Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: enzo w 09 Stycznia 2019, 21:09 05s

Tytuł: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 09 Stycznia 2019, 21:09 05s
Dobry wieczór, mam taki problem i pytanie czy będzie o wina termostatu. Jak jadę sobie to np przy temperaturze ok 60 stopni wody włącza mi się wentylator pod maską i termostat spada do zera puki nie wyłączę auta wentylatory chodzą. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy, czy termostat jest do wymiany?? Dodam że długo mi się nagrzewa, rzadko do 90 stopni i często temperatura spada ( jak mam odpalone ogrzewanie ). Proszę o pomoc

VIN WDD2120251A276337 
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: vand w 09 Stycznia 2019, 21:13 05s
to raczej nie termostat.
predzej ktorys czujnik odpowiedzialny za odczyt temperatury plynu chlodzacego
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 09 Stycznia 2019, 22:27 11s
Co skaner odczytuje? Włączający sie wentylator to najszybciej wadliwy moduł sterujący.
Mój OM642 zima chodzi na 78C. Taki jest początek otwarcia termostatu i dopóki silnik nie dostanie wiekszego obciazenia, to tak bedzie trzymac.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 10 Stycznia 2019, 13:41 25s
Hmm… no właśnie nie kupiłem jeszcze skanera... maxiecu 450zł tylko pytanie czy wykorzystam go do czegoś poza odczytami. Mam jeszcze coś takiego że jak mam włączone nawiewy to często nawet na 17 stopni wieje mi gorąco dopiero jak dam "low" a później 17 to wieje normalnie. Może to jeszcze jakiś czujnik z klimatronica?

A czy to normalne że jak mam włączony nawiew to podnoszą mi się obroty na 800 tak jak przy włączonym ssaniu ?? Jak go wyłączę obroty spadają do 500 na biegu jałowym.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 11 Stycznia 2019, 17:38 02s
Moje Mercedes-Benz trzymaja jalowe obroty nie wazne co.
Kiedys sie nawet bawilem wlaczajac kompresor AC. Przy uwaznej obserwacji wskazowka obrotomierza lekko drgnie, ale szybko wraca do normalnych obrotow.
MaxiEcu jest bardzo dobrym skanerem i ma wiele funkcji ktore tylko SD moze oferowac.
Problem jest ze jest to skaner obejmujacy wiele marek i nie wszystkie moduly Mercedes-Benz sa w nim uwzglednione.
Ciagle czekam na program na moj OM651 ktory Wozniacy obiecali ponad rok temu.
Z drugiej strony ME jest jedynym producentem ktory daje liste popieranych modulow, wiec mozesz zobaczyc dokladnie co kupujesz.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 11 Stycznia 2019, 19:00 11s
Z obrotami może być tak gdy akumulator jest już w nie najlepszej kondycji albo nie doładowany, silnik podnosi obroty bo jest większy pobór prądu.
Kompresory w mercedesie chyba się nie rozłączają całkowicie jak wyłączysz klime, dla tego nie widać wahania obrotów jak w innych samochodach.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 11 Stycznia 2019, 21:22 38s
Chodzi mi o to że wyłączam nie jakby samą klimatyzację tylko całkowicie nawiewy to jest cały panel do sterowania na off. Też tak właśnie obstawiałem że może doładowuje się akumulator  lub się go bardziej obciążą i dlatego bo jak dłużej pojeżdżę to nie ma już takiego czegoś obroty są cały czas na 500.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: vand w 11 Stycznia 2019, 21:58 33s
Masz może jak zmierzyć napiecie podczas pracy silnika ?
przy włączonych nadmuchach, przy wyłączonych ?
włącz też światła przy włączonym nadmuchu i zmierz napiecie , ale na akumulatorze przy pracującym silniku
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 12 Stycznia 2019, 23:37 26s
Taką możliwość każdy  chyba ma , bez skomplikowanych urządzeń :-)
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 13 Stycznia 2019, 00:03 46s
,,Mam jeszcze coś takiego że jak mam włączone nawiewy to często nawet na 17 stopni wieje mi gorąco dopiero jak dam "low" a później 17 to wieje normalnie.,,,

Prawdopodobnie znany problem z w 210 , zwory elektromagnetyczne lubią się zawieszać.

