Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!

Autor Wątek: Problem z silnikiem P0263... laweta  (Przeczytany 2524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 362
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Październik 2018, 23:15 22s »
Dzięki za wyjaśnienie, czyli jest przyczyna, czyli trzeba kontrolować stan DPF-u...
W sumie z tymi motorami wraz z filtrami jeździ od groma taxi, a oni raczej często zapalają i gaszą auta, u Ciebie musiał wystąpić jakiś mega niekorzystny splot wydarzeń...
Mi ten czujnik też wymieniali w serwisie przy przebiegu ok 180 kkm, nawet za parę dni minie rok, bo przy objeździe cmentarzy robię ponad 1 kkm i wracając auto mi zaczęło wchodzić w tryb awaryjny i nie chciało się rozpędzać...

Offline Driv3r

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Październik 2018, 12:40 38s »
No ok, dpf winny, jego zasadność w silniku to inny temat, ale ponownie, od czego są te pier$#!%@! czujniki, dlaczego auto nie sygnalizowało problemu, żaden check, tryb awaryjny itd... bez sensu.

Offline Driv3r

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Październik 2018, 14:29 42s »
5) jak wytnę winowajcę (DPF) to będę mógł używać lepszego oleju silnikowego? (5W-50 albo 5W-60 serii "peak life" zamiast wodnistego 5W-30?)

Spokojnie możesz stosować 5W40. Dbasz o silnik, a nie o filtr który jednak można usunąć lub wymienić / zregenerować. Z silnikiem tak prosto nie jest.
Wystarczy często go wymieniać, zapomnieć o trybie LL i wskazaniach assysta dopiero po 20- 25k km.
Gdybym jeździł codziennie po autostradach, bez wahania bym zalewał 5W50 przynajmniej.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Listopad 2018, 17:49 53s »
Naprawa chyba dobiega końca.
Serwis już próbuje odpalić samochód ale... przez 6 tygodni jak auto jest w serwisie mieli odpięty akumulator.
Po podpięciu akumulatora samochód ani nie chce kręcić rozrusznikiem, włącza alarm, nie otwiera lusterek itp.
Jak duże problemy mogli narobić w aucie odłączając na 6 tygodni główny akumulator i jak powinni rozwiązać te problemy?

Wstępnie podpowiedziałem by na dzisiejszą noc zostawili auto w garażu, podpięte do prostownika i niech sobie stoi - może samo się uspokoi (ale to pewnie "najprostsze" rozwiązanie które nie mam zielonego pojęcia czy będzie skuteczne).
Ktoś ma jakieś doświadczenia ze zbyt długim brakiem zasilania w W212 i chce się podzielić jak je rozwiązał?

P.S.: jak ja wymieniałem akumulator to dopinałem 3-ci równolegle by auto miało ciągle zasilania... jak dla mnie to dość lekkomyślne podejście serwisu by na 6 tygodni zostawić auto bez prądu (pewnie tez zdechł auxiliary battery ale przez telefon nie wspominali o żadnych wiadomościach z wyświetlacza a chyba takowy się pojawia jeśli by ten mały akumulatorek padł).
Nie płaczmy zbyt długo nad rozlanym mlekiem - proszę podpowiedzcie co mogę podpowiedzieć mechanikom by odpalili auto i po 2-miesiecznej przygodnie z popsutym mercedesem "czarna strzała" wróciła na drogi i próbowała naprawić tragicznie zniszczone moje zaufanie do marki Mercedes...

