Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: michalak w 20 Lutego 2021, 15:37 18s
-
Witam. Do 2010 roku otwór w bloku był zaślepiony. Po 2010 roku w tym miejscu znajduje się zawór (czujnik) o numerze A6511800315. Znajduje się on nad pompą oleju. Manometr wkręca się w głowicę. Czy ktoś sprawdzał jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w silniki 651 bez zaworu i jakie z tym zaworem? Pozdrawiam
-
Tylu ludzi na forum i nikt nie zna odpowiedzi ? Niemożliwe .
-
Jeszcze raz ponawiam temat ciśnienia oleju w silniku 651 :)
-
Tylu ludzi na forum i nikt nie zna odpowiedzi ? Niemożliwe .
Możliwe, ale można zadać sobie trochę trudu i poszukać na innych forach :)
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3642375.html
Dziś zmierzyłem ciśnienie , na ciepłym silniku mam 3bary, niezależnie od obrotów.
-
W moim silniku występują skoki ciśnienia oleju .Silnik bez elektryczne zaworu A6511800315 . Blok jest w tym miejscu zaślepiony . Po odpaleniu silnika , mierzę ciśnienie oleju manometrem w głowicy i jest 3 bary . Za chwile ciśnienie oleju rośnie na 8 bar . Gdy silnik się zagrzeje to ciśnienie oleju spada i utrzymuje się na wolnych obrotach ok 2.5 bara . Czy ciśnienie 8 bar które utrzymuje przez kilka minut nie spowoduje wycieków oleju .Pompa oleju jest nowa . Czy takie skoki ciśnienia oleju są normalne . Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją ?
-
Skoro 8 bar w silniku OM 642 jest normalne, więc w Twoim chyba też.
-
Dzięki za odpowiedź .W moim silniku 651 który jest po remoncie zaraz po odpaleniu manometr wskazuje na wolnych obrotach 8 bar . Gdy silnik popracuje ok 5 minut ciśnienie spada na 2.5 bara i nawet po zwiększeniu obrotów też jest 2.5 bara . Dziwi mnie ciśnienie 8 bar zaraz po odpaleniu silnika .