Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Jan24 w 12 Czerwca 2020, 18:35 16s

Tytuł: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Jan24 w 12 Czerwca 2020, 18:35 16s
Witam ... czy w Mercedes w212 2.2 136km jazda po mieście przy postoju na biegu jałowym ze auto podnosi obroty z 750 na równy 1000. I tak pracuje. Nie za każdym razem.Czy to normalne czy tak podnosi gdy schładz silnik i włącza wietrak na chłodnice czy dlaczego??? Prosze o info czy to standard??? Myślałem ze to słaby aku i podnosi bo doładowuje ale aku zmieniłem na nowy i bez zmian... Dzięki za odpowiedz 
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Jan24 w 28 Czerwca 2020, 11:53 51s
Panowie ... nikt nie ma takich problemów??? Czy u was też tak się dzieje bo to ma tak być???
 Pomóżcie ...
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 28 Czerwca 2020, 12:51 14s
Jesli dzieje się to okresowo, to auto przechodzi w wypalanie DPF-u. U mnie jest podobnie, choć nie mam takich objawów jak były opisywane na forum (glosniejsza praca wydechu,smród z wydechu), pierwszy raz jak to zauważyłem , bałem się ,że coś złego dzieje się z silnikiem. U mnie obroty biegu jałowego się podwyższają i skrzynia przełącza biegi wyskoko ponad 3000 obr. i po zmianie na niższy utzymuje nie mniej niż 1500 obr. Wypalanie trwa nawet kilka dni, nawet przy niskej temperaturze silnika, wypali i jest spokój na jakiś czas. Latwo sprawdzić czy smochód jest w w trakcie wypalania , podłączając pod komputer.
Włączanie się więtylatora chłodnicy w trakcie wypalania  , jest podyktowane zabezpieczeniem  silnika przed przegrzaniem, gdyż podczas wypalanie dostaje dużą dawkę paliwa, u mnie też się włącza.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 29 Czerwca 2020, 08:15 32s
Wypalanie trwa nawet kilka dni
Co? :) Nie trwa to kilka dni tylko kilkanaście minut. Ewentualnie przez kilka dni podejmowana jest próba kompletnego wypalenia, jeśli notorycznie jest przerywane przed zakończeniem.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 29 Czerwca 2020, 09:02 05s
Dokładnie, miałem tez napisać że wypalanie trwa około 20 min, potwierdzam również że jeżeli dzieje ci się tak kilka dni ze się wypala to znaczy że przerywasz procedurę i następnego dnia ona uruchamia się od nowa, aż do skutku. To jest bardzo nie dobrze i  nie zdrowo dla silnika, olej rozrzedzony paliwem, częste wypalanie, zwiększone zużycie paliwa, no i oczywiście DPF albo już są to jego ostatnie podrygi albo niedługo będą. Mi w mieście wypala się średnio co 300 km ale jak słyszę że się wypala to jadę przejechać 15 km na trasę i później mam spokój na jakiś czas (około dwa tyg, jak jeżdżę tylko miasto), staram się nie przerywać jak się wypala, no chyba że nie mam wyboru ale wtedy wypalę go przy następnej próbie. Nie wyobrażam sobie żebym tak jeździł 3 dni.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 29 Czerwca 2020, 12:04 30s
Niestety mieszkam na wyspie i aby się z niej wydostać na trase, musiałbym czekać pod promem godzinę , pózniej drugą na powrot. Jeden raz ,, poswięciłem się ,, i jeździłem  na odcinku ok. 5 km tam i z powrotem, aby wypalić, trwalo to ok. 30 min. , aż wypalił. Za drugim razem wypalił mi jeżdząc na mieście, ale trwało to 2 dni ( czyli kilka :-)  . Pierwszego nie miałem czasu na wypalanie i na drugi dzien dopiero proces się zakończył.
Jakoś nie widzę różnicy szkodliwości wypalania ,,ciągłego,,  i wypalania ,,częściowego,, sam proces odbywasię tak samo.

Cytuj
ale jak słyszę że się wypala
Mam pytanie do Ookm, czy u Ciebie też słychać proces wypalania? bo ja nic nie słyszę, może przy naszej konstrukcji wydechu tego nie słychać.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 29 Czerwca 2020, 14:43 21s
Tak jak napisał Majkel, przerywanie wypalania nie jest zdrowe dla silnika. W miarę możliwości (ale z rozsądkiem, nie popadajmy w paranoję) powinno się tego unikać. Jak widzisz że wypala, to lepiej przejechać się jeszcze kawałek lub chociaż zostawić odpalony póki nie skończy.

