Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez DamianZet dnia 22 Oct 2020
  • Dzień dobry Panowie.
    Temat niby błachy, ale dość problematyczny.
    Chodzi o wyciek spod podstawy filtra oleju Mercedes W 212 200CDI 136 kM.
    Całe lato walczyłem z tym przypadkiem. Ogólnie rozbierałem to 6 lub 7 razy ( poszły na to 3 komplety nowych oringów, a na końcu nowa podstawa filtra wraz z oringami i dalej cieknie olej.
    Dwa razy wymieniałem także oring regulatora oleju znajdującego się obok podstawy filtra.

    Sytuacja, w której posmarowałem oringi uszczelniaczem Rheinzle zupełnie pogorszyła sprawę - olej ciekł dość mocno.
    Może także cieknąć spod chłodniczki oleju znajdującej się obok podstawy filtra oleju lecz sprawdzałem ją i pod chłodniczką i wokół jej jest sucho.

    Powiedzcie mi proszę, o czymś zapomniałem?? Skąd ten wyciek?
    Jak to możliwe, że po założeniu nowej podstawy filtra wraz z oringami jest to samo?

    Gniazda w bloku były czyszczone z osadu który przez lata osadził się tam i to także nic nie pomogło.
    Górna uszczelka dekla filtra jest szczelna, nie brudzi obudowy filtra.

    Proszę o pomoc
    Damian
  • #2 wysłana przez Remi dnia 22 Oct 2020
  • Cieknący olej spod podstawy filtra oleju jest nagminny w 651, ale wymianą tej postawy rozwiązuje problem, przerobiłem temat i po wymianie podstawy filtra oleju problem się skończył...
    U mnie problem z poceniem się w tym miejscu wystąpił przy przebiegu ok 220 kkm.
  • #3 wysłana przez DamianZet dnia 23 Oct 2020
  • Witam
    Tak jeszcze myślę, czy olej może wypływać z gniazd śrub, którymi przykręcana jest obudowa filtra?
    Czy może być zapchana odma, powodująca wzrost ciśnienia oleju co w konsekwencji będzie wyrzucało olej z oringów podstawy filtra oleju?
    Dziś znów to rozbiorę. Przyszło mi do głowy, aby najpierw dokręcić górne 3 śruby podstawy filtra oleju do chłodniczki, a następnie te dwie na dole do korpusu silnika - może przy dokręcaniu coś kontruje?

    Pozdrawiam Damian
  • #4 wysłana przez Czechu1991 dnia 28 Oct 2020
  • Panowie wymiana podstawy filtra oleju od dołu czy z góry silnika?
  • #5 wysłana przez DamianZet dnia 06 Nov 2020
  • Wymiana podstawy filtra od góry.
  • #6 wysłana przez DamianZet dnia 23 Nov 2020
  • Witam.
    Panowie problem rozwiązany.
    Ciekł oring znajdujący się powyżej z zaworu bezpieczeństwa oleju ( zawór przykręcany dwoma śrubami).
    Wycieku nie było widać, ponieważ olej zdmuchiwany był poprzez wentylator chłodzenia silnika.
    Zdemontowałem całą podstawę filtra oleju wraz z chłodniczką, wymieniłem wszystkie oringi ( jest ich 9 ).
    Wymiana kompletnej podstawy filtra z chłodniczką to koszt w ASO 1400 zł, natomiast sama część ok 750 zł.
    Wymiana w samochodzie nie jest skomplikowana, trzeba wyposażyć się w magnes na wysięgniku do wyciągania śrub.
    Całkowity czas operacji 4 godziny.
    Klimatyzacji nie trzeba opróżniać i rozpinać, wystarczy kompresor odkręcić i przesunąć. Pompę wspomagania tak samo.
    Pozdrawiam
  • #7 wysłana przez DamianZet dnia 30 Nov 2020
  • Witam.
    Jak pisałem powyżej wyciek znikł.
    W ASO można dokupić tylko 5 uszczelek, natomiast 4 pozostałe wyciągnąłem z nowej uszkodzonej chłodniczki oleju, którą kupiłem na all za grosze.
    Wyciek można sprawdzić świecąc latarką przez szczelinę pod filtrem oleju. Widać blok silnika, który powinien być suchy.
    Pozdrawiam
  • #8 wysłana przez jawor10 dnia 01 Jan 2020
  • Witam,
    Chciałbym powrócić do tematu nieszczęsnej podstawy filtru. Niestety zauważyłem od spodu mokry silnik i faktycznie wyciek przy podstawie. Pytanie czy demontować należy podstawę wraz z chłodniczką czy można zdemontować samą cześć plastikową ? Ponadto zauważyłem wyciek z węża który leży na skrzyni, jest to chyba jakieś odpowietrzenie skrzyni ale niestety zaolejone pytanie czy to normalne?
    Od dołu widać również zaolejony reduktor/most (4matic), jak najlepiej sprawdzić w nim stan oleju bo widzę tylko korek spustowy, może ktoś wie ile oleju do niego wchodzi i jaki to można ewentualnie wlać ciśnieniowo od spodu?
    W zał zdj. poglądowe.
    Pozdrawiam
  • #9 wysłana przez jawor10 dnia 17 Jan 2021
  • Witam,
    Pomimo braku odpowiedzi z waszej strony zdecydowałem się na wymianę oringów podstawy oleju. Wymontowałem samą podstawę bez chodniczki. Niestety wyciek dalej występuje. Na zał zdj pokazałem gdzie zaczęło lecieć. Być może o ring się zawinął podczas montażu.
    MOje pytanie to czy może ciec olej z czujnika który jest wkręcony obok podstawy filtra? Jeżeli jest taka techniczna możliwość jak go najprościej wykręcić i czy dostane taki oring w Mercedes-Benz?
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu