Autor Wątek: Odpalanie zimnego silnika  (Przeczytany 9536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odpalanie zimnego silnika
« dnia: 26 Listopad 2015, 11:30 02s »
Jestem posiadaczem 350 cdi od niedawna i mam problem z odpaleniem zimnego silnika .Po podgrzaniu silnik odpala pa dłuższym czasie i jakby odpala nie na wszystkich cylindrach .Problemu nie ma po podwójnym podgrzaniu,odpalenie natychmiastowe!.Na komputerze żadnych usterek,korekcja wtrysków ,jak powiada mechanik,jak nowe.Co może być przyczyną?.Dziś wymieniam filtr paliwa może pomoże ,a tak przy okazji okazuje się że jest jakiś dziwny filtr i tylko oryginał 513 zł.

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odpalanie zimnego silnika
« dnia: 26 Listopad 2015, 11:30 02s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 449
  • Reputacja: +23/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Listopad 2015, 12:03 52s »
Korekcja wtrysków nie ma nic do tego. Jeśli nie ma błędów, to sprawdziłbym szczelność wtrysków i przewodów paliwowych.
Wymiana filtra może pomóc (także z powyższych powodów), ale nie musi.
A filtr jest drogi, bo jest podgrzewany. Zamienniki są, ale też około 400zł.

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Listopad 2015, 15:51 50s »
Kolego "sewan",szczelność wtrysków to tkz przelew ,tego nie sprawdzałem ale jak to się ma do tego że po podgrzaniu dwukrotnym motor odpala na dotyk .Mam też problem z niedogrzaniem silnika temperatura nie dochodzi do 80 ,czy to objaw uszkodzonego termostatu?, czy "ten typ" tak ma?

Offline benzik

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Reputacja: +9/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 E250 CGI AMG
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Listopad 2015, 20:29 49s »
Rozumiem ze skoro piszesz dwukrotnie podgrzanie to chodzi ci o swiece , te silniki jesli jest w nim jeszcze starego typu przekaznik( modul) swiec moga miec problem z zapalaniem, te moduly byly wadliwe i najlepiej wymienic komplet swiec i przekaznik nowego typu i problem z glowy, mechanik jesli ma doswiadczenie w mercach to bedzie wiedziec o co chodzi z tym przekaznikiem ,( stary kanciaty metalowo plastikowy, nowy typ caly plastikowy i inny ksztaltem), niech ci sprawdzi jaki masz, jak jest starego typu to i tak do wymiany.

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Listopad 2015, 12:13 43s »
Po wymianie filtra ,swoją drogą to niezbyt fortunne jest jego położenie w nowszej wersji silnika,zapalanie poprawiło się ,nie jest to jednak ,moim zdaniem ,jeszcze to co powinno być (chyba).Benzik, moduł świec mam chyba już nowy bo plastikowe pudełeczko ,takie ze ściętym brzegiem,jasna podstawa i czarna przykrywka.

Offline benzik

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Reputacja: +9/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 E250 CGI AMG
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Listopad 2015, 20:18 58s »
Tak, to masz nowego typu.

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Grudzień 2015, 11:17 23s »
Niestety problem z odpalaniem  silnika po nocy (garaż ogrzewany ok. 17stpni), nie nastąpiła zmiana choć przez moment wydawało się że jest lepiej.Może ktoś już miał taki problem ? ,dodam że na SD nic nie wychodzi żadnego błędu .Czy ktoś może miał problem ze świecami żarowymi i nie było błędu na SD?. Może jakieś inne wnioski? każda pomoc  mile widziana .Dodam może że zapalanie wygląda tak jakby odpalały nie wszystkie cylindry.Po odpaleniu i natychmiastowym wyłączeniu następne odpalanie natychmiastowe.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 449
  • Reputacja: +23/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Grudzień 2015, 12:53 09s »
Przecież już ci napisałem - sprawdź szczelność układu paliwowego - przewody do wtryskiwaczy i uszczelnienia samych wtryskiwaczy.

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Grudzień 2015, 14:14 39s »
Sewan,pisałem powyżej że zmieniano mnie filtr i przy okazji oglądaliśmy instalację paliwową , nic nie jest widoczne .Wszędzie jest czysto i sucho ,wiem jak wygląda nieszczelność bo miałem pęknięty wtryskiwacz (oprawka końcówki w mercedesie w 203) tą nieszczelność było widać a jeszcze lepiej było czuć .Zapytałem też kolegę o to czy szczelność wtrysków to tzw. przelew ,tego nie sprawdzałem bo podejrzewam że było by odnotowane na SD niskie ciśnienie na listwie "paliwowej".

