Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Kajtek1 w 04 Marca 2018, 21:27 23s

Tytuł: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 04 Marca 2018, 21:27 23s
Zmieniam silnik OM642 (320 Bluetec) i po zdjeciu turbo znalazlem na osce troche luzu, przy przebiegu 290t.
Nie szukam drog na spedzenie wiecej pieniedzy, ale turbo nie jest latwe do wymiany gdybym chcial je przebudowac za rok, wiec pytanie dla tych co to robili.
- ile luzu jest dopuszczalne
- czy mozna kupic lozyska i wymienic samemu? Gdzie?
- ile kosztuje przebudowa turbo w warsztacie i rekomendacje?
Tytuł: Odp: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 04 Marca 2018, 22:22 47s
U nas turbo regenerowane można dostać w takich pieniądzach:
http://genesisturbo.pl/genesisc-klasse/814-mercedes-c-320-cdi-w203-224-km-om642-765155-5008s.html#/kaucja-brak/zawor-turbina_bez_zaworu

Demontaż / Montaż turbiny nie jest chyba najtrudniejszy. Sporo tego na YT.
Obejrzyj sobie kolektory wydechowe jak zdejmiesz turbo, czy w środku się blacha nie łuszczy.
Tytuł: Odp: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 06 Marca 2018, 01:08 00s
Napisalem do firmy ile wezma za wysylke do USA. Dzieki za link.
Turbo z rurami z tylu tworzy calka niezla lamiglowke i nawet majac wyciagniety silnik troche mi zajelo odkrecenie go z trojnikiem wydechu z  tylu.
Nie chcialbym tego robic majas scianke ogniowa na drodze.

Dodano: 06 Marca 2018, 07:56 40s
Firma odpowiedziala ze do mojego silnika to turbo bedzie pasowac http://genesisturbo.pl/genesise-klasse/1134-turbo-mercedes-e-300-cdi-w212-231-km-om642-781743-5003s-.html#/kaucja-500zl/zawor-turbina_z_regenerowanym_zaworem
Do tego chca 550 zl za wysylke
Tytuł: Odp: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: Driv3r w 06 Marca 2018, 08:44 48s
Czyli 1200zł, Ty im wysyłasz swoje Turbo i jeszcze 500zł za wysyłkę?
Bardzo droga wysyłka, ale jeżeli wychodzi lepiej niż u Ciebie w $ to bierz.
Tytuł: Odp: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 09 Marca 2018, 01:36 43s
No wiec nie mogac dostac potwierdzenia co do mojego turbo pasuje, kupilem "uniwersalny" zestaw naprawczy i przebudowalem turbo.
Okazuje sie ze Garret uzywa te same tulejki slizgowe do wielu modeli turbo, wiec nie jest tak ciezko kupic, choc informacje sa bardzo szczatkowe.
Tak samo mialem klopoty znalezc informacje jak turbo skladac.
Musialem puknac walek turba aby wyszedl i ... wylecialo mi 5 czesci.
3 byly latwe do dopasowania, ale nie wiedzialem gdzie podkladka slizgowa wchodzi.
Dopiero na youtube znalazlem video po niemiecku, gdzie gosc ladnie prezentowal przebudowe turbo do VW (tez Garret, wiec bardzo podobne).
Z niemieckiego znam zaledwie pare slow, ale pewne slowa jak "silikon" sa miedzynarodowe no i zdjecia mowia wiele za siebie.
Na koniec roczarowanie. Moje turbo mialo minimalny luz i dlatego je przebudowalem.
Po rozebraniu czesci nie wykazywaly zadnego zuzycia a i sadzy nie bylo za wiele.
Troche przedmuchalem naloty powietrzem i po zalozeniu kompletu nowych slizgow turbo .... ma maly luz na osce.
Wyglada ze tak ma byc, tylko po co ja sobie tyle klopotu narobilem (czy mowilem o przekreceniu gniazda na srubie?)
Tytuł: Odp: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: W212 w 09 Marca 2018, 23:14 39s
Szacun Kajtek1 - fajnie że podzieliłeś się doświadczeniami. Plusik reputacji dla Ciebie! :)
Tytuł: Odp: Przebudowa turbo
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 10 Marca 2018, 17:03 55s
Tutaj jest video z angielskim komentarzem o przebudowie turba Garret. Nasze sa prawie identyczne i krytyczny punkt skladania jest ok 1:30. To video pokazuje tulejke z kolnierzem wchodzaca jako pierwsza, gdy u mnine byla to mala tulejka i oddzielna podkladka.
Jesli ktos by chcial sie pokusic o taka przebudowe- teoretycznie nie jest to nic trudnego, ale wymaga wprawnych rak.
Srubki M4 sa dokrecone takimi momentami ze musisz sie niemal klasc na klucze.
Tak ze klucze najwyzszej jakosci, dobre oczysczenie glowic srub i pilnowanie aby krecic w osi.
Ja pracowalem w precyzyjnej mechanice wiele lat i ciagle skonczylem z przekreconym gniazdem na jednej srubie.
Po tym wiercenie, wyciaganie sruby i dopasowanie nowej zajelo wiecej czasu niz sama przebudowa.
Dodatkowo trzeba byc bardzo uwaznym,  z turbinami, zwlaszcza ta aluminiowa. Chwila nieuwagi i konczysz ze zniszczonym turbo.
Gdzies widzialem ktos mial male urzadzenie ultradzwiekowe ktore oczyscily turbiny, wiec warto sprawdzic dostepnosc takowego.
Ja po prostu przedmuchalem nagary, skrobiac te grubsze.
Duzy stol i czystosc dookola jako ze upuszczenie malutkiej oski z rolki pierscienia moze byc tragedia.
Turbo sklada sie tylko w jednej pozycji, wiec trzeba dobrze sie przypatrzec gdzie sa prowadzace szpilki.

Dodano: 31 Marca 2018, 17:05 11s
Nowe mozliwosci pojawiaja sie na rynku co tydzien.
Chinczycy robia centralna czesc turbo, ktora mozesz miec za $100 i jeden z czlonkow na benzworldzie daje temu dobre recenzje.
https://www.ebay.com/itm/282785547149?rmvSB=true