Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Many w 25 Stycznia 2023, 21:08 05s
-
Witam, mam problem z E350 przy opadaniu z obrotów auto wydaje dziwny dźwięk jak by przerywane huczenie powietrza bardziej z prawej strony od przodu w okolicy wlewu oleju a przy gaszeniu jak by całe powietrze z niego zeszło dodam iż po ponownym odpaleniu chwilę jest dobrze i silnik pracuje normalnie.ubytku na mocy nie ma.od czego zacząć turbo, filtr powietrza czy coś z odmą? Przesyłam link z nagrania https://youtube.com/shorts/_8w-tHvFlOk?feature=share
-
Generalnie to dość popularny dźwięk OM642 kiedy schodzi z obrotów po szybkim dodaniu gazu. Niemniej jednak i on ma swoje granice. Nasilony może świadczyć i przycierającej się turbinie (wirnik kręci się z oporem) przez co jest za wysokie ciśnienie spalin i taki efekt (doświadczyłem tego osobiście z OM642). Zdejmij rogi i pokręć palcem turbiną i zobacz czy kręci się swobodnie.
-
Turbina się kończy.
-
Jak dla mnie to problemy z DPF, jak użytkowane jest auto ?? miasto czy trasy ?? jedz go przegonić jeżeli dawno nie byłeś, przytkany DPF w ten sposób uszkadza turbinę. U mnie też już prawie wymieniali turbine z 5 lat temu która jeżdzi do dziś.
-
Bardziej miasto i max dziennie do 50km robione czasem trasa jakieś trasa ale to też nie długa. Zauważyłem że nie zawsze silnik wydaje takie odgłosy a jak wydaje to odrazu obroty na N trzyma około 1 tyś i czasem jak się powściekam na mieście to też furczy.
-
No i wszystko w temacie, DPF już konczy żywota kiedy go zapcha sadzą to przy wypalaniu furczy, jak zobaczysz ze tak sie dzieje jedź go przepalić na trase, wystarczy ze 20 km w miare jednostajnie bez cudowania z obrotami czy biegami powinien sie wypalić i przestać furczeć, jak się wypali wyzeruj sobie jeden dystans i zobaczysz ile przejedzie do następnej takiej akcji ( podejrzewam 100 km ). Najlepiej podjedz do kogoś z SD zeby odczytał parametry, dystanse miedzy wypalaniem.
-
Kolego, w tym temacie poszukaj jeszcze pęknięć w dolocie przed turbo, tam gdzie czerwona uszczelka.