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Twórca
  • *****
  • Wiadomości: 449
  • Reputacja: +23/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Grudzień 2015, 14:52 09s »
Moim zdaniem masz ewidentne objawy zapowietrzenia układu, dlatego piszę o sprawdzeniu szczelności. Należy poodkręcać przewody i posprawdzać stan oringów na przewodach.
Sprawdzanie przelewów daje odpowiedź na pytanie, czy wtryskiwacz nie leje, a to nie ten przypadek.

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Grudzień 2015, 14:09 04s »
Kolego SEWAN,prawdopodobnie masz rację co do tego że problem zapalania to problem paliwowy .Niestety w prosty sposób nie jestem w stanie tego wykryć .Wczoraj wymieniłem,nie ja tylko mechanik,termostat i przy okazji przejrzeliśmy przewody paliwowe niestety z braku czasu ,mechanik zawalony robotą, nic nie odkryliśmy ale dziś rano dokonałem nowego odkryci po prostu zapaliłem z opóźnieniem i całkiem dobrze poszło,po prostu po zgaśnięciu kontrolki świec odczekałem parę sekund i odpaliłem.Co do termostatu to trafiona diagnoza wskazówka już po paru kilometrach ustawia się na 90 st i tak pozostaje na stałe .

Offline mikespike

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 cdi
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Listopad 2016, 10:53 29s »
Witam
 Od niedawna jestem posiadaczem mercedesa e350 cdi mam też problem z rozruchem na zimnym (ciepły bez problemu), żadnych błędów w komputerze. Wymieniłem wszystkie filtry w tym i paliwowy. mechanik mówi że mam moduł sterowania świec nowy typ (rok produkcji maj 2009) Ktoś coś pomoże podpowie.

Offline scareface

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Listopad 2016, 20:29 23s »
Witam.
Posiadam ten sam problem.
Na zimnym silniku rozruch wydaje się być dobry ale przez jakąś sekundę słychać jak by zaczął palić nie na wszystkie cylindry ale później już wszystko ok. Nawet jeżeli tylko odpalę ale od razu zgaszę to za drugim razem nie ma problemu z odpaleniem. Wymieniłem filtr paliwa, akumulator, założyłem na wyjściu z filtra paliwa zawór zwrotny w razie jak by to był problem z powietrzem w układzie i dalej to samo.
Wg pana Google nowa świeca powinna mieć 0.3 Ohm każdna z moich ma dokładnie 15 Ohm więc rozbieżność wydaje się ogromna i świece niby do wymiany ale dlaczego nie ma żadnego błędu, do tych świec kupić też przekaźnik ?
Ktoś się wypowie na temat oporu na świecach ?
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2016, 19:31 42s wysłana przez scareface »

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Listopad 2016, 13:30 58s »
Scareface,cieszę się że mam bratnią duszę w tej dolegliwości .Oczywiście objawy mojego auta są identyczne i dlatego podpowiem że odpalam go w momencie kiedy wskazówka paliwa się podniesie wtedy odpala jak nówka .Mechanicy nie lubią takich tematów bo SD nic nie wykazuje ,test świec żarowych prawidłowy .Mechanik twierdzi że trzeba by zmierzyć czujniki na zimnym i później na ciepły i wyłapać różnice .Może ktoś nas przeczyta i podpowie co by tu zrobić .Kolega Sewan podpowiada o zapowietrzeniu układu paliwowego ale to wykluczyłem .Ja podejrzewam że może być to przekaźnik świec żarowych ale nowy to wydatek w podróbce ok 600 zł i kupienie go tylko do werfikacji to trochę  dużo. Nie mierzono mi napięcia na świecach mimo że to zleciłem ,niestety elektronik poszedł na łatwiznę i przeprowadził test SD.

Offline scareface

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Listopad 2016, 18:34 54s »
Dzięki za podpowiedź :) Jeżeli masz możliwość to sprawdź miernikiem jaki masz opór na świecach ponieważ ja na każdej mam 15 Ohm co daje 5 razy więcej niż powinno być na nowej. Nowa ma 0.3 Ohm. Jeżeli jeszcze dzisiaj uda mi się sprawdzić to napiszę jaki jest prąd na rozruchu na każdej świecy i jakie napięcie.

Dodano: [time]29 Listopad 2016, 19:38 33s[/time]
Więc teraz sprawdziłem i na kostce od świec w stronę męską wpiąłem się jedną stroną miernika a w drugą część kostki wpiąłem się drugą stroną miernika. Po załączeniu zapłonu absolutnie żadnej reakcji, zero napięcia zero prądu. Domyślam się, że to wina przekaźnika bo jak to inaczej wytłumaczyć.


