Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: enzo w 09 Stycznia 2019, 21:09 05s
-
Dobry wieczór, mam taki problem i pytanie czy będzie o wina termostatu. Jak jadę sobie to np przy temperaturze ok 60 stopni wody włącza mi się wentylator pod maską i termostat spada do zera puki nie wyłączę auta wentylatory chodzą. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy, czy termostat jest do wymiany?? Dodam że długo mi się nagrzewa, rzadko do 90 stopni i często temperatura spada ( jak mam odpalone ogrzewanie ). Proszę o pomoc
VIN WDD2120251A276337
-
to raczej nie termostat.
predzej ktorys czujnik odpowiedzialny za odczyt temperatury plynu chlodzacego
-
Co skaner odczytuje? Włączający sie wentylator to najszybciej wadliwy moduł sterujący.
Mój OM642 zima chodzi na 78C. Taki jest początek otwarcia termostatu i dopóki silnik nie dostanie wiekszego obciazenia, to tak bedzie trzymac.
-
Hmm… no właśnie nie kupiłem jeszcze skanera... maxiecu 450zł tylko pytanie czy wykorzystam go do czegoś poza odczytami. Mam jeszcze coś takiego że jak mam włączone nawiewy to często nawet na 17 stopni wieje mi gorąco dopiero jak dam "low" a później 17 to wieje normalnie. Może to jeszcze jakiś czujnik z klimatronica?
A czy to normalne że jak mam włączony nawiew to podnoszą mi się obroty na 800 tak jak przy włączonym ssaniu ?? Jak go wyłączę obroty spadają do 500 na biegu jałowym.
-
Moje MB trzymaja jalowe obroty nie wazne co.
Kiedys sie nawet bawilem wlaczajac kompresor AC. Przy uwaznej obserwacji wskazowka obrotomierza lekko drgnie, ale szybko wraca do normalnych obrotow.
MaxiEcu jest bardzo dobrym skanerem i ma wiele funkcji ktore tylko SD moze oferowac.
Problem jest ze jest to skaner obejmujacy wiele marek i nie wszystkie moduly MB sa w nim uwzglednione.
Ciagle czekam na program na moj OM651 ktory Wozniacy obiecali ponad rok temu.
Z drugiej strony ME jest jedynym producentem ktory daje liste popieranych modulow, wiec mozesz zobaczyc dokladnie co kupujesz.
-
Z obrotami może być tak gdy akumulator jest już w nie najlepszej kondycji albo nie doładowany, silnik podnosi obroty bo jest większy pobór prądu.
Kompresory w mercedesie chyba się nie rozłączają całkowicie jak wyłączysz klime, dla tego nie widać wahania obrotów jak w innych samochodach.
-
Chodzi mi o to że wyłączam nie jakby samą klimatyzację tylko całkowicie nawiewy to jest cały panel do sterowania na off. Też tak właśnie obstawiałem że może doładowuje się akumulator lub się go bardziej obciążą i dlatego bo jak dłużej pojeżdżę to nie ma już takiego czegoś obroty są cały czas na 500.
-
Masz może jak zmierzyć napiecie podczas pracy silnika ?
przy włączonych nadmuchach, przy wyłączonych ?
włącz też światła przy włączonym nadmuchu i zmierz napiecie , ale na akumulatorze przy pracującym silniku
-
Taką możliwość każdy chyba ma , bez skomplikowanych urządzeń :-)
-
,,Mam jeszcze coś takiego że jak mam włączone nawiewy to często nawet na 17 stopni wieje mi gorąco dopiero jak dam "low" a później 17 to wieje normalnie.,,,
Prawdopodobnie znany problem z w 210 , zwory elektromagnetyczne lubią się zawieszać.
,,A czy to normalne że jak mam włączony nawiew to podnoszą mi się obroty na 800 tak jak przy włączonym ssaniu ?? Jak go wyłączę obroty spadają do 500 na biegu jałowym.,,,
Prawdopodobnie komputer dostaje sygnał o dużym poborze mocy i podnosi obroty ,aby nie uszkodzić alternatora.
Obserwuj napięcia akumulatora, nie powinno spadać po niżej 14,4 V.
-
Przy zmiennym programie ładowania, obserwowanie woltażu w samochodzie nie za wiele daje.
Mozesz oczekiwac ponad 14V po porannym rozruchu, ale po paru minutach napiecie moze byc gdziekolwiek pomiędzy 12.2 i 14.7V.
To w tych autach jest normale.
-
Duży rozrzut napięcia był normalny ,ale w maluchu przy mechanicznym regulatorze napięcia. Sprawny elektroniczny regulator, nigdy nie przekroczy ustawienia 14,4 V ( są małe odstępstwa ,samochody z funkcja ECO mają podwyższone napięcie). Dolne napięcie ładowania, uzależnione jest tylko od wydolności alternatora, czyli obrotów.
-
Duży rozrzut napięcia był normalny ,ale w maluchu przy mechanicznym regulatorze napięcia. Sprawny elektroniczny regulator, nigdy nie przekroczy ustawienia 14,4 V ( są małe odstępstwa ,samochody z funkcja ECO mają podwyższone napięcie). Dolne napięcie ładowania, uzależnione jest tylko od wydolności alternatora, czyli obrotów.
W w212 jak nie potrzebuje to rozłącza alternator i napięcie może być koło 12V
-
Rano sprawdzę i dam znać jak obserwację i jakie parametry.
-
W w212 jak nie potrzebuje to rozłącza alternator i napięcie może być koło 12V
To kiedy to tak nie potrzebujesz ? Skoro musisz mieć cały czas zasilanie pompo wtrysków , komputera, ABS i wielu innych.
