Autor Wątek: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)  (Przeczytany 685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gabriel2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W211 E240
Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« dnia: 04 Wrzesień 2020, 07:59 54s »
Witam,
posiadam W211 E240 177KM Automat rok 2002 (250 tys km)
Opis problemu na biegu jałowym czuć nieregularną pracę silnika,poszarpywanie,dławienie,brak mocy.

W samochodzie pojawiły się następujące błędy Moduł sterujący ME-SFI 2.8 P20D4 ograniczenie obciążenia (P1999) doradzono mi zmianę cewek zapłonowych więc tak też zrobiłem ww błędy znikły (Cewki firmy ERA) natomiast praca silnika nie uległa zmianie.

Potem pojawiły się błędy P2006-2 (Lampka sygnalizacyjna usterki włączona i zapisana) B2/5b1 (Czujnik temperatury powietrza zasysanego) Zwarcie z biegunem dodatnim lub przerwa (P0112) więc kupiłem przepływomierz powietrza oryginalny od Bosch.Błędy po wymianie znikły niestety nic to jednak nie zmieniło w pracy silnika.

Obecnie planuję zmienić kable zapłonowe,świece zapłonowe i EGR.
W samochodzie w ostatnim czasie wymieniałem filtry powietrza meyle i filtr paliwa wraz z obudową firmy TRUCKTEC AUTOMOTIVE.

Zwrócono mi uwagę że mógł paść moduł sterujący silnikiem (ECU) lub trzeba wyjąć kolektor dolotowy i zrobić uszczelnienia plus czyszczenie bo może łapać lewe powietrze? Jednocześnie mógłbym zrobić czyszczenie wtryskiwaczy i zamontować nowe oringi.
Jakieś porady? Szukam sam przyczyny trochę na ślepo bo jestem w Niemczech i jak oddam do mechanika to rachunek będzie przygniatający...

Forum Mercedes E-Klasa W212

Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« dnia: 04 Wrzesień 2020, 07:59 54s »

Offline r66

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Wrzesień 2020, 11:05 24s »
Błędy po wymianie znikły niestety nic to jednak nie zmieniło w pracy silnika.

Obecnie planuję zmienić kable zapłonowe,świece zapłonowe i EGR.

Jakieś porady? Szukam sam przyczyny trochę na ślepo bo jestem w Niemczech i jak oddam do mechanika to rachunek będzie przygniatający...

Zdaje się, że masz tam ten sam silnik co ja w W210? M112 2.6 litra?

Miałem problem z nierówną pracą na wolnych obrotach - coś jakby wypadał zapłon, choć w komputerze nie było żadnych błędów.

Wymieniłem świecie i kable (wbrew pozorom pomimo podwójnych świec i kabli, kable dość szybko mi się zużyły i musiałem wymienić jeszcze raz), zaadaptowałem przepustnicę (potrzebny jest do tego SD lub jakiś dobry sprzęt diagnostyczny). To rozwiązało problem na tyle, że nierówna praca zdarzał się dużo rzadziej jednak nie wyeliminowałem jej całkowicie.

Zauważyłem, że problem występuje głównie na nagrzanym silniku. Sprawdź czy u Ciebie to też się pokrywa z moimi spostrzeżeniami - jeśli tak to może trzeba szukać nie w kwestii iskry a paliwa.
U mnie chyba właśnie tak było. Podejrzewam, że mam uszkodzony jeden lub dwa wtryskiwacze i otwierają się one z opóźnieniem (pewnie jakiś opór mają).

Przy nagrzanym silniku gdy dawka paliwa jest mała, a co za tym idzie wtryskiwacz otwiera się bardzo krótko, może dojść do sytuacji że paliwa będzie mniej lub wcale. I wtedy "przerywa" choć diagnostyka nic nie wykazuje. Tak w każdym razie mi się wydaje, a doszedłem do tego w ten sposób, że kiedy lałem dodatek do paliwa (który ma też właściwości smarujące) to problem nie występował wcale. Wystarczyło jednak przejechać kilkadziesiąt kilometrów na czystym paliwie i problem wracał. Rodzaj lanego paliwa nie miał wpływu.
Po kilkunastu zastosowaniach dodatku problem ustąpił praktycznie w 100%, pojedyncze "szarpnięcie" zdarza się raz na kilka dni.

