Autor Wątek: Poduszka pod silnik  (Przeczytany 4476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline majkel84

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Grudzień 2018, 18:31 17s »
U mnie dpf jest mniej więcej po środku auta (om642), zaraz za turbiną po prawej stronie poniżej mam katalizator może faktycznie jak by go wyjąć.. muszę się temu przyjrzeć. ale chyba magicy by na to wpadli, bo jak na razie na internetach znalazłem info że sanki trzeba opuścić.

Ktoś tu pytał czy jest różnica między poduszkami lewa i prawa, otóż pooglądałem obie oczywiście jedna jest droższa od drugiej, wizualnie wyglądają identycznie ale kiedy chwyciłem je obiema dłońmi i dwoma kciukami naciskając próbowałem poruszyć środkiem za wystający pin z gwintem do mocowania to jedna wyraźnie się poddawała delikatnie ale trochę a drugą ciężko cokolwiek ruszyć, namacalnie jakby była sztywniejsza. Podejrzewam że ma to znaczenie gdyż silnik kręci się w jedną stronę i auto częściej jeździ do przodu więc jedna strona ma więcej obciążenia. Jak będe miał chwile zobaczę która jest sztywniejsza.
« Ostatnia zmiana: 14 Grudzień 2018, 18:40 34s wysłana przez majkel84 »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Grudzień 2018, 18:39 50s »
Pamiętaj że mechanicy zawsze beda mieli inna logike napraw niz hobbysta.
Majac podnosniki, opuszczenie sanek moze nie byc dla nich wielka robota, a gruba robota pozwala na gruba fakture.
Mój wydech ma 6 sensorów, które mają delikatne kabelki a każdy kosztuje niezle pieniadze. Uczący się mechanik, który może opuścić sanki bez problemu, moze narobic prawdziwych kłopotów w sensorach.
Hobbysta z drugiej strony moze nie miec zestawu podnośników, ale poświęcając więcej czasu może udokumentować sensory robiąc dużo zdjęć no i DPF nie wymaga żadnych extra podpórek.
Każda robota może być zrobiona na wiele sposobów.
Jak stary humor mówi- w dzisiejszych czasach chirurdzy potrafią wymienić pierścienie tłokowe przez rure wydechowa.
Z drugiej strony wymienialem poduszki w OM642 zamontowanym w W211 i nie bylo zadnych problemow.
Trochę nie do uwierzenia że w W212 robi to taki klopot.

Offline majkel84

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Grudzień 2018, 18:45 05s »
Dlatego pytam co z tymi sankami bo nie chce narobić marazmu..:) ale zobaczę tez na pewno co z tym katem, może tędy droga.
Akurat jestem w posiadaniu w204, aczkolwiek tu kolega też napisał że opuszczał sanki a widzę że posiada w212, mógłby się wypowiedzieć więcej na ten temat.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Grudzień 2018, 19:03 20s »
Dlatego pytam co z tymi sankami bo nie chce narobić marazmu..:) ale zobaczę tez na pewno co z tym katem, może tędy droga.
Akurat jestem w posiadaniu w204, aczkolwiek tu kolega też napisał że opuszczał sanki a widzę że posiada w212, mógłby się wypowiedzieć więcej na ten temat.
Przypomnialem sobie jak wymienialem prawa poduszke w W211 z OM642. Musialem wyjac oslony na kolektorze wydechowym i wyjalem z przodu gora.
Zaleznie jakie masz narzedzia zawsze warto rozpatrzyc mozliwosci.

Offline majkel84

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Kwiecień 2019, 22:38 07s »
trochę czasu minęło, ale odpowiem sobie na pytanie, komuś może się przydać. Po wymianie wibracje nadwozia znikły, a co do samej wymiany w V6 CDI lewa strona to 30 min roboty, z prawej jest nieco gorzej, aczkolwiek nie trzeba odkręcać ani opuszczać sanek, wystarczy odkręcić katalizator do którego jest łatwy dostęp, udało mi się nie zniszczyć obejm które łączą wydech, nawet gdyby to obejma kosztuje 20 zł. Teraz robiąc to drugi raz zrobiłbym to w godzinkę. Opuszczanie sanek w tym przypadku to jakaś chora jazda.

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 255
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Wrzesień 2019, 10:46 29s »
A czy ktoś mógłby podać numery Axxxxxxx poduszek pod silnik OM651 CDI 220 z 2010 roku?
U mnie pojawiają się też powoli wibracje i w serwisie też powiedzieli, że muszę wymienić poduszki pod silnikiem aby to zniknęło.

Offline scareface

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Pomógł +4/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A380544
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Wrzesień 2019, 09:24 18s »
A czy ktoś mógłby podać numery Axxxxxxx poduszek pod silnik OM651 CDI 220 z 2010 roku?
U mnie pojawiają się też powoli wibracje i w serwisie też powiedzieli, że muszę wymienić poduszki pod silnikiem aby to zniknęło.
Myślę, że każdy chciałby Ci pomóc ale nie widać VIN Twoim opisie przez który można znaleźć odpowiednią część dlatego poszukaj tego sam tutaj https://partsouq.com/

Offline Magicd

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 255
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Poduszka pod silnik
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Wrzesień 2019, 12:57 58s »
Dzięki - udało sie znaleźć :)

Dla potomnych dla ułatwienia podam:
A 212 240 63 17  (poduszka lewa)
A 212 240 64 17  (poduszka prawa)

Oczywiście o ile macie S212, CDI 220, BlueEfficency, 2010 rocznik (a dokładniej z opisów elementów wynika że identyczne były od 30/06/2010 do 30/04/2015 dla CDI 220).

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!