Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Bogdan 75 w 10 Sierpnia 2023, 17:31 28s
-
Witam ! Pojawił mi się komunikat SPRAWDŹ PŁYN CHŁODZĄCY otworzyłem zbiorniczek i szok olej silnikowy w zbiorniczku spora ilość dokładnie nie wiem ale myślę że około 100 może 200 gram , pierwszy podejrzany chłodniczka oleju , wymieniłem roboty jest masakrycznie dużo zajęło mi to dwa dni , dzisiaj płukałem układ przy pomocy środka do płukania chłodnic , olej zmieszał się z wodą leciała czarna woda płukałem trzy razy , wydaje mi się że płynu w zbiorniczku nie przybywa ale dalej jest mocno zabrudzony i znowu komunikat o sprawdzeniu płynu , wiem że trzy płukania to może za mało ale może ktoś z was miał podobny przypadek i podzieli się swoim doświadczeniem , jak długo trzeba płukać albo może znacie jakąś inną przyczynę pojawienia się oleju w wodzie . Auto to Mercedes-Benz S212 2.2cdi 204km z 2009 roku . Pozdrawiam wszystkich i proszę o radę
-
Uszczelka pod głowicą, niestety.
-
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami , w tym także z serwisu mercedesa wszyscy zgodnie twierdzą że to raczej nie uszczelka głowicy bo nie spotkali się z taką usterką w tym silniku , każdy twierdzi że zbyt długo jechałem i cały układ chłodzenia jest zabrudzony olejem , płukanie nawet 10 razy może nie przynieść żądanego efektu , jutro jadę płukać dalej i zobaczymy opiszę efekty .
-
Tylko ciekawe skąd ten olej się tam wziął?
Czyżby z uszczelki pod głowicą?
-
Niestety koledzy Remi i Sedan mają rację. Może już miałeś grzebane w głowicy i złożone kiepsko...
-
Olej wziął się z chłodniczki oleju , chłodniczkę wymieniłem ale nie wiem jak długo jeździłem z tym wyciekiem , układ jest mocno zaolejony , dzisiaj płukałem kolejny raz i olej nie pojawia się ale woda jest jeszcze bardzo brudna ... oleju w misce nie przybywa , wody w zbiorniczku też nie , nie ma spalin w zbiorniczku nie ma bąbli , auto nie kopci , chodzi równo , brak masła na korku od oleju więc brak objawów uszczelki pod głowicą chyba że znacie jakieś inne , jestem dobrej nadzieji że wystarczy porządnie wypłukać i będzie ok , myślałem że może ktoś z was miał podobny przypadek i powie mi jak długo płukał i czym , chyba jednak jestem pierwszy .
-
Nie jesteś pierwszy. To nie lata 80- te, że olej w zbiorniczku = head gasket.
Nie wiele się dzieje na tradycyjnych forach, ja sam dopiero post przeczytałem.
-
Super filmik, fajnie zrobione!
-
Witam ponownie ! jak obiecałem opiszę jak zakończyła się moja przygoda z olejem w zbiorniczku wyrównawczym , na szczęście nie mieli racji wszyscy którzy Ci którzy zgodnie twierdzili że to uszczelka pod głowicą , moje przypuszczenia co do chłodniczki oleju okazały się trafne , niestety nie wiem jak długo jeździłem z tym wyciekiem i cały układ chłodzenia był mocno zaolejony , jak zapewne wiecie olej nie miesza się z wodą czy też płynem chłodzącym , płukanie układu trwa masakrycznie długo , nie pomagały płukanki ,dopiero po zastosowaniu pewnego preparatu nie wiem czy mogę tutaj podać nazwę (zainteresowanym mogę podać w wiadomości prywatnej ) chyba że admin wyrazi zgodę , efekty były natychmiastowe , olej po zastosowaniu preparatu zmieszał się z wodą , powstało coś w rodzaju mleka , następnie ponownie spuściłem całość i napełniłem wodą z dodatkiem tego preparatu efekt był natychmiastowy , woda była wyraźnie czyściejsza ale nie czysta , jeszcze raz powtórzyłem zabieg i pomogło , dla świętego spokoju jeździłem jeszcze z wodą w układzie i wymieniałem w miarę możliwości raz albo dwa w tygodniu do momentu aż woda była czysta jak kranowa , niestety okazało się że gumowe oringi w układzie źle znoszą obecność oleju i pojawiły się wycieki przy termostacie i przy zaworku w chłodnicy tym do spuszczania płynu , termostat wymieniony , zaworek też , zalany płyn chłodzący ... jak narazie a mineło już ponad dwa miesiące płyn czysty , wycieków brak silnik pracuje normalnie . Podsumowując bardzo złośliwa i trudna do zdiagnozowania i naprawy usterka , tak czy inaczej zanim zaczniecie demontować głowicę upewnijcie się na wszystkie możliwe sposoby czy aby napewno to głowica , koszt wymiany chłodniczki w porównaniu naprawą głowicy jest śmieszny . Jestem bardzo zadowolony z tego że udało mi się samemu zdiagnozować i usunąć usterkę przy niewielkim nakładzie finansowym i własnej pracy , jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego przypadku chętnie odpowiem , pozdrawiam Wszystkich i życzę sukcesów w samodzielnych naprawach !!!
-
No pewnie że możesz podać, wręcz sam jestem ciekaw...
-
Hej. Czy możesz zdradzić nazwe tego środka? Wczoraj dopadł mnie ten sam problem🥺😔
-
Preparat którego użyłem to LIQUI MOLY KUHLER REINIGER a tu link do niemieckiego ebay tak poglądowo : https://www.ebay.de/itm/266752299364?chn=ps&_ul=DE&norover=1&mkevt=1&mkrid=707-166974-037691-2&mkcid=2&mkscid=101&itemid=266752299364&targetid=2282152122235&device=c&mktype=pla&googleloc=9043041&poi=&campaignid=19903603361&mkgroupid=163531648546&rlsatarget=pla-2282152122235&abcId=9309203&merchantid=191387051&geoid=9043041&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqMO0BhA8EiwAFTLgIKtMVfltqH1sqvtvbclFKSotf9v2mr-mWaXTlaCwF8mbPv_MTUZ--xoCfBEQAvD_BwE
-
I jeszcze zapomniałem opisać mój patent na płukanie ... po dodaniu preparatu pozwalamy silnikowi pracować przez kilkanaście minut najlepiej do osiągnięcia normalnej temperatury , natsępnie wyłączamy silnik czekamy znowu kilkanaście minut aż trochę ostygnie po czym odłączamy cienki wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego zakładamy na niego grubszy wężyk i wkładamy do jakiegoś pojemnika ( wiaderka ) musimy przygotować sobie dużo ciepłej wody i uruchamiamy silnik , podczas pracy silnika woda będzie wylewać się przez ten cienki wężyk przelewowy do wiaderka a my w tym czasie musimy uzupełniać ją w zbiorniczku wyrównawczym do momentu aż zacznie lecieć czysta , a no i ten kruciec od wężyka trzeba jakoś tymczasowo zaślepić . U mnie taka metoda przyniosła najlepsze efekty . Pozdrawiam i powodzenia !!!