Autor Wątek: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI  (Przeczytany 16947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 0okm

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 513
  • Pomógł +24/-11
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 E350 CDI + Brabus
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Sierpnia 2020, 08:11 12s »
Gdzieś ta sadza podczas wypalani musi wylecieć. Jeśli proces odbędzie się na trasie, nie pozostawi sadzy na naszych końcówkach, tylko rozproszy się w atmosferze. Co innego w mieście, gdzie co trochę zatrzymujemy się lub gdy pozostawimy samochód na postoju, aby zakończył wypalanie filtra. Wylot z naszego tłumika ( chociaż tego nie widać patrząc na tył samochodu) jest skierowany w dół w kierunku jezdni, według praw fizyki , kąt padania jest równy kątowi odbicia, więc cząsteczki sadzy odbiją się od jezdni i powrócą na nasz tył i ,,okopcą,, tylny zderzak jaki i chromowane końcówki wylotu, na których najbardziej to widać.
W starych dieslach bez DPF tak było. Jeśli nie masz modyfikowanego wydechu to spójrz na swój - nie jest nawet trochę skierowany w dół.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Sierpnia 2020, 08:11 12s »

Offline Mariusz86

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 71
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Sierpnia 2020, 08:31 54s »
Nie mam żadnych teorii ,tylko podłożyłem rękę pod wylot spalin z tłumika i skierowany jest w kierunku jezdni, jeśli to ciebie nie przekonuje to może dołączone zdjęcia to zrobią
no zdjecia fajne , tylko temat dotyczy E350 CDI

Dobra chłopie nawet mi  sie nie chce z tobą dyskutować bo widzę ,że jesteś "alfą i omegą". Widocznie diesel'e które nie maja uwalonych sadzą wydechów są niesprawne a te z uwalonymi wydechami są w 100% sprawne tylko po prosty trzeba czyścić i  polerować końcówki żeby sadzy nie było widać..... trudno muszę jechać do mechanika i mu powiedzieć ,że samochody którymi jeżdżę mają jakąś bolączkę bo nie mam sadzy i niech to naprawi .  Także ja kończę dyskusję,  pozdrawiam i życzę miłego dnia.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Sierpnia 2020, 14:03 51s »
Widzę,że się gorąca dyskusja rozwinęła :)

Ok byłem dzisiaj podłączyć auto pod kompa, zero błędów. DPF czysty i wypalany regularnie, tym bardziej nie wiem skąd ten osad na wydechach - ale mniejsza z tym.
Mam do wymiany uszczelniacz przy dolocie turbo ( tak mi się wydaje ,że jest to poprawna nazwa) , delikatnie cieknie, także do wymiany.

Poza tym wszystko wydaje się być ok.

Offline systematick

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 119
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122931A636082
    • Zobacz profil
  • Samochód: s212, 350CDI 4Matic
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Sierpnia 2020, 15:11 47s »
Dodam jeszcze, że zacząłem zwracać uwagę jak wyglądają te srebrne ozdobniki w zderzakach przy końcówce wydechu w innych mercach na ulicy i różnie to jest, niektórzy mają tak srebrne że aż po oczach daje, ale sporo się też zdarza, że są okopcone w mniejszym lub większym stopniu. Pewnie zależy to od właściciela jak często myje te sreberka. Powiem szczerze, że dotychczas jak myłem samochód to w ogóle nie przywiązywałem do tego wagi, żeby wyszlifować te srebrne końcówki.
Pozdrawiam.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Sierpnia 2020, 15:55 22s »
Mówiąc szczerze to czarne bardziej mi się podobają, także nie wiem czy będę je czyścił :P  

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Sierpnia 2020, 16:09 13s »
nie każdy ma AMG  ;D

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Sierpnia 2020, 16:46 31s »
AMG e63 to ja bym chciał mieć xD
Tutaj muszę się zadowolić jedynie pakietem.

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Sierpnia 2020, 17:12 06s »
Hej panowie, u mnie też są lekko osmolone, ewidentnie dzieje się to po tym jak wypala się DPF, po umyciu do momentu wypalania są czyste, z tym że u mnie siedzi pierwsza generacja DPF w om642 z normą spalin EURO 4. Może w późniejszych generacjach z tymi addblue czy innymi mocznikami dodawanymi do paliwa wydechy są czystsze, nie wiem.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Sierpnia 2020, 20:25 10s »
Miałem BMW E60  z 2007 roku , później Volvo XC90 z 2008 - tam nie było adblue a rury były czyste jak łza.