-
W w212 jak nie potrzebuje to rozłącza alternator i napięcie może być koło 12V
To kiedy to tak nie potrzebujesz ? Skoro musisz mieć cały czas zasilanie pompo wtrysków , komputera, ABS i wielu innych.
Poczytaj o technologi Blueefficiency i jego zarządzaniu energią
-
Kolega Enzo nie posiada ,, 909 ALTERNATOR MANAGEMENT,, czyli inteligentnego
sterowania alternatorem ,wiec nie wprowadzaj go w błąd , że napięcie 12 V będzie również prawidłowe.
-
Kolega Enzo nie posiada ,, 909 ALTERNATOR MANAGEMENT,, czyli inteligentnego
sterowania alternatorem ,wiec nie wprowadzaj go w błąd , że napięcie 12 V będzie również prawidłowe.
A to przepraszam , nie sprawdzałem po VIN . Zresztą myślałem że w każdym jest.
-
Sprawdziłem wszystko podczas dzisiejszego rozruch i jazdy i wygląda to tak :
1. Pierwsze odpalenie na początku UB 12V po chwili rosło do 14.2V i finalnie zatrzymało się na 14.8V jeżeli chodzi o IB to sukcesywnie malało od 20A do 0.9A podróż trwała ok 25 min.
2. Po wyłączeniu silnika, pokazywało UB 12.9 -12.4 V a IB na minusie - 6,6A
3. Podczas włączenia nawiewu, świateł lub radia za wiele się nie zmieniało znikome wartości rzędu 0,1 skali.
Dodatkowo powiem że mam sporo systemów preesafe, blindspot, keep line , czytanie znaków itp.
Jak oceniacie wyniki ??
-
Odczyty pokazują poprawne ładowanie, choc brak reakcji na obciążenie stawia ich realność pod znakiem zapytania.
Radio nie bierze dużo prądu, ale wentylator i główne światła ciągna kilka amp.
Tak czy inaczej ciągle czekamy na wyniki skanowania.
-
Skaner już zamówiony, powinien być za około 14 dni dam znać :). Swoją drogą jak dojdzie moja machina to będę służył pomocą na terenie Trójmiasta dla forumowiczów którzy nie mają kabelka :)
-
Szkoda, że mieszkam tak daleko ;-)
Skaner raczej pokaże Ci , ze czujnik wentylatora uruchamia wiatrak chłodnicy przy temperaturze 70 Stopni, a tyle wiadomo i bez niego.
Prawidłowo działający czujnik (dokładnie nie znam wartości) uruchamia wiatrak w temperaturze ok. 100 stopni i wyłącza ok. 90 stopni (często to słychać latem w samochodach stojących w korku). Twój ewidentnie tego nie robi, wiec jest raczej do wymiany .
Na zdjęciu masz opis wszystkich czujników , również na chłodnicy sterujący wiatrakiem chłodnicy.
Samego czujnika nie da się kupić, jest zintegrowany z silnikiem elektrycznym i wentylatorem, koszt ok. 300 zl używany w górę zależnie od modelu.
Na Twoim miejscu upewniłbym się i odizolował go jakoś od chłodnicy, aby nie pobierał temperatury , wiatrak powinien się już nie włączać.
Tymczasowo możesz rozłączyć kabel przy termostacie, pojawi Ci się żółtak kontrolka
o nie sprawności układu chłodzenia ( przerabiałem to w W 210 ) , ale będziesz miał ciepło w samochodzie.
Łatwo znajdziesz czujnik, jest to duże zgrubienie na złączce lub metalowy moduł.
-
Dziękuję za cenne odpowiedzi, postaram się zlokalizować czujnik w aucie a jak nie to podjade do mechanika. Może ktoś jest w stanie sprawdzić jaki to nr części ??
-
Sam możesz sprawdzić, jest na obudowie .
-
W tym ogłoszeniu na zdjęciach , ładnie jest pokazane, gdzie je znajdziesz. Demontaż to usunięcie kilku wsuwek.
https://allegro.pl/oferta/mercedes-wentylator-600w-w218-w207-w204-w212-7568172660
-
A tu jak zdemontować,
-
Dziękuję sprawdzę wszystko jak tylko dojdzie skaner a numer część odczytam.
-
Witam
Wątek raczej stary ale problem podobny więc piszę w tym . W207 e350 cdi 231 km 2011 197 kkm Cabriolet . Od samego początku wydaje mi się że auto słabo grzeje w poruwnaniu do wcześniejszego auta coupe w207 . Od jakiegoś czasu przyglądam sie wskazówce temperatury bo jest jakoś nisko . Dzis wiozłem brata na lotnisko odległość prawie 2 h . Na autostradzie lukam na temperature a tam pokazuje 40 stopni . Temperatura zewnetrzna +1 a prędkość około 140 km/h . Po zjezdzie na parking i wyłaczeniu ogrzewania ( silnik włączony ) wentylator przy hłodnicy kręci się . Wentylator kręci kilka minut ąż do wyłaczenia silnika .Temperatura płynu w zbiorniczku wyrownawczym około 30-40 stopni . Po ponownym odpaleniu silnika wentylator nie włączył się . Miałem apke na telefonie i wtyczke pod obd więc podłączyłem i pokazało jeden błąd P0128 zdaje się . Czytam na necie i juz sam nie wiem czy to termostat czy raczej jakiś czujnik . Jakięś pomysły /
-
Termostat do wymiany.
-
Miałem tak samo, jak wyżej, termostat do wymiany. Pzdr.
-
Termostat wymieniony . Pomogło . Kupiłem na ebay za około 150 gbp orginała . Dziekuje za wskazówki .