Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: piotrasta w 13 Sierpnia 2020, 23:58 49s
-
Witajcie
Posiadam w212 z om651. Coś zaczęło pukać w silniku a silnik stracił moc więc profilaktycznie wymieniłem rozrząd (nie sam łańcuch ale całość). Przy okazji wymiany okazało się ze turbina jest do regeneracji. po poskładaniu wszystkiego i odpaleniu silnik zaczął pukać ale był to pusty napinacz ponieważ za chwilę się uspokoił i chodził ok. po ok 2-3 minutach chodzenia jak już było ok wyłączyłem silnik. na następny dzień po odpaleniu silnika silnik zaczął znowu pukać. Wszystko jest z odpowiednimi momentami dokręcane. Wtryski trafiły na swoje miejsca. Na SD w teście równomierności pracy silnika norma jest +/-10obr/min a tu tylko jeden wtrysk jest w normie a pozostałe pokazują od 20-120. Błędy w silniku dotyczą czujek temperatury. P042664, P009800, P042800.
Ma ktoś jakiś pomysł co może pukać?
-
Puka metalicznie , stukowo , tak samo jak przed wymianą łańcucha ? Odłączałeś cylindry oby stwierdzić w którym ?
Sprawdzałeś czy na przelwewach nie wyrzuca Ci ropy z bąbelkami powietrza ?
a tu tylko jeden wtrysk jest w normie a pozostałe pokazują od 20-120.
to tak, jakby tylko jeden wtrysk był by na swoim miejscu.
-
wytryski wyciągane i numerowane na bierząco tj 1 wyjęty opisany jako 1 i dopiero wyciągany następny. Numery zgadają się według naklejki na silniku.
-
Puka stuka na dole silnika, czy na górze ?
Bo póki co to wróżenie nawet nie z fusów
-
witam,
podepnę się pod temat
od pewnego czasu słyszę delikatnie jakby terkotanie z komory silnika podczas jazdy tylko podczas dodawania gazu, a zwłaszcza pod górę
jest to dosyć delikatne, przypomina dźwięk coś jak gdy za dziecka wkładało się wycięty plastik w szprychy koła :-)
Nie wiem czy mam urojenia czy ten silnik OM651 tak już ma z wiekiem (220tyś).
rozrząd cały wymieniony niedawno, więc to nie łańcuch.
-
Zawory ?
-
od pewnego czasu słyszę delikatnie jakby terkotanie z komory silnika podczas jazdy tylko podczas dodawania gazu, a zwłaszcza pod górę
jest to dosyć delikatne, przypomina dźwięk coś jak gdy za dziecka wkładało się wycięty plastik w szprychy koła :-)
Ostatnio w trasie usłyszałem u siebie to samo. E220CDI 2012r. 153tys. przebieg. Ogólnie silnik chodzi bardzo ładnie, w wyjątkiem porannych odpaleń po dłuższych przestojach, wtedy czasami słychać klekotanie góry przez chwilę.
-
Pewnie rozrząd
-
Jeśli słychać tylko rano po odpaleniu, to napinacz łańcucha albo jakiś popychacz zaworowy.
-
Jeśli słychać tylko rano po odpaleniu, to napinacz łańcucha albo jakiś popychacz zaworowy.
Ponoć poprawiali ten napinacz kilka razy, może trzeba wymienić na najnowszą wersję. Powiem szczerze ostatni raz taki klekot góry silnika na zimnym słyszałem, gdy miałem BMW E34 z 1992r. sto lat temu.
-
E220CDI 2012r. Ostatnio przy wjeżdżaniu i wyjeżdzaniu z garażu, po naciśnięciu pedału hamulca usłyszałem taki dziwny dźwięk. Dziwne, bo silnik chodzi bardzo ładnie, a to jakby plastikowe terkotanie pojawia się tylko przy naciskaniu hamulca. Początkowo myślałem, że to jakaś osłona termiczna etc, ale nie. Dochodzi to gdzieś jakby z góry, z tyłu silnika, a po zamknięciu maski jakby z nadkola od strony kierowcy. Czy to rozrząd ?
-
Właśnie doczytałem, że to prawdopodobnie pompa vacum. Wymiana niezbyt przyjazna serwisowo ;)
Więcej info na zaprzyjaźnionym forum https://mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/terkotanie-silnika-t3245.html
-
Właśnie doczytałem, że to prawdopodobnie pompa vacum. Wymiana niezbyt przyjazna serwisowo ;)
Więcej info na zaprzyjaźnionym forum https://mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/terkotanie-silnika-t3245.html
tak u mnie to samo wymieniłem na pierburg i terkotanie znikło i jakby hamulec troszke lepszy (nie mocniejszy) taki stabilniejszy był