Offline Mariusz86

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 71
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Sierpnia 2020, 21:04 12s »
Hej panowie, u mnie też są lekko osmolone, ewidentnie dzieje się to po tym jak wypala się DPF, po umyciu do momentu wypalania są czyste, z tym że u mnie siedzi pierwsza generacja DPF w om642 z normą spalin EURO 4. Może w późniejszych generacjach z tymi addblue czy innymi mocznikami dodawanymi do paliwa wydechy są czystsze, nie wiem.
Nie wszystkie Euro 5 muszą mieć adblue żeby spełniać normę. No i tak na marginesie : adblue to roztwór mocznika wtryskiwany do układu wydechowego a nie dodawany do paliwa ;)  .

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Sierpnia 2020, 21:06 40s »
Ad Blue chyba dopiero Euro 6 miały jako standard.

Offline Mariusz86

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 71
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Sierpnia 2020, 21:36 17s »
Ad Blue chyba dopiero Euro 6 miały jako standard.
Niekoniecznie , Wszystko zależy jak inżynierki wymyślą .Nie wiem w 100% jak jest w przypadku aut osobowych ale w wiekszych sprzętach  Euro 5 jak i euro 6 występują  bez adblue  lub z adblue . Dla ciekawostki mogę dodać ze w ciężarowych volvach euro 4 też były wersje z adlbue.

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Sierpnia 2020, 21:38 17s »
Cytuj
przecież kolega napisał,że dostał informacje ,że filtr jest niby rozwiercony (a okazało się że jest pęknięty w środku) więc jak miałby sprawnie działać ....

Ja raczej staram się wymieniać części nie na,  podstawie ,,niby ,,,  tylko się upewniam i ciekawi mnie czy ,,dokładne oględziny ,, wykonał sam, czy podobnie bazuje na na określeniu ,,niby,, od kogoś.
Bo rozcięcie filtra, w którym znajduje się sadza  szlifierką flex , która mocna rozrzuca powietrze to nie lada wyczyn  :)
Zastanawia mnie również koszt całej operacji nowy filtr + wymiana to koszt ok. 2000 zł.

Bardźej skłonny byłbym , sugestii kolegi jajcek 2

Cytuj
Ladnie je wyczyścił i w dalszym ciągu po każdym myciu auta szoruje również wydech , od ponad 6 lat po pierwszym głębokim oczyszczeniu nic się nie osadza wiec moze to tez kwestia tego ze poprzedni wlasciciel tego nie czyścił

Ja tak zrobiłem , dopolerowałem końcówki i naniosłem wosk.  Na takiej powierzchni sadza będzie się osadzała w mniejszym stopniu niż na chropowatej.

Dostałem informacje od sprzedajacego, że DPF jest rozwiercony. Okapcało mi mocno końcowki co mnie zwyczajnie wkurzało, więc jasne dla mnie był ze trzeba filtr wymienić. Po demontażu miałem chwilę zmieszania bo nie wiedziałem o co chodzi ale po dogłębnym obejrzeniu wkładu przeze mnie (kamera do telefonu na elastycznym przewodzie - nie rozcinałem bo po co?) okazało się ze wkład jest pęknięty i rozwarstwiony na granicy plastrów co spowodowało powstanie szczeliny na całej długości wkładu przez co więcej sadzy wydostawało się a zewnątrz. Jest to ewidentne uszkodzenie (nie spowodowane żadnym uderzeniem z zewnątrz w DPFa), które dyskwalifikuje filtr z uzytkowania co w pełni mnie usatysfakcjonowało. Po założeniu nowego filtra problem okapcania końcowek zniknął jak ręką odjął. Najdłuższą trase jaką do tej pory zrobiłem to 850km - zero sadzy na koncowkach.

Zastanawia Cie koszt całej operacji - nowy DPF firmy JMJ 1300zł, wymiana 700zł - dokładnie tak było u mnie.

P.S. Auto mam białe i jest bez pakietu AMG czyli zderzak z tyłu ma dyfuzor równiez w kolorze nadwozia.. po trasie ZST-DW-ZST koncowki były cale czarne ale takze zderzak dookoła nich również i to zadecydowało o tym ze cos trzeba z tym zrobic. Gdybym mial AMG to pewnie by sie to tak nie rzucało w oczy - nadmierne okapcanie przy DPF nie jest normalnym objawem i powinno byc tak jak mam teraz - zero sadzy na wydechu i nie ma co tu polemizować.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Sierpnia 2020, 04:40 11s »
Cytuj
Dostałem informacje od sprzedajacego, że DPF jest rozwiercony


Chyba to,że filtr został usunięty widać gołym okiem i mechanik powinien też to zauważyć Nie da się go usunąć bez rozcinania, a położyć potem  tak równy spaw jak automat spawalniczy w fabryce, mało kto da rade.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Sierpnia 2020, 04:52 40s »
 
Cytuj
przez co więcej sadzy wydostawało się a zewnątrz.

