Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Gabriel2010 w 25 Kwietnia 2020, 11:47 36s
-
Witam,
mam taki problem że słychać jakby metaliczny odgłos łańcucha,wcześniej wymieniłem alternator,pompę wody,rolkę napinacza,rolkę prowadzącą,pasek.Nie wymieniałem jedynie koła pasowego ale chyba nie ma to nic wspólnego z tym odgłosem? Samochód ma przejechane równo 250tys i jest na 100% autentyczny.
Mercedes jest zalewany olejem 10W40 taki lali też poprzednicy z normami Mercedesa.
Dziękuję za porady.
Link do filmu
-
Podczas tych wymian, odpaliłeś motor bez paska ? Dalej to samo?
Brzmi trochę łańcuchowo, ale audio może być zniekształcone....
-
Nie podczas wymian nie odpalałem samochodu bez paska,napisano mi że nie powinno się tego robić. Jakiś czas temu jak byłem w Polsce oddałem auto do Bosch wymiana płynów hamulcowy,wspomagania,olej w silniku zmieniono mi tam olej na 10W40 (Schell) dopiero po jakimś czasie zobaczyłem że auto od nowości miało zalewany MB 5W40 potem natrafiłem na kilka filmów na YouTube i właściciele różnych aut mieli podobne problemy po zmianie oleju na inny natomiast po zmianie na prawidłowy wszystko wróciło do normy.
Mój samochód ma przejechane 250 tys z potwierdzoną dokumentacją przebiegu więc na łańcuch chyba jeszcze za wcześnie?
Planuję obecnie zrobić uszczelnienia silnika pokrywy zaworów i małe dekielki bo po obydwu stronach leje się coraz bardziej otwierając zobaczę czy łańcuch jest w dobrym stanie +- jednocześnie wymieniam olej i wracam na 5W40 taki jaki zaleca Mercedes.Niestety muszę wszystko robić sam bo nie jestem w Pl a tutaj brak dobrych mechaników a jak są to kosztują krocie.
Zauważyłem też od pewnego czasu falowanie obrotów zwłaszcza na zimnym silniku komputer nic nie pokazuje przeczyściłem przepływomierz,przepustnicę,zmieniłem filtry powietrza,zmieniłem uszczelkę między obudową filtra a przepływomierzem.Prawdopodobnie po uszczelnieniu silnika powinno to minąć ale z tego co już czytałem wiele modeli MB ma te objawy na zimnym silniku.
-
,,,nie odpalałem samochodu bez paska,napisano mi że nie powinno się tego robić.,,
a co może się stać , pasek czasami pęka w czasie jazdy i nic się nie dzieje z silnikiem, może akurat wyeliminowana by była jakaś usterka , pompy klimy lub wspomagania, podobnie jak tu http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9941
-
Jak to nic się nie stanie - stanie się oczywiście, pompa wody nie pracuje, wystarczy 2-3 minuty i silnik jest zagotowany (i to miejscowo). Potencjalnie pokrzywione tłoki, pęknięta głowica, wywalone uszczelki itd.
Pasek można zdjąć, ale z uruchomieniem silnika trzeba ekstremalnie uważać.
-
wystarczy 2-3 minuty i silnik jest zagotowany
Aby stwierdzić , czy hałas po zdjęciu paska ustał czy też nie, wystarczy 10-15 sekund, a nie kilka minut.
silnik jest zagotowany (i to miejscowo)
Płyn chłodniczy ma bardzo dobra przewodność cieplną i raczej nie dojdzie do miejscowego przegrzania, dzieje się to tylko, kiedy wyleci nam płyn i w kanalach chlodzenia będzie powietrze.
Aby podnieśc temperaturę zimnego silnika do ponad 120 stopni, trzeba chyba wiecej czasu niż 2-3 minuty.
Co zrobić, gdy pęka nam pasek klinowy na drodze i temperatura silnika już jest ok. 95 stopni, a my musimy wyhamować , aby znaleść miejsce do zaparkowania ? Na pewno zajmie nam to kilka minut i raczej każde zerwanie sie paska klinowego nie kończy się remontem silnika.
-
Alternator,pompa wody,rolka napinacza,rolka prowadząca są nowe te odgłosy na 100% dobiegają spod pokrywy zaworów zamówiłem już uszczelki i będę rozbierać (Leci po obydwu stronach olej) zobaczę może łańcuch jest poluzowany. Następnie zmienię olej na 5W40 bo obecnie jest 10W40 i niestety od zmiany oleju mam te odgłosy.Napiszę jak wszystko zrobię czy zabieg pomógł a jak nie to do Polski i oddam do mechanika.Zastanawiam się czy najpierw nie kupię jakiś tańszy spełniający normy olej 5W40 żeby przepłukać silnik a następnie zaleję go oryginalnym olejem od MB bo to chyba dużo lepsze rozwiązanie od płukanki która może mieć opłakane skutki.