Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: nax1000 w 14 Stycznia 2020, 14:05 48s
-
Wiecie co - wczoraj zauwazylem ze nad rura wydechową na zderzaku mam sadze i to dużo
Silnik 1.8 CGI C207
Przebieg 80 tys km
rozumie diesel - ale benzyna?
-
Kolego ,jesteś w gronie posiadaczy w212 i proszę tak brzydko o dieslach nie mówić!.Proponuję sprawdzić wydech w dużym dieslu jak mój v6 3l .Mój wydech jest wiele czyściejszy po 200 tys/km od nie jednego nowego benzyniaka .Robiłem kiedyś zakład z kolegami która rura wydechowa jest najczyściejsza i wyszło że moja, poległy benzyny audi i bmw.Uwaga w rurach nie ma grama sadzy, jedynie leciutki kurz z drogi.I owszem jeździłem w 203 i zostawiałem kłąb dymu za sobą ale to w 15 letnim dieslu!,kiedyś dawno temu. Zawsze się zastanawiam dlaczego benzyna mimo katalizatora sadzi sadzę?!.
-
nie trafione bo nie odpowiedziales mi na mój problem... poza tym nic nie mam do diesli.
Co do tego ma posiadanie W212? Mam sedana 212, coupe 212 i B klase w dieslach i benzynach
wiec do grona w212 należe.
Druga sprawa w dieslu jest czysta rura bo kazdą kropke sadzy wyłapuje dpf.. wiec nawet jak leją wtryski tego nie zobaczysz bo DPF wszystko wyczysci i sie .. zabije od sadzy :/
Dzis jak diesel od 2005 roku produkcji kopci świadczy o tym ze nie ma wyciąty dpf.
Pozdrawiam
Wojtek
-
Bez wizyty na SD nikt nie odważy napisać co jest przyczyną sadzy na zderzaku ,można jednak wróżyć że jeden z czujników odpowiadający za skład mieszanki podaje wadliwe wyniki.Po pierwsze może to być sonda lambda ,po drugie może to być przepływomierz ,po trzecie silniki cgi to te z bespośrednim wtryskiem( chyba) to wtryski mogą "kropelkować" i spalanie jest gorsze ,i tak dalej i tym podobnie .Moim zdaniem nie ma prostej odpowiedzi.