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 554
  • Pomógł +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Listopad 2018, 20:01 31s »
Trzeba zaadaptować na nowo moduł akumulatora. Najlepiej na SD, ale też da się "ręcznie". Nie pamiętam już teraz procedury, na pewno opisywałem ją na forum W211.
edit:
Mam:
1. Doładować akumulator do pełna zgodnie ze sztuką (czyli zamontowany w samochodzie), najlepiej ładowarką impulsową typu CTEK
2. Odłączyć aku (minus) na 10 sekund, podłączyć z powrotem
3. Włączyć zapłon
4. Włączyć długie światła, dmuchawę na MAX, ogrzewanie tylnej szyby i światła awaryjne na co najmniej 2 minuty.
5. Włączyć silnik i pozwolić mu pracować co najmniej 2 minuty
Jeśli podczas tej procedury miga dioda ogrzewania szyby, przerwać procedurę i naładować jeszcze raz akumulator, procedurę powtórzyć.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopad 2018, 20:10 17s wysłana przez sewan »

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Pomógł +8/-113
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Listopad 2018, 06:18 21s »
Ja odlaczylem moje akumulatory na ponad 2 miesiace jak jechalem na wakacje truckiem i po podlaczeniu wszystko dzialalo jak w zegarku.
Chyba tylko okna musialem zsynchronizowac.
Generalnie ladowanie aku podpietego do auta nie jest zalecane. Niektóre prostowniki potrafia dac 18 V a do tego moga byc spiecia przy rozlaczaniu

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Listopad 2018, 19:43 29s »
Niemalże niekończąca się opowieść z niekończącą się naprawą.
Silnik odpalił w zeszły piątek - wystarczyło naładować do pełna akumulator.

Niestety pomimo, że silnik pracuje równo, dobrze odpala, nie kopci (po wycięciu DPFu nie ma najmniejszych oznak dymienia - sprawdzałem chusteczką przy wydechu podczas odpalania)... olej cieknie z turbosprężarki.
Za regeneracje biturbo serwis chce ~5000 zł (chcą wysłać turbinę do jakiejś firmy w Krakowie).
Ponoć żadne normalne firmy ani w Trójmieście ani okolicach nie chcą się podjąć regeneracji zespołu turbosprężarek.

Czy naprawdę podwójna turbosprężarka jest tak trudna w naprawie?
Czy naprawdę powinno to kosztować AŻ 5000 zł?

Jeśli tak będzie wyglądać naprawa silnika OM651 to wyjdzie na to, że za przygodę z DPFem zapłacę ~15 tys. zł.
Pomijam fakt, że auta nie mam od 21 września, przez to jestem dość mocno zły na serwis do którego oddawałem auto.
Wyraźnie i wielokrotnie prosiłem o "mniej więcej" czas w jaki naprawia auto.
I wyraźnie mówiłem "do 4 tygodni naprawiamy auto, jeśli naprawa ma być dłuższa to w ogóle nie rozbieramy, sprzedaje auto jako uszkodzone i kupuje inne".
Ja auta potrzebuje ciągle i 4 tygodnie to była górna granica jakiej auta mogłem nie mieć, także serwis pojechał ostro po bandzie.

Na chwile obecną mogę powiedzieć jedno - kto nie kupił jeszcze E-klasy z OM651 - niech jej nie kupuje wcale.
Zdanie zmienię dopiero jeśli moje auto najbliższe minimum 3 lata przejeździ bez żadnej awarii lub mercedes przestanie montować DPFy.
« Ostatnia zmiana: 23 Listopad 2018, 19:48 43s wysłana przez Magicd »

Offline Driv3r

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Listopad 2018, 20:17 41s »
Silnik Ci wyciągali, rozrząd wymieniony od razu?