,,A czy to normalne że jak mam włączony nawiew to podnoszą mi się obroty na 800 tak jak przy włączonym ssaniu ?? Jak go wyłączę obroty spadają do 500 na biegu jałowym.,,,

Prawdopodobnie komputer dostaje sygnał o dużym poborze mocy i podnosi obroty ,aby nie uszkodzić alternatora.

Obserwuj  napięcia akumulatora, nie powinno spadać po niżej 14,4 V.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 13 Stycznia 2019, 05:12 16s
Przy zmiennym programie ładowania, obserwowanie woltażu w samochodzie nie za wiele daje.
Mozesz oczekiwac ponad 14V po porannym rozruchu, ale po paru minutach napiecie moze byc gdziekolwiek pomiędzy 12.2 i 14.7V.
To w tych autach jest normale.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 13 Stycznia 2019, 13:05 23s
Duży rozrzut napięcia był normalny ,ale w maluchu przy mechanicznym regulatorze napięcia. Sprawny elektroniczny regulator, nigdy nie przekroczy ustawienia 14,4 V ( są małe odstępstwa ,samochody z funkcja ECO mają podwyższone napięcie). Dolne napięcie ładowania, uzależnione jest tylko od wydolności alternatora, czyli obrotów.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: BiBi w 13 Stycznia 2019, 15:54 34s
Duży rozrzut napięcia był normalny ,ale w maluchu przy mechanicznym regulatorze napięcia. Sprawny elektroniczny regulator, nigdy nie przekroczy ustawienia 14,4 V ( są małe odstępstwa ,samochody z funkcja ECO mają podwyższone napięcie). Dolne napięcie ładowania, uzależnione jest tylko od wydolności alternatora, czyli obrotów.

W w212 jak nie potrzebuje to rozłącza alternator i napięcie może być koło 12V
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 13 Stycznia 2019, 17:32 30s
Rano sprawdzę i dam znać jak obserwację i jakie parametry.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 13 Stycznia 2019, 20:08 06s
Cytuj
W w212 jak nie potrzebuje to rozłącza alternator i napięcie może być koło 12V 

To kiedy to tak nie potrzebujesz ?   Skoro musisz mieć cały czas  zasilanie pompo wtrysków , komputera, ABS i wielu innych.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: BiBi w 13 Stycznia 2019, 22:46 10s
Cytuj
W w212 jak nie potrzebuje to rozłącza alternator i napięcie może być koło 12V 

To kiedy to tak nie potrzebujesz ?   Skoro musisz mieć cały czas  zasilanie pompo wtrysków , komputera, ABS i wielu innych.

Poczytaj o technologi Blueefficiency i jego zarządzaniu energią
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 13 Stycznia 2019, 23:45 06s
Kolega Enzo nie posiada ,, 909   ALTERNATOR MANAGEMENT,,  czyli inteligentnego
 sterowania alternatorem ,wiec nie wprowadzaj go w błąd , że napięcie 12 V będzie również prawidłowe.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: BiBi w 14 Stycznia 2019, 11:23 38s
Kolega Enzo nie posiada ,, 909   ALTERNATOR MANAGEMENT,,  czyli inteligentnego
 sterowania alternatorem ,wiec nie wprowadzaj go w błąd , że napięcie 12 V będzie również prawidłowe.

A to przepraszam , nie sprawdzałem po VIN . Zresztą myślałem że w każdym jest.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 14 Stycznia 2019, 16:51 28s
Sprawdziłem wszystko podczas dzisiejszego rozruch i jazdy i wygląda to tak :

1. Pierwsze odpalenie na początku UB 12V po chwili rosło do 14.2V i finalnie zatrzymało się na 14.8V jeżeli chodzi o IB to sukcesywnie malało od 20A do 0.9A podróż trwała ok 25 min.
2. Po wyłączeniu silnika, pokazywało UB 12.9 -12.4 V a IB na minusie - 6,6A
3. Podczas włączenia nawiewu, świateł lub radia za wiele się nie zmieniało znikome wartości rzędu 0,1 skali.

Dodatkowo powiem że mam sporo systemów preesafe, blindspot, keep line , czytanie znaków itp.

