Autor Wątek: Układ chłodzenia  (Przeczytany 479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline av_gps

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 200CDI
Układ chłodzenia
« dnia: 16 Styczeń 2020, 19:07 46s »
Witam. Mam taki problem, Mercedes E W212 200cdi 136, 2010 rok, w trakcie jazdy (spokojnej, w mieście 40 - 50 km/h)nagle przestało działać ogrzewanie, pompka krótkiego obiegu (ta przy zbiorniczku wyrównawczym) zaczęła głośno warczeć i pokazał się komunikat o zbyt niskim stanie płynu w ukł. chłodzenia. Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika okazało się, że stan płynu jest ok., po odkręceniu korka ciśnienie spowodowało wyrzucenie płynu. Może ktoś z Was miał podobne objawy i zna przyczynę. Proszę o informacje.
Mechanik do którego się udałem twierdzi, że to uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub co gorsze pęknięta głowica.

Offline Remi

  • Twórca
  • ****
  • Wiadomości: 429
  • Pomógł +10/-13
    • Zobacz profil
Odp: Układ chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Styczeń 2020, 20:55 23s »
Prawdopodobna przyczyna to co podał mechanik lub padła pompa wody...
Jaki przebieg?

Offline av_gps

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 200CDI
Odp: Układ chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Styczeń 2020, 21:06 24s »
Przebieg 350, pompa wody i termostat wymienione

Offline Magicd

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Układ chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2020, 12:29 32s »
A kiedy je wymieniłeś?
To, że wymieniłeś poł roku temu nie oznacza, że nie może się popsuć od np. wady fabrycznej.

Czy pęknięta głowica - odpal zimne auto z odkręconym korkiem płynu chłodniczego - jak zacznie bulgotać to pęknięta.
Sprawdź olej - jak masz "mleko" w oleju to ponownie głowica lub uszczelka.
A jeśli takich objawów brak - obstawiałbym pompę lub termostat.

Skoro nagle straciłeś ogrzewanie to musiał się zatrzymać przepływ wody w nagrzewnicy.
To objaw uszkodzonego zaworu sterowania nagrzewnicą, termostatu lub pompy.
Sama awaria głowicy nie wyłączyłaby ci ogrzewania (chyba, że zapowietrzył się układ chłodzenia na skutek braku cyrkulacji i przegrzania się silnika).

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł +36/-7
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Układ chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Styczeń 2020, 12:47 29s »
Skoro nagle straciłeś ogrzewanie to musiał się zatrzymać przepływ wody w nagrzewnicy.
To objaw uszkodzonego zaworu sterowania nagrzewnicą, termostatu lub pompy.
Termostat nie ma tu nic do rzeczy. Patrząc na pozostałe objawy to pompa - zawór spowodowałby jedynie brak ogrzewania i tyle.

Offline av_gps

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212, 200CDI
Odp: Układ chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Styczeń 2020, 13:29 18s »
Dzięki za zainteresowanie moim problemem i pomoc w rozwiązaniu, wszystko się wyjaśniło, zatkany jeden z tych cienkich przewodów i brak obiegu. Wszystko już jest ok.
Pozdrawiam.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!