji, dość spory : Serwis A 370€ + te naprawy dodatkowe 918€, w ASO francuskim.

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Odp: Lekkie drgania / wibracje przy zatrzymywaniu. Skoki obrotów przy wolnej jeździe.
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Września 2024, 11:29 20s »
Podkładki pod wtryskami trzeba zrobić koniecznie, ale to nie ma związku z objawami.
Jak wtryski będą wyjęte, to trzeba je sprawdzić na maszynie, być moze któryś niedomaga. To może mieć związek z objawami.
Na moje oko jednak to konwerter albo sama skrzynia. Zrobiłbym od początku adaptację konwertera - jak się ma SD to można samodzielnie, jak nie, to najlepiej w ASO.

W moim w212 jest poprawa. Najpierw przy dorocznym przeglądzie w kwietniu br w ASO zostały wymienione :
- chlodniczka oleju i to mocowanie filtra oleju (bo mialem ten wyciek)
- podkładki pod wtryskami, i sprawdzenie wtrysków w ASO (wtryski dobre), i jakas uszczelka przy wtryskach
- wymiana oleju Serwis A

Dragania i takie odbijanie skrzyni było dalej, i pod koniec lipca wybralem się na wymianę oleju w skrzyni, i prosiłem o adaptacje w serwisie. Mercedes-Benz-Benz-Benz w Nowych Skalmierzycach wymienił olej (prawie 10l wyszło), i mówił ze olej był brzydki, jakby nigdy nie wymieniany. A niby w książce serwisowej Mercedes-Benz-Benz-Benz była wymiana 65 tys km temu. Adaptacji nie zrobili bo akurat trafilem na burze.
Mimo to, po samej wymianie oleju + jakiś update oprogramowania, skrzynia dużo lepiej działa. Drgania latem prawie ustały, ale rzeczywiście teraz przy ochłodzeniu znowu je czuje. Podejrzewam ze jeszcze mi zostały te 3 poduszki do zrobienia pod silnikiem.  Co myślicie ?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Lekkie drgania / wibracje przy zatrzymywaniu. Skoki obrotów przy wolnej jeździe.
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Września 2024, 11:29 20s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock