Pod CDI (diesla) sa inne oleje (niskopopiołowe pod DPF)
Zwróćcie uwagę, że część dobrych olejów spełnia normy do DPF a jest midsaps a nie lowsaps.
Zalewam VAGi z DPF'ami Ravenolem midsaps i żadnych problemów, a przebiegi po 200kkm.
Co do wspomnianej popularności Castola to nie tylko kwestia reklamy ale tego, że:
a. lano go w wielu serwisach ASO, np. w VAG'ach i BMW,
b. intercars sprzedawał go w beczkach i dawał za to bonusy kupującym warsztatom (wycieczki itp.).
Wiec cała masa warsztatów lała z beczki Castrola wmawiając klientom że do najlepsze co może być.
I żeby nie było, powtarzam - Castrol nie jest najgorszym olejem. Ale jest przeciętny, słabo myje i niestety przoduje w podróbkach. Z racji zajmowania się flotą naprawdę przetestowałem wiele olejów w nieszczęsnych TDI i tylko utwierdziłem swoją opinię o przeciętności tego oleju ale nigdy nie określę go najgorszym na rynku.
Poza tym każdy olej będzie najgorszym jak będziemy go zmieniać w trybie LL - chyba, że kręci nas coś konsystencji mazutu wewnątrz silnika