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Pomógł +8/-113
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Listopad 2018, 20:28 03s »
Od czasu gdy gehenna Magica sie zaczela, troche rzeczy zrobilo sie osiagalne.
W tej chwili ja mam wskaznik ktory pokazuje mi stan DPF w czasie jazdy, mam skaner ktory mi wymusza wypalanie DPF w czasie jazdy i na koniec sa firmy ktore przeprogramowuja ECU na odlaczenie DPF oraz DEF.
Ja obecnie mam 2 takie samochody i komputer z 2go jest obecnie w Londynie na przerobke programu aby DPF wyciac. Wyeleminiowanie DEF kosztuje extra, ale bede mial miejsce na kolo zapasowe.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Grudzień 2018, 10:58 15s »
Od tygodnia auto wróciło w moje ręce.
O koszty nawet nie pytajcie - tragedia.
Póki co auto jeździ spokojnie, nic nie cieknie a silnik pracuje równo.
Oczywiście po tym jak wyciągali silnik i musieli rozkładać zawieszenie to coś mi stuka na zakrętach - w sobotę pojadę na przegląd i poproszę o szarpak na przeglądzie.
Turbosprężarka nieco świszczy - ponoć to efekt uboczny braku DPFu (brak oporów wynikający z braku DPFu pozwala turbinie szybciej osiągać wyższe obroty i przez to słychać nieco świszczenia nawet na biegu jałowym.

Jeśli ktoś wam mówi, że OM651 bez DPFu dymi - od razu zatkajcie uszy, gdyż nie powinniście wierzyć w żadne słowo jakie ta osoba mówi.
Ja wziąłem chusteczkę i trzymałem ją na rurze wydechowej a drugą połówkę poprosiłem o odpalenie auta - chusteczka po minucie pracy silnika była absolutnie czysta (nie było najmniejszego śladu sadzy z silnika po odpaleniu).
Także OM651 może i zadymi... ale jeśli macie uszkodzone wtryski lub turbosprężarki.

Oczywiście po 2 dniach od wyjechania z serwisu "check engine" a OBD wyświetla kod P0123.
Na lepszym dekoderze błędów wyszło, że to "za wysoki sygnał pedału gazu".
Czyli pewnie składając silnik i wszystko do kupy coś źle połączyli.
Pomimo lampki CE silnik pracuje normalnie także zgodnie z zaleceniami warsztatu i tak jeżdżę spokojnie i po ~1000 km mam się u nich pojawić na wymianę oleju i filtrów z racji wymiany tłoka i pierścieni oraz honowania cylindrów (docieranie się silnika).

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 362
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Grudzień 2018, 12:15 26s »
Super, że już jeździsz...
A tego braku filtra nie widać? Ciekawi mnie jak na przeglądzie...

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Pomógł +8/-113
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Grudzień 2018, 18:05 01s »
P0123 to czujnik polozenia pedalu.
Jak umycie wtyczki nie pomoze, to czujnik do wymiany.
Ciesze sie ze masz takie pozytywne wyniki po wyeliminowaniu DPF.
Moj ECU wlasnie wrocil z Angli z tuningiem, wiec biore sie za wiercenie DPF i zlozeniem wszystkiego.
Ja musze przechodzic testy spalin, wiec za rok sie dowiem czy auto przejdzie z ta modyfikacja.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #32 dnia: 15 Grudzień 2018, 14:29 33s »
Już po przeglądzie technicznym - bez żadnego problemu.
Oczywiście na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów a nie gdzieś na "wygwizdowie".
Spaliny kontrolowali tylko "optycznie" a jak wspomniałem auto absolutnie nic nie dymi.
Znaleźli mi tylko stukanie w zawieszeniu - niedokręcona jedna śruba na wahaczu.
Za dokręcenie śruby zapłaciłem 20 zł :)

Ciągle martwią mnie "dziwne" odgłosy turbosprężarki ale albo się uciszą albo ja się przyzwyczaję albo też coś się rozleci a po regeneracji turbina jest na gwarancji, więc znów pójdzie na rejenerację :P