Co do lewego powietrza to oczywiście możliwe, ale raczej powinno to powodować pływanie obrotów, ich wzrosty a nie przerywanie "jakby wypadały zapłony".

Offline Gabriel2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W211 E240
Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Wrzesień 2020, 12:44 28s »
r66 Tak mam silnik 2.6 M112 o jakim dodatku do paliwa mówisz? U mnie to występuje na zimnym silniku kiedyś było to dużo dużo mniejsze natomiast teraz jest powoli tragedia... Czekam właśnie na świece,kable i EGR jeśli to nie pomoże to muszę jechać na diagnostykę do serwisu Mercedes-Benz niech mi przynajmniej powiedzą co dokładnie jest nie tak, bo grzebać mogę już sam na tyle na ile będę umiał...
Martwi mnie trochę ten cały ECU bo oglądam materiały co  dzieje się jak jest zepsuty no i pasuje do moich problemów ale inne rzeczy też pasują jak wtryski,świece,kable,lewe powietrze bo drgania obrotomierza też są nie wielkie ale są.
Jeżeli problem leży w układzie dolotowym to wtedy ściągam wtryski i dam do sprawdzenia albo sam wyczyszczę w myjce ultradźwiękowej czasem to pomaga. Tylko że u mnie prócz złej pracy silnika mam również spadek mocy
Jak miałem wcześniej auto z silnikiem 2.0Hdi to lałem mu 2T od LIQUI MOLY dużo lepsza była praca silnika.


Offline r66

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Wrzesień 2020, 16:16 54s »

Martwi mnie trochę ten cały ECU bo oglądam materiały co  dzieje się jak jest zepsuty no i pasuje do moich problemów ale inne rzeczy też pasują jak wtryski,świece,kable,lewe powietrze bo drgania obrotomierza też są nie wielkie ale są.


Testowałem różne dodatki ale tylko po tym z Archoil 6900. Lałem też 6400 ale nie było żadnego efektu (on jest głównie myjący). U mnie podejrzewam, że były zanieczyszczenia w układzie które dotarły jakimś cudem do wtryskiwacza i go częściowo blokowały. Nie wiem jak to jest możliwe bo ze zbiornika nic nie powinno się przedostać aż do wtrysku ale kto wie, może jakieś drobne elementy?

Ale jak u Ciebie objawia się to na zimnym to raczej nie jest to wtryskiwacz. Zacznij od kabli i świec - mi poleciały kable po dwóch latach, nie pamiętam jakiej firmy ale jedne z lepszych więc to całkiem możliwe.

Co do ECU to tam lecą jakieś elementy które można wymienić/naprawić. Chyba Noc kiedyś o tym pisał na tym forum lub na W210.

Offline Gabriel2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W211 E240
Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Wrzesień 2020, 18:03 45s »
Dzięki za ten specyfik zobaczę i dam znać jak pozmieniam te części co zamówiłem czy coś się zmieniło.
Zły jestem bo ostatnio dostał tyle nowych części a teraz zaczyna marudzić :-/ gdybym go nie lubił tak bardzo już dawno trafiłby w inne ręce...

Offline r66

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł +8/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Wrzesień 2020, 21:43 11s »
Zły jestem bo ostatnio dostał tyle nowych części a teraz zaczyna marudzić :-/ gdybym go nie lubił tak bardzo już dawno trafiłby w inne ręce...

Mam to samo z moim W210 - im więcej wkładam tym więcej wychodzi nowych rzeczy (ostatnio pompa ABS/ESP) ale jakoś nie mogę przestać i cały czas lubię nim jeździć.

Offline Gabriel2010

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W211 E240
Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Wrzesień 2020, 12:50 55s »
Wymieniłem właśnie EGR i wszystko na chwilę obecną wróciło do normy ;-) zmienię jeszcze kable zapłonowe bo te moje mają 18 lat i 250 tys za sobą... I wyszukam ten dodatek do paliwa i będę dodawać.

Forum Mercedes E-Klasa W212

Odp: Szarpanie silnikiem (Potrzebna porada)
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Wrzesień 2020, 12:50 55s »