Autor Wątek: P0471 - czy na pewno DPF?  (Przeczytany 895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline shaque

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł +2/-0
    • WDD2120821A645137
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250 CDI 7G+ 4matic
P0471 - czy na pewno DPF?
« dnia: 17 Sierpień 2020, 19:42 49s »
Witam,

Auto:
Mercedes E klasa W212 2012r, 4matic, automat 7G+
silnik: OM 651 DE 22 LA 150 (2.1 diesel, 204KM)
przebieg 220tyś

Mam taką sytuację i potrzebuję porady.
Miesiąc temu miałem wymienione:
-wszystkie filtry
-pompę wody z płynem chłodniczym
-rozrząd - cały zestaw

Od tego czasu auto było praktycznie nieużywane, z 5 razy przejechałem się po mieście, tak to stało.
W tym okresie 2 razy włączył się tryb awaryjny (limit do 3tyś obrotów, późna zmiana biegów, itd.).
Za pierwszym razem 2 tygodnie temu, na krótko, problem znikł sam.
Dzisiaj drugi raz - jest już kod P0471 - zczytane telefonem przez OBD2, tylko ten jeden kod pokazuje.

Generalnie zawsze jeżdżę z 70 km dziennie po autostradach i nigdy nie miałem problemu z DPF (przynajmniej bez objawów czy błędów).

Pytanie:
1. Czy jest jakakolwiek szansa, że ten błąd może być związany z ww. wymianami serwisowymi, że coś "poszło nie tak" ?
2. Czy to raczej już pewne, że to DPF się zapchał bo dawno nie miał okazji wypalić sadzy, a czyszczony chyba nie był od nowości?
3. Czy telefonem da się sprawdzić poziom wypalenia i czy można wierzyć tym appkom typu Torque?

Dodam jeszcze, że dokładnie rok temu miałem wymieniony czujnik ciśnienia spalin na nowy (były błędy P2454, P244A), ale wszystko po tym grało.

Oczywiście jutro jadę do mechanika żeby sprawdzili kompem, ale do którego to zależy od odpowiedzi na pytanie nr 1 :-))

Będę wdzięczny za jakieś komentarze i informację mniej więcej jaki jest średnio koszt czyszczenia DPF przy tym silniku.

Dzięki!




Forum Mercedes E-Klasa W212

P0471 - czy na pewno DPF?
« dnia: 17 Sierpień 2020, 19:42 49s »

Offline wader_28

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A317155
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250 CDI
Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpień 2020, 07:54 33s »
Witam.
Od miesiąca wojuje z problemami układu wydechowego ( OM651, 204K). Generalnie zaczęło się prawdopodobnie od zapchanego DPF. Wczoraj czytałem, że w konsekwencji potrafi wykończyć turbinę, i tak się stało. Wymieniłem turbinę na nową ( w starej elementy łożyska swobodnie fruwały w turbinie, cisnęła olejem w interculer ). Razem z wymianą turbiny konieczne była wymiana jednego z czujników ciśnienie w okolicach przepływomierza. Próba wymuszonego czyszczenia DPF nawet po użyciu preparatu WURTH nie udała się. Wymontowaliśmy DPF i oddaliśmy do firmy w Częstochowie zajmującej się czyszczeniem wodnym. Silnik ożył. koszt 450 zł. Nadal jest jednak coś nie tak z czujnikami ( zapalony check - nie pamiętam z jakim symbolem błędu). Któryś wykazuje ponadnormatywne ciśnienie doładowania ( 2,6 bara ), mimo że na SD widać wartości prawidłowe pracy turbiny. Szukamy dalej, prawdopodobnie jest uszkodzony sterownik silnika. Dzisiaj odstawiamy sterownik do sprawdzenia.   

Offline shaque

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł +2/-0
    • WDD2120821A645137
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250 CDI 7G+ 4matic
Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpień 2020, 08:59 55s »
Nie byłem jeszcze w warsztacie, ale zczytałem innym programem (Car Scanner) kody w archiwum ECU, już nieaktywne, i było tego więcej:
P0203(00)
P0204(00)
P2015(1C)
P0103(15)
P0090(00)
P0299(00)
P0113(15)
P0471(28)
P0472(14)
P2453(96)

Wszystkie są z kat. Jednostka Sterująca silnikiem.

Czy to może jednak nie być DPF?
Ani raz nie pojawiło mi się check engine.

Offline wader_28

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122031A317155
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 E250 CDI
Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Sierpień 2020, 11:03 49s »
Niestety nic więcej nie podpowiem. Chyba nie obejdzie się bez pomocy, kogoś kto dysponuje lepszym sprzętem do diagnozy i wiedzą jak wykluczać po kolei wszystkie ewentualne przyczyny błędów.

Offline majkel84

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 78
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Sierpień 2020, 13:52 43s »
Jedź do kogoś kto ma SD i pojęcie gdzie co i jak należny posprawdzać, bo wymienisz pół silnika.

Offline shaque

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł +2/-0
    • WDD2120821A645137
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250 CDI 7G+ 4matic
Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Wrzesień 2020, 13:58 14s »
Witam,
Chcialem sie podzielic co ustalilem.

Okazalo sie, ze to nie czujnik roznicy cisnien spalin padl, a czujnik cisnienia zwrotnego spalin.

Wszystkie ponizsze kody sa z nim zwiazane:

P0470 Exhaust Pressure Sensor "A" Circuit
P0471 Exhaust Pressure Sensor "A" Circuit Range/Performance
P0472 Exhaust Pressure Sensor Low Input
P0473 Exhaust Pressure Sensor "A" Circuit High
P0474 Exhaust Pressure Sensor "A" Circuit Intermittent

Sam czujnik znajduje sie po prawej stronie za silnikiem, od strony szyby, jest osadzony na gwincie i podlaczony wtyczka do ECU.
Wrzucam pare zdjec.

Co mnie martwi, to to, ze stary czujnik byl mocno osmolony sadza od spodu i nie wiem czy sama wymiana rozwiazala problem, czy przyczyna jest gdzies indziej i za jakis czas bedzie to samo.
Z drugiej strony, czujnik byl od nowosci, przejechane 220tys. km - moze mial prawo pasc a ta sadza to normalka?

Silnik dziala mi idealnie, zadnych nierownych obrotow, spalanie super, moc jest, brak innych bledow (jesli to by mialo byc cos z wtryskami..)
Sam DPF sprawdzony - poziom sadzy na poziomie 3g, skoro jezdze glownie autostradami to sie wypala na biezaco.


Jesli ktos mial podobne doświadczenia to bylbym wdzieczny za komentarze, co jeszcze moznaby sprawdzic.

Dzieki!

Offline shaque

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Pomógł +2/-0
    • WDD2120821A645137
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E250 CDI 7G+ 4matic
Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Wrzesień 2020, 19:10 39s »
a jednak za wcześnie na radość, dziś pojeździłem trochę po mieście i błąd wrócił...
jutro wraca do warsztatu.

Coś ktoś podpowie na co zwracać uwagę? Czy trzeba wszystko rozebrać od kolektora po DPF?

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: P0471 - czy na pewno DPF?
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Wrzesień 2020, 19:10 39s »