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Pomógł +8/-113
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Grudzień 2018, 16:59 26s »
Zuwazyles moze jak mechanicy zabezpieczyli rozlaczone wtyczki czujnikow?
Zawijanie ich w folie nie daje gwarancji dlugotrwalosci  a przy cenach czujnikow zastanawiam sie czy nie znalezc korkow na wydech i czujniki odsprzedac.
Poki co odkrylem ze mi nie wymazano DEF z ECU. Rozlaczylem zbiornik i wyskoczylo 9 kodow.
Angielski warsztat nie za bardzo odpowiada na emaile, wiec musze sam kombinowac.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Grudzień 2018, 10:16 46s »
Kajtek - u mnie wszystkie czujniki zostały na swoich miejscach w wydechu itp.
Tylko programowo przestały być używane.
Dzisiaj jadę do ASO bo cos mi zaczęło piszczeć przy ruszaniu... nie wiem czy to coś w skrzyni biegów czy paski przy silniku (głośne piszczenie i odczuwam jakby auto się lekko ślizgało - znaczy obroty rosną a auto przez chwile nie ciągnie).
Gdybym miał manual to bym twierdził, że sprzęgło się zużyło :p

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Pomógł +8/-113
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Grudzień 2018, 18:31 50s »
Sprawdzilem to w kilku miejscach ze po wylaczeniu z programu czujniki powinny byc rozlaczone.
Ponoc jak je zostawisz to przy samo-diagnostyce podczas rozruchu komputer moze je ciagle zobaczyc i wtedy bedzie mial konflikt programowy z programem tunera.
Systemy programowe to dla mnie czarnoksiestwo, wiec robie to co mowia.
Mam stare O2 czujniki wiec zobacze czy beda pasowac w te dziury i wtedy czujniki Ox pojda na ebay.
Jak czujesz ze auto ma poslizg w napedzie, to sprawdzenie poziomu oleju w przekladni byloby pierwsza rzecza.

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Grudzień 2018, 08:30 04s »
Byłem w ASO Witmana.
Sprawa się wyjaśniła.
Poślizg skrzyni biegów to brakujące 1.5 litra oleju w skrzyni (warsztat dał dupy nie pamiętając o dolaniu oleju).
Piszczenie to osobna kwestia (ale ponownie warsztat dał dupy) - rozkręcając silnik musieli zdjąć kolektory.
Na dolotowym wymienili podkładkę/uszczelkę. Na kolektorze wydechowym założyli starą i... uszczelnili silikonem...
Silikon wydmuchał się na 4-tym cylindrze i część spalin idzie do komory silnika.
Jak skrzynia się ślizgała to musiałem dodawać więcej gazu i dlatego mocniej piszczało (ale były to kompletnie dwie niezależne rzeczy).
Wymianę uszczelki zrobię w ASO ale po świętach (muszą sprowadzić tą uszczelkę/podkładkę).

Kolejny raz utwierdzam się w tym, że auta klasy premium serwisuje się albo samemu albo w ASO.
Zwykli mechanicy na tak zaawansowanych autach się nie znają.
Chyba, że mówimy o wymianie klocków hamulcowych czy jakiejś pierdółce która wygląda identycznie w Daewoo Tico jak w Mercedesie W212.

Offline Driv3r

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Grudzień 2018, 08:38 14s »
Dlatego jest sporo warsztatów które w większości serwisują tylko Mercedes-Benz.
U mnie np 123zł/h brutto, chociaż wymiana oleju w 7g trwająca z 70min kosztuje 270zł bo tak. (z moimi materiałami).
I też jakość obsługi czasami pozostawia wątpliwości, chyba, że robi właściciel warsztatu...
ASO to nie serwis tylko wymieniacze, gdybyś tam pojechał to nikt by Ci tego 651 nie naprawiał, tylko gdybyś się zdecydował miałbyś już nowy silnik.


Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 362
  • Pomógł +5/-8
    • Zobacz profil
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Grudzień 2018, 12:38 33s »
Akurat w tym ASO co był mógłbyś się zdziwić...

Offline Driv3r

  • Nowicjusz
  • **
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avangarde lift Sports Package
Odp: Problem z silnikiem P0263... laweta
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Grudzień 2018, 13:26 48s »
Naprawili by ten silnik tam?

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!