Różnica w dźwięku wydechu jest bardzo, bardzo minimalna. Słyszę tylko przy wyłączonym radiu. Delikatnie bardziej dudni. Ja zauważam po innym działaniu skrzyni i przede wszystkim wyższych obrotach na luzie/postoju.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 29 Czerwca 2020, 17:23 36s
Czyli mamy podobnie. Takie cos znalazłem
,,Rozpoczęte wypalanie powinno być doprowadzone do końca i nie przerywane, co ma bezpośredni związek z żywotnością naszego filtra.

Jeżeli z jakiś względów przerwiemy go sterownik odłoży wypalanie, a następne powinno być już doprowadzone do końca. Przerwanie procesu raz czy dwa (świadomie czy nie) nie jest tragedią, ale robienie tego nagminnie wpędzi nas w poważne koszty lub w końcu zmusi do usunięcia filtra.,,
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 30 Czerwca 2020, 20:11 34s
Ponoć w om642 to jest właśnie jedną z przyczyn zatartej panewki na 6 cylindrze, wyłuszczonych kolektorów i dramatu tego motoru jaki znamy z internetów. Chyba nie najlepiej jest jak silnik musi tak długo się męczyć z temp w wydechu rzędu 500 stopni C, w międzyczasie dolewając sobie oleju napędowego do silnikowego. Powinno się to dziać jak najrzadziej, dlatego diesel nie jest do miasta i to na krótkie odcinki, proste.

Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 01 Lipca 2020, 10:31 03s
,,Ponoć w om642 to jest właśnie jedną z przyczyn zatartej panewki na 6 cylindrze,,


to chyba raczej nie  od przerywania procesu wypalania DPF, ale póżniejszej jazdy na rozrzedzonym oleju olejem napędowym .
Posiłkując się inernetem doszedłem do wniosku,że czekamnie wymiana  filtra DPF  :-( ,
Zgaszenie samochodu, w którym właśnie następuje wypalanie sadzy, jest równoznaczne z koniecznością umówienia się na wymianę filtra cząstek stałych DPF w serwisie  .
https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/co-robimy-zle-w-codziennym-uzytkowaniu-filtra-dpf-w-samochodzie
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: sewan w 01 Lipca 2020, 12:35 40s
Bez przesady.
Przerywać wypalanie można, ale trzeba wiedzieć co się robi. Wypalanie samo się przerwie po pracy silnika na P przez jakieś 2-3 minuty, więc jak nie ma możliwości kontynuowania jazdy, należy właśnie te kilka minut odczekać (spadną wtedy obroty do normalnych). Po ponownym uruchomieniu silnik będzie próbował wypalić dpf ponownie, aż do skutku.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: r66 w 01 Lipca 2020, 21:20 08s
Co do przerywania wypalania to mam w pracy auto (VAG) w którym tak wiele razy użytkownik przerywał proces wypalania, że aż auto potrafiło zgasnąć np. na dojeździe do świateł. Obstawiam, że filtr był już niedrożny. Jednak pomimo tego udało się po podpięciu kompa wypalić filtr. Potem auto dostał inny użytkownik który ma inny styl jazdy i problem się już nie powtarza (w międzyczasie dla pewności zrobiło kilkadziesiąt kilometrów na autostradzie na 4 biegu).
Wydaje mi się, że to zależy od tego czy długo jeździmy potem z tak zabitym filtrem - jak dłużej to pewnie wypalić już się nie da.


Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 03 Lipca 2020, 18:55 46s
,,Ponoć w om642 to jest właśnie jedną z przyczyn zatartej panewki na 6 cylindrze,,


to chyba raczej nie  od przerywania procesu wypalania DPF, ale póżniejszej jazdy na rozrzedzonym oleju olejem napędowym .

