Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: ralf111 w 29 Marca 2019, 16:59 38s
-
Witam,temat mechaniki ogarniam sam śrenio tzn.co trzeba wymienic wymienie sam,ale ostatnio zdarzyła mi się sytuacja dosyc niecodzienna,miałem wyciek oleju z pod obudowy filtra oleju,postanowiłem w końcu sie tym zająć,dostęp tam jest strasznie huj...,kto to robił sam będzie wiedzał,trzeba wykręcić pompe od wspomagania plus spreżarkę od klimatyzacji,jakoś to ogarnąłem i wymieniłem o-ringi,ale coś musiałem namieszać prawdopodobnie w elektyce a dlaczego za chwile wytłumaczę.skręciłem wszystko do kupy i przy pierwszym odpaleniu już widze jest inaczej niz było,tzn trzeba zakręcić kilka razy więcej niż poprzednio kiedy było ok.
Ale odpalił z tym że nie wchodzi na wyższe obroty tzn.powyżej 2500 +/- 200 zaczyna przrywać,pierwsza jazda odczucie jakby turbo nie dizałało ,odczyt błedów
Potwierdzone kody
P0245: Zaworu A elektromagnetycznego turbosprężarki wastegate - Niska wartość wejściowa
P0047: Obwód elektromagnetyczny w układzie sterowania turbosprężarki/sprężarki doładującej - Niska wartość wejściowa
P2602: Obwód sterowania pompy chłodzącej A - Obwód niskonapięciowy
P2006: Kontrola wirnika w kolektorze dolotowym - zablokowany zamknięty (bank 1)
P0688: ECM/PCM Power Relay Sense - Circuit/Open
P0685: Przekaźnik obciążenia w obwodzie sterowania ECM/PCM - Obwód otwarty
B218E: Opis niedostępny
to co wyszukałem urwany przewód od czujnika ciśnienia oleju (pewnie przy wkładaniu pompy wspomagania zachaczyłem o niego)_
i wywalony bezpiecznik 22 (15A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika ,przewód polutowany bezpiecznik wymieniony a dalej problem z moca pozostał,i teraz pytanie czy według Was problem który sugerują błedy jest w elektryce czy w podciśnieniu ?
-
"obwod otwarty" jest dla mnie dosc jasnym wyjasnieniem.
Musiales namieszac w kablach podczas naprawy. Teraz dobre okulary, swiatlo i sprawdzaj.
-
bład sugeruje elektromanges (podciśnienia) A tylko teraz który to jest
-
z 5 jak nie wiecej Twoich bledow sugeruja elektryke.
Czesc moze byc zwiazana z niskim napieciem w ktoryms momencie naprawy, wiec dobrze wyczyscic i sprawdzic.
Tak czy inaczej albo uszkodziles duza wiazke, albo kilka malych.
-
dziwna sprawa,jakies 5 dni auto stało w garażu i w tym czasie bawiłem sie różnego rodzaju skanerami typu OBD+komórka ,oczywiste jest że aku mógł sobie w tym czasie lekko siąść,podładowałem aku odpaliłem bez pompy wspomagania i spr.klimy i silnik pracuje normalnie bez zarzutów
-
co nie znaczy ze bledy sie nie pojawia, jak sie przejedziesz, szczegolnie w " mokre " dni.
moze jakies problemy na stykach w kostach ( warto uzyc jakiegos srodka do poprawy stykow ), moze uszkodzona izolacja , moze, moze, moze....
ale trzymam kciuki zeby byl spokoj ;)
-
pytanie może z dup.. ale jednak czy jest taka mozliwość że poprzez słaby akumulator te błedy mogły sie pojawić i nie poprawna praca silnika ?
-
Elektronika potrzebuje volty i jak napiecie spada, to rozne cuda moga sie pojawiac.
W starszych modelach zazwyczaj pierwszym modulem ktory wyswietlal blad byl ABS
W W212 komputery maja wiecej programow ostrzegawczych, ale przy uszkodzonych kablach i niskim napieciu wszystko jest mozliwe.
Jak auto w koncu chodzi, to postaw swieczke w kosciele aby bledy nie wrocily. ;)