Autor Wątek: Om651 batalia  (Przeczytany 709 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline KordianS212

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 OM651 200CDI 2015
Om651 batalia
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 11:37 10s »
W moim s212 200CDI rozpoczęła się walka o sprawność. Po zakupie auto zmagało się z niedogrzaniem, stałym błędem zablokowania DPF, i błędem NOx. Auto nie miało ograniczonej mocy. W między czasie auto zaczęło gubić płyn chłodniczy bo plastik gniazda korka spustowego w chłodnicy się wykruszył i korek nie miał się o co zaprzeć, jak się robiło ciśnienie po zapaleniu auta to z przodu auta robiła się kałuża. Wymieniłem więc chłodnice, czujnik różnicy ciśnień DPF i termostat. Po tych zabiegach błąd stały DPF dał się skasować ale wraca bo DPF zapchany, chłodnica i z przodu auta nigdzie nie cieknie, nie ma kałuży pod autem ale płynu ubywa i nie wiem gdzie znika, auto nagrzewa się do 90 stopni i często włącza sobie wypalanie DPF (dużo dymu z tyłu) przez c zauważyłem że zaczyna mi przybywać oleju. Zamierzam w kolejnych krokach:
1. wykręcić DPF i dać do prania,
2. dezaktywować NOx bo na forach widzę że to walka z wiatrakami (dowiadywałem się to taka operacja 800 zł kosztuje) przy okazji może trochę podnieść moc - co radzicie?
3. rozebrać i wyczyścić dolot i tam poszukać wycieków płynu
Pytanie do szanownych forumowiczów o jakieś cenne rady dla świeżaka? Na co warto zwrócić uwagę?

Forum Mercedes E-Klasa

Om651 batalia
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 11:37 10s »

Offline siwy1958

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 38
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122051A317272
    • Zobacz profil
  • Samochód: mercedes s212 200cdi
Odp: om651 batalia
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwietnia 2024, 08:57 05s »
Witam !
Nie lekcewaz przybywania oleju, to sprawa dpf. Albo go naprawic, badz usunac. Grozi to zatarciem walu z powodu zlego smarowania.

U mnie wycieki plynu byly z zaslepek bloku silnika, ale to bylo widac pod kolektorem wydechowym, najpierw male a pozniej ..... Sprawdz ta plastikowa podstawe filtra paliwa , od spodu !

Pozdrawiam
Powodzenia
Marek.

Offline KordianS212

  • Nowy
  • **
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 OM651 200CDI 2015
Odp: om651 batalia
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Kwietnia 2024, 09:48 16s »
Dzięki siwy1958 za odp, tak, unikam jazdy autem dopóki tego DPFa nie zrobię. Przy okazji chciałem jeszcze zapytać o zaślepienie EGR, czy ktoś to robił? Jaki to ma wpływ na DPF, na czujniki? Zaletą jest to że dolot będzie czysty, ale z tego co wiem to ponowne wprowadzanie spalin do dolotu obniża temperaturę spalin (mniej tlenu), więc zaślepienie EGR podniesie tę temperaturę i czy to nie będzie miało negatywnych konsekwencji? Ma ktoś osobiste doświadczenia?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: om651 batalia
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Kwietnia 2024, 09:48 16s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock