Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Oskar85 w 31 Maja 2018, 13:30 28s

Tytuł: Pasek wielorowkowy osprzetu
Wiadomość wysłana przez: Oskar85 w 31 Maja 2018, 13:30 28s
Witam. Mam pytanie odnośnie pracy paska wieorowkowego. Zauważyłem że ten rolce drugiej od góry pracuje lewo prawo tak jakby całował lub slizgal się. Tak ma byc czy coś jest uwalone auto mam od niedawna. Proszę o poradę. Przebieg 115 tys km o
Rg
Tytuł: Odp: Pasek wielorowkowy osprzetu
Wiadomość wysłana przez: Magicd w 01 Czerwca 2018, 16:30 32s
Rolka ma ząbki czy jest płaska?
Jeśli ma rowki/ząbki - musi pasek po niej chodzić równo (pasek napędza rolkę a rolka napędza coś ważnego).
Jeśli rolka jest płaska a pasek po niej idzie jakby plecami to jest to rolka "idler" lub napinacz.
Takie rolki nie mają żadnego znaczenia dla samochodu - jedynie prowadzą pasek we właściwy sposób lub go napinają.
Tytuł: Odp: Pasek wielorowkowy osprzetu
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 02 Czerwca 2018, 08:28 34s
"Idler pulley" w ostatnich latach staly sie czesciami ktore czesto nawalaja.
Troche dziwne jako ze wszystko sprowadza sie do pojedynczego lozyska, ale wyglada ze Mercedes-Benz znalazl producenta tych rzeczy ktory nie potrafi utrzymac jakosci.
Wielu wlascicieli ktorzy nie naprawiaja sami, wymieniaja pasek z "pulleys" i napinaczem za jednym zamachem aby gwarantowac niezawodnosc na jakis czas.
Tytuł: Odp: Pasek wielorowkowy osprzetu
Wiadomość wysłana przez: Oskar85 w 03 Czerwca 2018, 09:03 01s
To jest raczej rolka bez rowków.  Gdyby miała rowki to 0asek by moment strzelił. Lekko lewo prawo ten pasek chodzi w, przyszłym tyg jadę to sprawdzić. Ogólnie szybko na taką awarię jak na 115 tys km przebiegu.