Autor Wątek: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI  (Przeczytany 16950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Sierpnia 2020, 11:48 04s »
Na pewno mogę się mylić, ale piszemy tutaj po to , aby rozwiązać zagadkę naszych brudnych końcówek i mamy różne zdania.
Twój post skłania do wymiany filtra, mi dalej wydaję się ,że to nie najlepsza droga , aby zmienić  prawa natury.  :)
Cytuj
sadza na niej bedzie sie odkładać do czasu wypalania? na pewno nie, tylko będzie sie jej więcej wydostawać przez nią na zewnątrz, a nie osadzac na filtrze.

Ilość osadzonej sadzy na naszych końcówkach będzie raczej  proporcjonalna do ilości jaką wytworzył nam silnik, czy wyrzuci ją etapami czy jednym ciągiem, taka sama ilość trafi na nasze końcówki wydechu.

Dziwi mnie tylko , że uszkodzenie struktury Twojego DPF, nie wychwycił czujnik różnicy ciśnienia , on wykrywa różnice na przepływie , gdy nagromadzi się tam 1g sadzy, albo byś jeździł non-stop na wypalniu, albo zabiłby Ci filtr sadzą amen.

Dziwi mnie również cena wymiany DPF 700 zł , autoryzowany warsztat robi to za 300,chyba że mechanik wziął 400 zł za gruntowną ocenę  :)  Bo jakoś dalej nie mogę uwierzyć,że robiłeś dogłębną sekcje zwłok Twojego filtra ? :)

I masz rację, że więcej nie ma się co rozpisywać i więcej nie będę. Pozdrawiam.

https://dpfserwis.pl/137_DPF-Mercedes.html


Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Sierpnia 2020, 11:48 04s »

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Sierpnia 2020, 17:17 03s »
Ja mam 350 cdi i najechane 220 tyś,końcówki czyste raczej jest tam kurz nie sadza,bez obawy  można przejechać palcem wewnątrz końcówek.Te silniki i DPF to znaczne zmniejszenie sadzy.Mój syn ma w W204 silnik 250cdi i tu nieco sadzy jest ,ale i tak mało w porównaniu z W203 choć przy jeździe ,w tym ostatnim , nie kopciło się nigdy z rury.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Sierpnia 2020, 22:13 20s »
Ja podobnie jak Majkel mam V6 (jeszcze z DPF) w wydaniu EURO4.
Oto moje brudne wydechy i kawałek zderzaka. Co tu więcej można dodać?



Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Sierpnia 2020, 07:04 36s »
Koledzy,piszecie o czymś czego chyba nie rozumiecie .DPF służy do dopalania sadzy ,po tym zabiegu pozostaje popiół ,uwaga,nie sadze tak jak piszecie o wypalaniu.Sadza może pojawić się tylko i wyłącznie przy uszkodzonym DPF:przewiercony ,pęknięty ,wywalony środek itd.Przy sprawnym DPF nie ma prawa być sadzy ,oczywiście w stopniu w którym ją widać.Mam silnik z EURO5 bez "AdBlue".DPF służy właśnie do dopalania sadzy!,nawet w momencie dopalania sadzy nie widać tylko czuć!

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Sierpnia 2020, 07:35 34s »
U mnie podczas dopalania sadzy nie widać nic a nic, żadnych oznak kopcenia, zwiększonego smolenia, ale jednak delikatny nalot mam jak na zdjęciach u kolegi Driv3r, przecież to nie jest okopcona końcówka jak w starych dieslach, silniki maja swoje przebiegi, DPF pewnie też już swoje przeszedł, nie mam zamiaru się tym przejmować.. widuje często nowe auta z podobnie lekko zabrudzonymi końcówkami, nie wspomnę o silnikach benzynowych z turbo.. te to dopiero mają fajne wydechy.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #45 dnia: 06 Września 2020, 12:17 26s »
Panowie, uszczelka dolotu Turbo wymieniona ale nieszczelność cały czas jest.Tyle , że przed samą uszczelką.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Września 2020, 15:07 18s »
Kurka problemów ciąg dalszy.
Oleju w silniku ponad stan i mocno rozrzedzony przez paliwo.
Teraz tylko mieć nadzieję, że to przez przerywany proces wypalania DPF a nie wtryski czy pompa wysokiego ciśnienia.
Ktoś miał podobne przygody?

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Września 2020, 15:23 55s »

Teraz tylko mieć nadzieję, że to przez przerywany proces wypalania DPF a nie wtryski czy pompa wysokiego ciśnienia.

Jakby miały wtryski aż tak lać to nawet pomimo DPF'a byś to zauważył po kopceniu.
Wymień olej i obserwuj. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność skąd się bierze tam paliwo (obstawiam że to jednak na skutek przerywanego procesu tyle razy).

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Września 2020, 15:31 25s »
Wyczyściłem końcówki wydechu i po trasie trochę sadzy się tam zbiera, ale za autem nie widać dymu.
Zauważyłem jedną rzecz.Bardzo często kontrolka ECO, jak zatrzymam auto na podjeździe, pali się na kolor żółty i silnik nie gaśnie ( start/stop).Jak jadę to jest zielona.

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Września 2020, 16:34 48s »
Kurka problemów ciąg dalszy.
Oleju w silniku ponad stan i mocno rozrzedzony przez paliwo.
Teraz tylko mieć nadzieję, że to przez przerywany proces wypalania DPF a nie wtryski czy pompa wysokiego ciśnienia.
Ktoś miał podobne przygody?