No właśnie jedno jest skutkiem drugiego, przerywasz proces często to olej się rozrzedza, przy każdym wypalaniu dochodzi do tego iż niewielka ilość oleju napędowego dostaje się do silnikowego, z tym że jak dzieje się to tylko raz na 500 km to taka niewielka ilość jest w stanie odparować podczas pracy silnika do następnego wypalania, a jak wypala Ci się nawet kilka dni to nie ma szans na odparowanie, bo jest go za dużo.
Nie wierz we wszystko co pisze w internecie, tylko jedz na SD do kogoś kumatego niech sprawdzi parametry DPF, dlaczego miałbyś musieć wymienić filtr, dzieje się z nim coś..?? zapchany jest, silnik gaśnie ??
Wymień olej i staraj się dopalać go zawsze do końca i będziesz normalnie jeździł autem, jak nie masz takich możliwości to sprzedaj auto bo nawet jak wymienisz filtr to znowu się szybko będzie zabijał i zajedziesz motor.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 04 Lipca 2020, 11:24 36s
Cytuj
Nie wierz we wszystko co pisze w internecie,


Napisałem ten post, aby pokazać ,że bazowanie na takich wiadomościach nie zawsze jest prawidłowe.
Z mioim DPF  jest wszystko ok, wczoraj właczyło mi się wypalane, twało to ok. 30 min. i wszystko jest ok. , po całym procesie sprawdziłem poziom oleju i raczej mi nic nie dolał.
Co do uwag  maikel84, jakoś nie widzę dalej różnicy w częsciowym wypalaniu. Jeśli podczas całego wypalania do silnika przedostaje się np. 1 litr oleju napędowego,to dzieląć go na dwa etapy dolejemy 2 X po 0,5 l i potem bedziemy mieć 500  km na jego wyparowanie. Raczej nie wydaje mi się , aby olej napedowy wyparował , nie jest to tak lotna substancja jak benzyna i pozostanie tam, dlatego mamy doczynienia z rosnącym poziomie oleju.
99% kowalskich , jeżdzących samochodami z filtrem DPF ,nawet nie zauważy, że ich samochód jest właśnie w tym trybie i wyłączy silnik w czasie jazdy na zakupy , gdyby zatrzymanie tego procesu, było by to tak szkodliwe dla naszego silnika i  filtra DPF, podejrzewam , że umieszczona by była kontolka wskazująca ten proces , z adnotacją w intrukcji , aby jej nie przerywać.
Co do uwagi Ookm, ,,  zostawić odpalony póki nie skończy., raczej nie będe tego stosował, podczas wypalania, przyłożyłem rękę do koncówki rury wydechowej, temperatura  spalin na wylocie, jest tak duża, że nie da sie tam przytrzymać ręki, znaczy, że w tłumnikach środkowych jest jeszcze większa, po mimo zabezpieczeń termicznych w okół nich,może dojść do przegrzania farby, czy tez samych tłumików, w czasie jazdy śą chłodzone pędem powietrza i to chyba przewidział producent.





Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: r66 w 04 Lipca 2020, 15:11 02s
Raczej nie wydaje mi się , aby olej napedowy wyparował , nie jest to tak lotna substancja jak benzyna i pozostanie tam, dlatego mamy doczynienia z rosnącym poziomie oleju.


Dokładnie tak jest jak piszesz. Olej napędowy nie jest w stanie odparować z oleju silnikowego tak jak benzyna. Jednak nie jest to też tak, że tam do oleju leje się paliwo jak z kranu. Ważne żeby częściej wtedy zmieniać olej jak się zdarza to często.

Co do temperatury to niestety układ musi się nagrzać, filtr musi osiągnąć ponad 600 stopni żeby się wypalić. Jak się wypala na postoju to trzeba uważać co jest pod autem.
Sam proces wypalania jest dużo krótszy, dużo czasu zajmuje przygotowanie do wypalenia poprzez rozgrzewanie. Tak więc nie jest to tak, że dwa przerwane w połowie wypalenia to jedno kompletne.





Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Remi w 04 Lipca 2020, 15:33 12s
Cytuj
Nie wierz we wszystko co pisze w internecie,


99% kowalskich , jeżdzących samochodami z filtrem DPF ,nawet nie zauważy, że ich samochód jest właśnie w tym trybie i wyłączy silnik w czasie jazdy na zakupy , gdyby zatrzymanie tego procesu, było by to tak szkodliwe dla naszego silnika i  filtra DPF, podejrzewam , że umieszczona by była kontolka wskazująca ten proces , z adnotacją w intrukcji , aby jej nie przerywać.


Też tam myślę. Przyznam, że ja w swoim aucie kompletnie nie zauważam trybu wypalania filtra DPF, celowo patrząc i na obroty, i na temperaturę, i na to jak zmienia biegi, i na jakiś inny tembr pracy silnika - nic z takich objawów wskazujących wypalanie filtra nie dostrzegam i sądzę, że jak najbardziej mogę gasić auto w trakcie tego procesu... Dokładnie uważam, że jeśli to miałoby tak kolosalne znaczenie to powinna być kontrolka trwającego procesu wypalania filtra...
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 05 Lipca 2020, 17:00 21s
Cytuj
Raczej nie wydaje mi się , aby olej napedowy wyparował , nie jest to tak lotna substancja jak benzyna i pozostanie tam, dlatego mamy doczynienia z rosnącym poziomie oleju.

Dobra panowie bo chyba się nie bardzo rozumiemy, widzę ze dla was odparować może tylko benzyna albo bimber, nie chce tu nikogo chemii uczyć, powiem tak odparować może nawet olej silnikowy, zależnie w jakich warunkach pracuje (temp). Ba mało tego, nawet woda jest w stanie odparować jak gotujecie zupę w garnku.

"Po drugie, nowoczesne jednostki są znacznie bardziej obciążone termicznie co powoduje, że olej pracuje w wyższych temperaturach i może go ubywać więcej poprzez odparowanie z komory spalania. Dlatego tak ważne jest regularne sprawdzanie poziomu oleju.” – tłumaczy Andrzej Husiatyński, kierownik działu technicznego TOTAL Polska."

Cytat wycięty z jakiegoś biuletynu informacyjnego na temat olejów, nie chce mi się szukać  info na temat odparowania różnych frakcji ze składu oleju napędowego i przekonywać ze to jest możliwe i to bardzo, bo olej silnikowy to też nie zmywacz do paznokci małżonki co odparuje z wacika w 1,5 minuty.
Poczytajcie sobie, na temat wymagań związanych z odparowaniem oleju napędowego, przewidzianych dla producentów paliw. Nie chodzi tu o opary substancji lotnych, tylko odparowanie oleju w warunkach jakie znajdują się w silniku spalinowym (komorze spalania).

Kolego Krzysztof nie wiem skąd bierzesz informacje i 1 litrze podczas wypalania, ale to jakaś abstrakcja razy sto, r66 dobrze pisze, to są nie wielkie ilości, nie zobaczysz tego na miarce po jednym czy nawet kilku wypalaniu. No oczywiście ze kowalski tego nie zauważy, kontrolka ?? hahah jak przyjedzie na serwis z problemem to usłyszy ze samochód jest eksploatowany po mieście i sobie jest winien ze kupił nieodpowiedni sprzęt do swoich warunków. A po co ta cała ekologia, bo tak naprawdę to ekologiczne jest mało, ale ma zajechać twój silnik żebyś kupił szybciej nowy a nie bujał się 20 lat jednym.
Niestety ale pierwsze generacje DPF miały więcej wad niż zalet, w późniejszych zastosowano rozwiązania pozwalające wypalić się nawet kręcąc się tylko po mieście w niższych temp. tzn. adblue itp moczniki dodawane podczas wypalania.
Sam miałem problem przybywania oleju jak zacząłem swoim autem jeździć po mieście praktycznie tylko, ze względu na zmianę pracy, dlatego podrążyłem temat, miałem go już sprzedać ale nauczyłem się tak go eksploatować iż od 1,5 roku nie mam żadnych problemów. Dla przykładu właśnie taki jeden Kowalski ode mnie z pracy w swojej Alfie 159 nie zaglądał do silnika bo on w każdym aucie zmienia olej co roku więc pewnego dnia olej wywaliło bagnetem i innymi możliwymi otworami było tam chyba 50/50.
To że problemy DPF maja w większości użytkownicy jeżdżący po mieście to nie mit.
Też przerywam czasami proces, bo trzeba by mieć nerwy z żelaza, ale jak pisałem staram się przy następnym dopalić, ogólnie po prostu myślę o tym, za dobrze mi się jeździ żeby sprzedawać auto, ale ty pisałeś o wypalaniu przez kilka dni, dlatego włączyłem się w dyskusję.

Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: sewan w 05 Lipca 2020, 21:45 55s
Panowie, bardzo proszę wrócić do meritum. Przepychanki niczemu nie służą.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Jan24 w 08 Lipca 2020, 19:45 29s
Witam... Panowie zamykam temat... przez przypadek doszedłem co sie dzieje z tymi z tymi obrotami.Skrzynia jest manual - niewiedziałem że tak jest. Obroty mi wzrastaja gdy: auto ma wciśniete sprzegło, jedynka włożona i jest puszczony hamulec nożny. Wtedy gdy delikatnie popuszcze sprzegło auto aby zrobić delikatny start podnosi obroty do 1000. A gdy wcisne znow "podłoga" to spadają do jałowych poprawnych. Wy też tak macie na manualu??? Myśle że tak ma być... Pozdrawiam dzieki
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: r66 w 09 Lipca 2020, 13:49 27s
Witam... Panowie zamykam temat... przez przypadek doszedłem co sie dzieje z tymi z tymi obrotami.Skrzynia jest manual - niewiedziałem że tak jest. Obroty mi wzrastaja gdy: auto ma wciśniete sprzegło, jedynka włożona i jest puszczony hamulec nożny. Wtedy gdy delikatnie popuszcze sprzegło auto aby zrobić delikatny start podnosi obroty do 1000. A gdy wcisne znow "podłoga" to spadają do jałowych poprawnych. Wy też tak macie na manualu??? Myśle że tak ma być... Pozdrawiam dzieki

Tak samo jest od pewnego rocznika (chyba od 2018) w VAG'ach TDI. Podnosi na m/w 1100-1200 ale jak już puszczamy przęgło (nie jest wciśnięte do samego końca). Bardzo przydatna rzecz.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: siwy1958 w 09 Lipca 2020, 17:28 32s
Witam !
Kupilem manuala po to aby nie miec klopotow z automatyczna skrzynia biegow (prewencyjnie). Ale tego zjawiska zmiany obrotow u siebie nie zaobserwowalem. Moze mam wylaczone, albo zepsute. Musze przyznac ,ze jak ruszam to czasami szczegolnie przy skreconej kierownicy zdaza sie ze zgasnie , bo daje za malo gazu. Odzwyczailem sie od manuala.
Poobserwuje ta sprawe, bo jest przydatna.

Pozdrawiam
Marek.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 09 Lipca 2020, 17:58 21s
Cytuj
Tak samo jest od pewnego rocznika (chyba od 2018) w VAG'ach TDI. Podnosi na m/w 1100-1200 ale jak już puszczamy przęgło (nie jest wciśnięte do samego końca)  Bardzo przydatna rzecz..

Bardzo fajne udogodnienie, kiedy musimy delikatnie ruszyć, aby coś ominąć, a auto bez naszej kontroli zwiększa obroty silnika  i jeszcze automatycznie włącza sobie wentylator  :) :) :)

Cytuj
Czy to normalne czy tak podnosi gdy schładz silnik i włącza wietrak na chłodnice czy dlaczego??
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 09 Lipca 2020, 18:36 34s
No racja, jakoś dziwnie autor przedstawił opis problemu jeżeli faktycznie tylko o to chodzi.
U mnie służbowej Oktavi w TDI można powiedzieć nowe auto też jest efekt że przy wciśniętym sprzągle po wbiciu biegu podnosi obroty jak puszczasz bez gazu.
Tytuł: Odp: Podnosi obroty czy to normalne???
Wiadomość wysłana przez: r66 w 09 Lipca 2020, 20:40 52s

Bardzo fajne udogodnienie, kiedy musimy delikatnie ruszyć, aby coś ominąć, a auto bez naszej kontroli zwiększa obroty silnika  i jeszcze automatycznie włącza sobie wentylator  :) :) :)


Bardzo fajne jak wiesz czego się spodziewać. One to robią za każdym razem więc wiesz co będzie. Ale jest to delikatne dodanie gazu, powiedzmy że można to porównać do tej samej siły jak ruszanie bez gazu w benzynie bez turbo. Można nauczyć się na tym sprawnie manewrować.
Ale fakt faktem jak odbierałem poliftowe Octavie do firmy w której pracuje to przy wyjeździe z budynku salonu gdzie od razu jest ostry skręt było pewne zaskoczenie ;)