Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: dom31 w 17 Stycznia 2024, 13:19 02s
-
Zauważyłem, że podczas dodawania gazu i utrzymywania go na konkretnych obrotach zaczynają mi one falować.
Dzieje się to na nierozgrzanym i rozgrzanym silniku jak i wtedy gdy auto stoi w miejscu ze skrzynią w pozycji P i N oraz podczas jazdy gdy utrzymuję te same obroty. Dzieje się to głownie w niższym przedziale obrotów między 1000, a 2000.
Zastanawiam się co może być przyczyną takiego zachowania - wadliwe wtryski, pompa wysokiego ciśnienia? Skrzynię odrzucam, ponieważ taki sam objaw jest w momencie gdy auto jest nieruchome.
Mam identyczne objawy jak na tym filmie
-
Zacząłbym od przepustnicy
-
Zacząłbym od przepustnicy
Przepustnica była czysta, w aucie została wymieniona odma i jeszcze drugi wężyk, który przy niej przechodzi. A2710180729 i A2710180200. Drgania na neutralu ustały, jednak podczas jazdy problem czasami występuje.
Stawiam jednak na pompę wysokiego ciśnienia, ponieważ przy mocniejszym przyspieszaniu z okolic silnika słychać metaliczne stuki i pare razy dostałem check engine z kodem pompy (1x wysokiego ciśnienia, 2x niskiego ciśnienia). Na zagranicznych forach piszą, że mimo błędu pompy niskiego ciśnienia winna jest ta druga przy silniku.
Najdziwniejsze jest, że po podpięciu i sprawdzaniu parametrów w Xentry wszystkie wartości są w normie.