Jak oceniacie wyniki ??
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Kajtek1 w 14 Stycznia 2019, 19:13 45s
Odczyty pokazują poprawne ładowanie, choc brak reakcji na obciążenie stawia ich realność pod znakiem zapytania.
Radio nie bierze dużo prądu, ale wentylator i główne światła ciągna kilka amp.
Tak czy inaczej ciągle czekamy na wyniki skanowania.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 14 Stycznia 2019, 21:59 56s
Skaner już zamówiony, powinien być za około 14 dni dam znać :). Swoją drogą jak dojdzie moja machina to będę służył pomocą na terenie Trójmiasta dla forumowiczów którzy nie mają kabelka :)
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 14 Stycznia 2019, 23:59 14s
Szkoda, że mieszkam tak daleko ;-)
Skaner raczej pokaże Ci , ze czujnik wentylatora uruchamia wiatrak chłodnicy przy temperaturze  70 Stopni, a tyle wiadomo i bez niego.
Prawidłowo działający czujnik (dokładnie nie znam wartości) uruchamia wiatrak w temperaturze ok. 100 stopni i wyłącza ok. 90 stopni (często to słychać latem w samochodach stojących w korku). Twój ewidentnie tego nie robi, wiec jest raczej do wymiany .
Na zdjęciu masz opis wszystkich czujników , również na chłodnicy sterujący wiatrakiem chłodnicy.
Samego czujnika nie da się kupić, jest zintegrowany z silnikiem elektrycznym i wentylatorem, koszt ok. 300 zl używany w górę zależnie od modelu.

Na Twoim miejscu upewniłbym się i odizolował go jakoś od chłodnicy, aby nie pobierał temperatury   , wiatrak  powinien się już nie włączać.

Tymczasowo możesz rozłączyć kabel przy termostacie, pojawi Ci się żółtak kontrolka
o nie sprawności układu chłodzenia  ( przerabiałem to w W 210 ) , ale będziesz miał ciepło w samochodzie.
Łatwo znajdziesz czujnik, jest to duże zgrubienie na złączce lub metalowy moduł.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 15 Stycznia 2019, 20:48 40s
Dziękuję za cenne odpowiedzi, postaram się zlokalizować czujnik w aucie a jak nie to podjade do mechanika. Może ktoś jest w stanie sprawdzić jaki to nr części ??
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 15 Stycznia 2019, 21:23 16s
Sam możesz sprawdzić, jest na obudowie .
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 15 Stycznia 2019, 21:41 04s
W tym ogłoszeniu na zdjęciach  , ładnie jest pokazane, gdzie je znajdziesz. Demontaż to usunięcie kilku wsuwek.

https://allegro.pl/oferta/mercedes-wentylator-600w-w218-w207-w204-w212-7568172660
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: Krzyszf w 15 Stycznia 2019, 22:04 44s
A tu jak zdemontować,

Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: enzo w 16 Stycznia 2019, 20:00 08s
Dziękuję sprawdzę wszystko jak tylko dojdzie skaner a numer część odczytam.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: szarik999 w 02 Stycznia 2021, 01:26 09s
Witam
Wątek raczej stary ale problem podobny więc piszę w tym . W207 e350 cdi 231 km 2011 197 kkm Cabriolet . Od samego początku wydaje mi się że auto słabo grzeje w poruwnaniu do wcześniejszego auta coupe w207 . Od jakiegoś czasu przyglądam sie wskazówce temperatury bo jest jakoś nisko . Dzis wiozłem brata na lotnisko odległość prawie 2 h . Na autostradzie lukam na temperature a tam pokazuje 40 stopni . Temperatura zewnetrzna +1 a prędkość około 140 km/h . Po zjezdzie na parking i wyłaczeniu ogrzewania ( silnik włączony ) wentylator przy hłodnicy kręci się . Wentylator kręci kilka minut ąż do wyłaczenia silnika .Temperatura płynu w zbiorniczku wyrownawczym około 30-40 stopni .  Po ponownym odpaleniu silnika wentylator nie włączył się . Miałem apke na telefonie i wtyczke pod obd więc podłączyłem i pokazało jeden błąd P0128 zdaje się . Czytam na necie i juz sam nie wiem  czy to termostat czy raczej jakiś czujnik . Jakięś pomysły /
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 02 Stycznia 2021, 09:38 11s
Termostat do wymiany.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: systematick w 02 Stycznia 2021, 18:28 08s
Miałem tak samo, jak wyżej, termostat do wymiany. Pzdr.
Tytuł: Odp: Termostat E350
Wiadomość wysłana przez: szarik999 w 16 Stycznia 2021, 01:39 40s
Termostat wymieniony . Pomogło . Kupiłem na ebay za około 150 gbp orginała . Dziekuje za wskazówki .