Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:02 38s

Tytuł: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:02 38s
 Witam, według mojego doświadczenia misek olejowych w autach do liftu są co najmniej 3 rodzaje. Zarówno tej plastikowej jak i aluminiowej nad plastikową. Pierwszy rodzaj to w autach od początku produkcji 2009 do początków 2011 roku. Łatwo poznać bo miska plastikowa jest bez otworu ze śrubą pośrodku miski (również inna ilość śrub w koło, różnica jedną śrubą i kształtem uszczelki). W tym pierwszym przypadku czyli od 2009 do 2011 aluminiowa miska jest "ażurowa" bez wypełnienia środka. Drugi rodzaj, czyli od 2011 roku to miska aluminiowa wypełniona w środku i do tej miski jest przykręcona już zmieniona miska plastikowa z charakterystyczną śrubką po środku (wtedy również ilość śrub w koło jest inna o jedną sztukę wobec starej). Te dwie miski plastikowe nie są zamienne chyba że w komplecie z aluminiową i smokiem oleju bo też jest inny. Trzeci przypadek to miska nowa z Mercedesa która zamienia się z miską ze śrubką po środku czyli z nr 2 po 2011 roku. Myk jest taki że ta miska pasuje do aluminiowej w koło i śrubką centralną ale nie tak do końca (Mercedes-Benz każe wymieniać obie, aluminiowa coś koło 2000 zł). Różnica polega na głębokości osadzenie czujnika poziomu oleju w misce plastikowej, przez co gwint na jego śrubę opiera się o odlew miski aluminiowej i nie można tego skręcić. Sposób na to jest prosty, podfrezowanie odlewu starej miski aluminiowej w miejscu gdzie naddatek materiału przeszkadza (oryginalna również jest w tym miejscu sfrezowana). Auta poliftowe mają jeszcze inne miski ale to już inny temat. Jakbyś miał pytania lub nie do końca zrozumiał o co chodzi to możemy się zdzwonić i wszystko wytłumaczę jeszcze raz. Najprostszy sposób to kupno miski używanej o tych samych numerach co Twoja (o ile jest dostępna).
 
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:08 50s
 Poniżej miska aluminiowa z wypełnieniem z 2011 roku (zaznaczone miejsca różnic wobec miski która pasuje do miski nowej z serwisu).
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:09 31s
Poniżej oryginalna miska aluminiowa pasująca do poprawionej miski plastikowej z podniesionym miejscem na czujnik poziomu oleju (zaznaczone miejsce różnic i fabrycznie wyfrezowane miejsce na gwint czujnika poziomu oleju). Taka miska aluminiowa kosztuje coś koło 2000 zł i jest teoretycznie konieczna do nowej miski plastikowej zamówionej w serwisie. Stary numer plastikowej jest niedostępny i krosuje się na ten z czujnikiem wyżej.
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:12 29s
Poniżej miska aluminiowa z 2011 dostosowana we własnym zakresie do nowego typu miski plastikowej dostępnej w Serwisie jako zamiennik oryginalnej. Miski używane wtedy kiedy ją potrzebowałem były niedostępne lub w cenie nowych. Kupiłem w serwisie nową plastikową ale taka przeróbka była konieczna. Troszkę inny otwór okrągły na czujnik w niczym nie przeszkadza więc został stary. Silnik po tych zmianach pracuje bezproblemowo
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:13 14s
Poniżej miska aluminiowa bez "wypełnienia" do silników od początku produkcji 2009 do 2011 roku. Do tej miski aluminiowej pasuje miska plastikowa bez śrubki po środku.
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:20 22s
Poniżej miska plastikowa starego typu od 2009 do 2011 bez śruby po środku, pasuje tylko do "ażurowej" miski aluminiowej starego typu.
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:29 26s
Poniżej miska plastikowa od 2011 roku ze tzw. śrubą po środku.
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: czeczot21 w 15 Września 2019, 02:38 22s
Jeśli już jesteśmy przy miskach to najważniejsza sprawa !!! Metalowy korek spustowy oleju przykręcamy z siłą 30Nm !!! Nawet nie wiecie ile aut ma przekręconą metalową tuleję z gwintem w plastikowej misce tylko przez to że ktoś kiedyś zbyt mocno dokręcił korek spustowy. Nowe miski z serwisu mają nawet odlaną wartość dokręcania na odlewie, stare niestety nie...
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: jajcek2 w 28 Kwietnia 2020, 12:46 45s
Witam, patrzac na Twoj post moze Ty bediesz w stanie mi pomoc. Mam wyciek z uszczelki pod miska , jeden mechanik twierdzi ze to okolo 10h robocizny bo trzeba wyciagac sanki przedniego zawieszenia, drugi natomiast mowi , ze takiej potrzeby nie ma i ze robota to godzinka z hakiem....napisales ze sa 3 rodzaje misek wiec moze wiesz jaka jest u mnie i ktory z mechanikow ma racje ?
Bede bardzo wdzieczny za pomoc
Moje auto to W212 E220 CDI blueefficiency 170HP z poczatku 2011 jesli potrzebny jest Vin moge za raz sprawdzic.
Pozdrawiam
Jacek
Tytuł: Odp: Miski olejowe OM651 do liftu.
Wiadomość wysłana przez: DamianZet w 06 Czerwca 2020, 08:33 27s
Witam.
Nawiązując do tematu.
Muszę wymienić miskę olejową A6510100328 W212 2010 rok 200CDI.
Chciałbym ponowić pytanie, czy miskę można wymienić bez wyciągania sanek i z jaką siłą i w jakiej kolejności należy dokręcić śruby miski?
Z góry dziękuję.