Pomijajac elektronikę sprawdziłem pobór prądu bezpośrednio na świecach i na każdej z nich zaczynał się od 10A i spadał do poniżej 7A .
Na odłączonej kostce i załączonym zapłonie absolutnie żadnej reakcji na komputerze w sensie uszkodzenia świec czy coś, czyli równie dobrze mogę mieć wypiętą kostkę od świec a komputer dalej będzie pokazywał że je grzeje hehe, śmieszne to  :D


Jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć ?
« Ostatnia zmiana: 03 Grudzień 2016, 19:10 20s wysłana przez scareface »

Offline mikespike

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: E350 cdi
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Listopad 2016, 21:00 56s »
Łącze się w bólu mój serwis zabierze się do tego w piątek od rana (na zimnym silnku) mam te same objawy poranny rozruch pomimo grażowania ciężko - później bez problemów komputer nic nie pokazuje

Offline Prezes1960

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350 cdi automat 2011
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Grudzień 2016, 09:45 10s »
Kolego mikespike,możesz napisać z którego roku masz auto bo coś mi się wydaje że to przekaźnik świec żarowych ,ten nowszy taki czarno biały z  numerem 6429005801 .Te chyba były w silnikach po 2010,tak mi się wydaje?! ::) .

Offline Remi

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 222
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Grudzień 2016, 21:05 42s »
Dzięki za podpowiedź :) Jeżeli masz możliwość to sprawdź miernikiem jaki masz opór na świecach ponieważ ja na każdej mam 15 Ohm co daje 3 razy więcej niż powinno być na nowej. Nowa ma 0.3 Ohm. Jeżeli jeszcze dzisiaj uda mi się sprawdzić to napiszę jaki jest prąd na rozruchu na każdej świecy i jakie napięcie.

Dodano: 29 Listopad 2016, 20:38 33s
Więc teraz sprawdziłem i na kostce od świec w stronę męską wpiąłem się jedną stroną miernika a w drugą część kostki wpiąłem się drugą stroną miernika. Po załączeniu zapłonu absolutnie żadnej reakcji, zero napięcia zero prądu. Domyślam się, że to wina przekaźnika bo jak to inaczej wytłumaczyć.


Następnie sprawdziłem pobór prądu bezpośrednio na świecach i na każdej z nich zaczynał się od 10A i spadał do poniżej 7A .
Na odłączonej kostce i załączonym zapłonie absolutnie żadnej reakcji na komputerze w sensie uszkodzenia świec czy coś, czyli równie dobrze mogę mieć wypiętą kostkę od świec a komputer dalej będzie pokazywał że je grzeje hehe, śmieszne to  :D


Jest ktoś w stanie mi to wytłumaczyć ?
Przyznam, że co najmniej dziwne te Twoje pomiary...
Po pierwsze różnica między 0.3 Ohma, a 15 Ohm to moim zdaniem 50 razy, a nie 3 razy...
Po drugie nie może płynąć prąd, jeśli nie byłoby napięcia na świecach, a twierdzisz, że napięcia nie było...
Po trzecie z prawa Ohma wynika, że
R=U/I czyli przekształcając
I=U/R czyli jeśli napięcie akumulatora to około 12 V a zmierzona przez Ciebie oporność świec to 15 Ohm to nie mógłby płynąć prąd o natężeniu większym niż 1 Amper...

Pzdr
Remi

Offline scareface

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 61
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Grudzień 2016, 17:26 03s »
Masz rację ale dopiero po dokładnym przeczytaniu tego co napisałem zorientowałem się ze popełniłem kilka błędów. Pierwszy był taki że napisałem 3 Ohm zamiast 0.3 Ohm a następnie zamiast napisać 5 razy więcej napisałem 3 stąd teraz tak głupio i niezrozumiale wychodzi. Moje pomiary robiłem bezpośrednio z akumulatora pomijając elektronikę i wyszło 10A a wpinając się w kostkę nie pokazywało zupełnie nic więc wychodzi na wadliwy sterownik.

Offline Remi

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 222
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Grudzień 2016, 18:11 55s »
No skoro mierzyłeś podłączając bezpośrednio napięcie na świece to ewidentnie upalony przekaźnik/moduł świec skoro przez niego napięcie się nie pojawia na świecach...
Wiadomo co wymieniać

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Odpalanie zimnego silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Grudzień 2016, 18:11 55s »