Filt DPF nie produkuje sadzy , tylko ją przechowuje do momentu wypalania.

Chyba,że udało  Ci się zmienić prawa fizyki , i rozkład ciśnienia za samochodem masz teraz  inny niż na dołączonym rysunku .  Ewidentnie strzałka pokazuje miejsce osadzania się sadzy i spalin.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Sierpnia 2020, 05:08 47s »
Co do oceny..
Cytuj
Najdłuższą trase jaką do tej pory zrobiłem to 850km - zero sadzy na koncowkach.

może okazać się złudna.

Posiłkując się wypowiedzią kolegi sewan...

Cytuj
U mnie standardowo wypala się co 500km przy jeździe po mieście i 700-800km przy jeździe mieszanej.

a więc szybciej na mieści niż na trasie. Kolega podał 800 km przy jeździe mieszanej a wiec na samej trasie może to być to nawet 1000 km, a Ty nie przekroczyłeś tej granicy km i wypalanie może się nie uruchomiło.

Ważne, że jesteś zadowolony , ja pozostanę przy swojej szmatce . :)

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Sierpnia 2020, 06:03 06s »
Cytuj
i nie ma co tu polemizować.

Od tego jest  chyba to forum, abyśmy dzielili się swoimi spostrzeżeniami i poradami.  ???

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Sierpnia 2020, 10:02 47s »
Cytuj
Dostałem informacje od sprzedajacego, że DPF jest rozwiercony


Chyba to,że filtr został usunięty widać gołym okiem i mechanik powinien też to zauważyć Nie da się go usunąć bez rozcinania, a położyć potem  tak równy spaw jak automat spawalniczy w fabryce, mało kto da rade.

O czym Ty piszesz? czy ja cos pisalem o rozcinaniu i usuwaniu? dostalem TYLKO informację od sprzedającego ze jest rozwiercony - tez robia takie tricki ze wkladu nie usuwaja tylko przewiercaja. Pierwszym mechanikiem ktory zobaczyl filtr od srodka był moj ktory go fizycznie demontował i wtedy okazalo sie to co sie okazało. Wczesniej nikt tego nie robił

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Sierpnia 2020, 10:05 23s »
Co do oceny..
Cytuj
Najdłuższą trase jaką do tej pory zrobiłem to 850km - zero sadzy na koncowkach.

może okazać się złudna.


Posiłkując się wypowiedzią kolegi sewan...

Cytuj
U mnie standardowo wypala się co 500km przy jeździe po mieście i 700-800km przy jeździe mieszanej.

a więc szybciej na mieści niż na trasie. Kolega podał 800 km przy jeździe mieszanej a wiec na samej trasie może to być to nawet 1000 km, a Ty nie przekroczyłeś tej granicy km i wypalanie może się nie uruchomiło.

Ważne, że jesteś zadowolony , ja pozostanę przy swojej szmatce . :)

Nic nie jest złudne. Wczesniej wystarczylo przejechac sie ZST-ZS-ZST czyli łącznie ok 80km i juz było widac nalot.

Co do szmatki - Twój wybór skoro Ci to pasuje. Dla mnie nie do przyjęcia i cieszę się ze sie pozbyłem problemu czego widze pojąć nie możesz

Offline dobrzan

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 128
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI, S212 350CDI 4Matic 2012
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Sierpnia 2020, 10:14 58s »
Cytuj
przez co więcej sadzy wydostawało się a zewnątrz.

Filt DPF nie produkuje sadzy , tylko ją przechowuje do momentu wypalania.

Chyba,że udało  Ci się zmienić prawa fizyki , i rozkład ciśnienia za samochodem masz teraz  inny niż na dołączonym rysunku .  Ewidentnie strzałka pokazuje miejsce osadzania się sadzy i spalin.

Naprawde? filtr nie produkuje sadzy? nie wiedziałem... Przepraszam za moja niewiedze. A tak a poważnie - skoro masz szczeline we wkładzie.. to co? sadza na niej bedzie sie odkładać do czasu wypalania? na pewno nie, tylko będzie sie jej więcej wydostawać przez nią na zewnątrz, a nie osadzac na filtrze. Niepotrzebne mi są rysunki i sarkazmy o prawach fizyki bo akurat wiem jak te procesy wyglądają. Mam u siebie potwierdzony przykład uszkodzonego DPFa oraz zmiany jaka nastąpiła po jego wymianie więc przyjmij ze nie do końca masz rację we wszystkim co piszesz

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Sierpnia 2020, 10:14 58s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock