Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: DamianZet w 22 Lipca 2020, 10:48 12s

Tytuł: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: DamianZet w 22 Lipca 2020, 10:48 12s
Witam serdecznie
Z racji, że regenerowałem wtryskiwacze będę musiał je teraz zamontować.
Nie wiem z jaką siłą należy je dokręcić.
W internecie jest dużo sprzecznych i różniących się informacji tak, że już sam nie wiem.
Czy ktoś z forumowiczów może powiedzieć z jaką siłą należy dokręcić wtryskiwacze w W212 2010 rok , silnik A651 200CDI ?
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Damian
Tytuł: Odp: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: sewan w 22 Lipca 2020, 11:55 57s
Najpierw 15Nm, potem 2 razy po 90 stopni.
Tytuł: Odp: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: DamianZet w 22 Lipca 2020, 12:22 29s
Bardzo dziękuję Ci Sewan
Na Youtube znalazłem niemiecki materiał dotyczący wymiany wtryskiwaczy.
Podane były tam dokładnie te same wartości, które Ty podałeś.
Wczoraj przykręcałem wtryskiwacze tymi wartościami i miałem wrażenie jakby śruba miała się zamiar urwać.
Zostawię troszkę informacji dla forumowiczów.
Wtryskiwacz Delphi A6510704987 / IN0022 regeneracja wraz z nadaniem nowych kodów na podzespołach Delphi robiona w firmie WTRYSKI24 w Rydułtowach.
Wcześniej znalazłem nowe wtryski komplet ok 2500zł. Po zasięgnięciu informacji głębiej nikomu nie polecam tych wtryskiwaczy pomimo tego, że są nowe ( z drugiej ręki).

U mnie wtryskiwacz zawiesił się, zaczął lać. Za samochodem biała zasłona dymna, a z rury kapała ropa.

Po wyciągnięciu wtryskiwaczy okazało się, że pierwszy wtryskiwacz leje bardzo mocno.
 Dziękuję jeszcze raz za pomoc.
Pozdrawiam
Damian
Tytuł: Odp: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 22 Lipca 2020, 12:56 05s
Zaprogramowałeś wtryski, bo różne są opinie o tym ?
Tytuł: Odp: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: DamianZet w 22 Lipca 2020, 14:50 30s
Witam, już odpowiadam.
Wszystkie wtryskiwacze miały nadane nowe kody. Po montażu nie wpisywałem kodów do sterownika samochodu - miałem obawy o złą pracę silnika lecz niesłusznie.
Pierwsze odpalenie było długie, ponieważ przewody były zapowietrzone.
Silnik przez chwilę pracował troszkę głośniej.
Zabrałem samochód na przejaźdzkę ok 10 kilometrów i wszystko wróciło do normy.
Silnik ładnie mruczy. 
Zauważyłem, że samochód dużo lepiej się zbiera, oraz przy ruszaniu nie trzeba więcej gazu dodawać.
Co dla mnie ważne to delikatne szarpanie przy ruszaniu także ustało.

Pozdrawiam
Damian
Tytuł: Odp: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 22 Lipca 2020, 17:07 51s
Cytuj
Zauważyłem, że samochód dużo lepiej się zbiera, oraz przy ruszaniu nie trzeba więcej gazu dodawać.

Na pewno skoro o jeden więcej  z cylindrów pracuje prawidłowo.

Pytam bo już to przerabiałem i czytałem, że niby wtryskiwaczy Delphi nie trzeba programować.
Chyba nie tak do końca, podobno zależy to w której grupie się mieszczą ( są 3 podgrupy )
i na jaką grupę wstawiony jest następny, sterownik dokona korekcji ale może będzie ona poza zakresem jego możliwości.


Kupiłem samochod i też musiałem wymienić wtrysk, jak zapewnił mnie mechanik, wtrysk został zaprogramowany. Pokusiłem się o sprawdzenie nr wtryków i okazało się , że mam dwa nie zaprogramowane ( w tym jeden który wymieniał mechanik  :)  )
Po zaprogramowaniu nie odczułem różnicy mocy  (231 kM ) ale na wolnych obrotach zaczął pracować równiej.
Na tle zdjęcia widać zalecenie programowania wtrysków.

Tytuł: Odp: Momenty dokręcenia wtryskiwaczy A651 2010 W212
Wiadomość wysłana przez: DamianZet w 21 Września 2020, 13:09 23s
Witam serdecznie po długim czasie.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to zaprogramowałem je na nowych wygenerowanych kodach.
Po kodowaniu samochód przerywał, szarpał podczas równej jazdy przy obrotach 1800 obr/min.
Po puszczeniu gazu samochód jeszcze przez chwilę trzymał gaz.

Kody zostały ponownie wpisane te oryginalne z regenerowanych wtryskiwaczy - wszystko wróciło do normy.
Taka to historia...
Pozdrawiam serdecznie.