Możliwe ze  przez przerywanie procedury wypalania, tu coś było na ten temat, ja miałem podobne problemy jak zacząłem jeździć głównie po mieście z tym ze u mnie nie ma start stop:

https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/podnosi-obroty-czy-to-normalne/

tutaj też pisałem na swoim przykładzie:

http://w211.eu/viewtopic.php?f=29&t=12440&start=15

ten artykuł też polecam przeczytać gość pisze ciekawe rzeczy jak zadbać o żywotność motoru oraz jaki wpływ ma częste wypalanie DPF

http://www.stephensservice.com/bluetec-diesel-issuesproblems/

Jest po angielsku ale można spolszczyć strone wtyczką odpowiednią lub translator.

Podjedz do kogoś z SD sprawdzić jak się ma DPF, jak często się wypala ? Sam wiesz czy jeździsz więcej po mieście czy trasy, ciekawe jak z olejem w dolocie, odma itp. jakieś tam korekty wtrysków też można sprawdzić.


napisałeś:
"Panowie, uszczelka dolotu Turbo wymieniona ale nieszczelność cały czas jest.Tyle , że przed samą uszczelką"

nie rozumiem gdzie masz tą nieszczelność ? masz pękniętą rurę tę co rozchodzi się na dwa filtry, tz "rogi".? tam nie możesz mieć żadnej nieszczelności


Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #50 dnia: 08 Września 2020, 17:12 46s »
Nie, nieszczelność jest na łączeniu rury co idzie od Intercoolera do turbo - chlapie olejem.
Samochód był podpinany pod kompa i DPF czysty, 1.2g sadzy,  wypalał się regularnie.
Podjadę do mechanika w piątek, niech ogarnie co nie tak.


Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #51 dnia: 08 Września 2020, 19:40 51s »
Regularnie to znaczy co ile ? na jakim kompie to było sprawdzane ? jeździsz miasto czy trasy ? aha już widzę skąd bo zdjęcie które wkleiłeś jest mikroskopijne :)  Jak chlapie olejem to znaczy ze jest go tam sporo, zresztą w tym miejscy jest o-ring jak zdejmiesz te aluminiową rurę, możesz go wymienić, ale jeżeli oleju tam jest dużo to nie rozwiązuje problemu.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #52 dnia: 08 Września 2020, 19:52 52s »
Nie był podłączany pod SD tylko jakiś program diagnostyczny co gość w warsztacie miał na laptopie.
Po mieście jeżdżę mało, zazwyczaj trasa, jak już to 10 mil do miasta, później małe miasto  i z powrotem.
Auto mam niedługo, jakieś 3 tygodnie.

Ok, czyli jak tam jest olej to co może być nie tak? 

Offline niepozorny

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 350cdi 4matic
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #53 dnia: 08 Września 2020, 21:56 37s »
Turbina puszcza olej w dolot. Przyczyn może być wiele.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Września 2020, 22:38 15s »
Wyczyściłem wszystko i zrobiłem rundkę. To chyba nie z tego miejsca co zaznaczyłem cieknie.Nie mogę jednak go zlokalizować.
Nie ma co gdybać, piątek mechanik i tyle.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #55 dnia: 09 Września 2020, 15:19 55s »
Męczy mnie ten temat a do piątku daleko :P
Ok, wygląda na to,że wyciek jest w tych okolicach, bo zachlapany jest także EGR.

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #56 dnia: 10 Września 2020, 21:42 01s »
Dpf nie jest wieczny i jeśli raz "puści sadzę" to żadna regeneracja nie pomoże, można go czyścić w nieskończoność ale powłoka wkładu nie spełnia już swoich właściwości. Swojego czasu poruszałem ten temat z Masters`em, człowiekiem, który ma pojęcie o śrubokręcie i szybko wyprowadził mnie z błędu rozumieniowego. Końcówki przy dpf czyste są tylko w nowych lub dosłownie kilku letnich autach. U siebie mam dpf, był niby "regenerowany", wtryski ok, silnik zdrowiutki jak ryba, żadnych wycieków, nieszczelności, turbina nowa a końcówki po 3 dniach jazdy czarne. Zupełnie czym innym jest zapchanie dpf a nie wybieranie cząstek stałych przez wyniszczoną powłokę rdzenia.

Offline niepozorny

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212 350cdi 4matic
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #57 dnia: 11 Września 2020, 01:18 40s »
Bardzo dziwne. Wydawało mi się, że ja mam minę pod maską. Dpf wypala mi się co 150-200 km, a przy wydechu nie ma śladów sadzy.

Offline Blackwhite

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E350 CDI Pakiet AMG
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #58 dnia: 12 Września 2020, 20:38 04s »
Problem rozwiązany. Uszczelka Turbo Intake wymieniona i nie chlapie olejem ani nie koci.

Offline Driv3r

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 213
  • Pomógł +5/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S211 E320 CDI Avantgarde lift Sports Package
Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Września 2020, 09:05 49s »
Końcówki przy dpf czyste są tylko w nowych lub dosłownie kilku letnich autach. U siebie mam dpf, był niby "regenerowany", wtryski ok, silnik zdrowiutki jak ryba, żadnych wycieków, nieszczelności, turbina nowa a końcówki po 3 dniach jazdy czarne. Zupełnie czym innym jest zapchanie dpf a nie wybieranie cząstek stałych przez wyniszczoną powłokę rdzenia.
To w moim starym aucie są wg Ciebie czyste czy czarne wydechy? Zdjęcia kilka postów wyżej.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Sadza na końcówkach wydechowych w 350 CDI
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Września 2020, 09:05 49s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock