Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Kevin w 19 Czerwca 2017, 04:31 11s
-
Witam. Z góry przepraszam ale nie mam pojęcia w którym wątku umieścić moje pytanie:
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem 212 Cdi 2.2 - Wiem że żony i samochodu się nie pożycza .. Ale dałem znajomemu się przejechać kawałeczek..
Auto jest z 2011 ma przebieg 225 000 ...
Odpaliliśmy auto pochodziło z 3/4 min + czas wujazdu z garażu czyli z 5 min łącznie .. Znajomy zaczął od razu dynamicznie przyśpieszać bo chciał sobie sprawdzić jak to cudo dynamicznie się rozpędza ... ciągną go do 3.5 tyś obrotów czasami nawet 4.000 tys.. było z 5 takich przyśpieszeń ( łącznie może przejechaliśmy 2 km ).. nie wiem dlaczego nie zwróciłem mu uwagi że smaochód jest nie rozgrzany ..
Jak sądzicie czy bardzo dostał po dupie ( mam na myśli nie rozgrzaną skrzynię silnik i turbinę ) ... ( Trochę zacząłem panikować .. chyba nic się nie stało ale pytanie jak bardzo ucierpiał samochód mimo wszystko ) ?
-
Ty tak na serio?? :)
-
Na pewno bardziej niż samochód ucierpiało ego właściciela....
-
Kevin to jest Mercedes-Benz a nie opel
-
Czas sie nie liczy, ale temperatura oleju.
Jak koledzy podsumowali, moze obawy troche paranoiczne, ale nie powinno sie silnika ciagnac do czerwonej kreski jesli olej nie jest calkiem rozgrzany.
To pomiedzy innymi jest powodem dlaczego MB w roadsterach instaluje wskaznik temp oleju a nie plynu chlodzacego.
-
No niestety tak na serio ...
Najgorsze jest to że po tym zajściu pojawiło się ... coś wpada w wibrację .. drganie ..
Ewidentnie jest to coś w silniku pod silnikiem .... wrażenie też jest jak by spod deski ..(ale raczej pod maską ) pojawia się na chłodnym silniku a szczególnie nasila się przy końcu hamowania .. przy samym zatrzymaniu i wibruje po zatrzymaniu ... ustaje po rozgrzaniu się silnika .. ( Znajomy - nie mechanik - porównał to do : jak by łańcuch się o coś ocierał - jest to możliwe ?