Autor Wątek: W212 E 200 CDI, E 220 CDI, E 250 CDI. Remont, wymiana, regeneracja silnika OM651  (Przeczytany 15740 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline czeczot21

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051AXXXXXX
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E 200 CDI
Koledzy z racji tego że silniki z rodziny OM651 nie są tak trwałe jak poprzednie 4 cylindrowe diesle Mercedesa pozwoliłem sobie założyć wątek dotyczący naprawy lub wymiany uszkodzonego silnika z rodziny OM651. Wątek myślę że o tyle potrzebny iż na rynku jest sporo ofert sprzedaży samochodów typu "motorschaden" lub "motorproblem", a znając konstrukcję tego silnika myślę że niestety przypadki usterek będą również dotyczyły obecnych i przyszłych użytkowników Mercedesa W212 i tego forum.
Aby nie być gołosłownym zdam Wam również relację z naprawy silnika w moim samochodzie w trakcie której jestem.


Kupiłem niedawno Mercedesa E 200 CDI Kombi z uszkodzonym silnikiem OM651. Podczas kupna mogłem jedynie sprawdzić że wał się obraca, ale wałki rozrządu już nie i nic więcej (mogłem dzięki temu zakładać że raczej korbowód nie wyszedł bokiem i zarówno blok silnika jak i wał są dobre). Plus tego taki, że może chociaż dół silnika jest do uratowania a remont góry jest zazwyczaj tańszy (napisałem zazwyczaj, bo nie koniecznie w tym silniku, ale o tym dalej). Po przywiezieniu auta do Polski wymontowałem cały zespół napędowy i przystąpiłem do demontażu silnika. Na początku zadowolenie, ponieważ rzeczywiście uszkodzony łańcuch rozrządu co widać gołym okiem po zdjęciu pokrywy rozrządu. Standardowo w takim przypadku do roboty głowica, zawory, ewentualnie wałek jeden lub dwa, popychacze, uszczelka , planowanie głowicy, sprawdzenie tłoków i korbowodów (zazwyczaj są ok lub robi się pionowanie i po sprawie). Oczywiście przy okazji rozebrania silnika można wymienić panewki, zrobić szlif wału i wymienić pompę oleju (ja zawsze pompę wymieniam) ale to już raczej wedle potrzeb i uznania.
Niestety w silniku OM651 przy zerwanym łańcuchu pojawiają się inne problemy. Mianowicie rozrząd od pompy wysokiego ciśnienia w dół do wału jest spięty kołami zębatymi. W moim przypadku prócz jednego koła wyrównoważającego reszta kół włącznie z tym na wale korbowym miała wyłupane po kilka zębów (wał po małym kawałku na 2 zębach, ale jednak). O ile z kołami pośrednimi większego problemu nie ma (można je kupić), to jest problem z wałem który kwalifikuje się tylko do wymiany (aż się serce kraje ponieważ panewki i czopy w moim są w idealny stanie). Dodatkowo po weryfikacji części okazuje się że zawiniła pompa oleju, w której stanęły łopatki i to ona zatrzymała od dołu cały silnik i narobiła bałaganu.
W dalszym opisie zacznę podawać ceny aby dać Wam obraz tego co i za ile w tym silniku można zrobić i czego się spodziewać po regenerowanych silnikach na wymianę w bardzo różnych cenach.
Do tej pory na głowicę, obróbkę, rozrząd, uszczelki, śruby głowicy, dźwigienki i popychacze wydałem około 2500 zł. Cylindry i tłoki są ok. Pozostaje kwestia wału, panewek, kół i pompy oleju. Od pewnego czasu dostępne są nadwymiarowe panewki więc można użyć uzywaneg wału i zrobić szlif (wiem że zdania na ten temat są różne ale ja mam dobrego szlifierza i ze szlifowanym wałem problemów nigdy nie miałem). Za komplet kół rozrządu i wał do szlifu zapłaciłem kolejne 850 zl. Panewki nadwymiarowe do tego silnika w hurtowni kosztują 650 zł (na Aledrogo 990 bo tylko jeden sprzedawca je ma). Dalej szlif wału i pompa olejowa. W przypadku tej ostatniej pozostaje tylko serwis lub używka ponieważ żadna hurtownia nie oferuje pompy oleju do tego silnika. W Mercedesie cena to 1700 zł brutto (używaną już jedną miałem :-)). Nie ma wyjścia zakładam nową.
Razem części i obróbka wychodzą prawie 6000 zł. Swojej roboty tu nie liczę ponieważ  robię to dla siebie w swoim prywatnym samochodzie który finalnie z dobrym silnikiem wyjdzie mnie rozsądne pieniądze. Niestety każdy kto nie zrobi tego sam musi dodać do tej ceny co najmniej 2000-3000 zł.  Piszę to po to abyście porównali sobie te realne koszty z ofertami silników i urealnili ewentualne doprowadzenie silnika do sprawności. Dodam jeszcze ciekawostkę, mianowicie jeden z warsztatów które wystawiają gołe słupki tego silnika kazał mi wkładać wał z wyłupanymi kołami lub ewentualnie był zainteresowany kupnem mojego wału wraz z panewkami...
Na koniec proszę o dodawanie do wątku własnych przypadków związanych z remontem lub wymianą tej jednostki ponieważ wiele ciekawych teorii na temat naprawy tego silnika można usłyszeć.

Forum Mercedes E-Klasa


Offline W212

  • Administrator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 592
  • Pomógł +12/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB1232431017311
    • Zobacz profil
  • Samochód: C123 230
Odp: W212 E 200 CDI, E 220 CDI, E 250 CDI. Remont, wymiana, regeneracja silnika OM651
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Października 2016, 00:28 59s »
Dzięki czeczot21 za podzielenie się uwagami - to bardzo cenne informacje :)

Offline czeczot21

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł +0/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051AXXXXXX
    • Zobacz profil
  • Samochód: Mercedes E 200 CDI
Odp: W212 E 200 CDI, E 220 CDI, E 250 CDI. Remont, wymiana, regeneracja silnika OM651
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Października 2016, 23:10 58s »
Ciąg dalszy relacji.
Obecnie pojawił się problem z panewkami do OM651. Mianowicie panewki nadwymiarowe w hurtowniach są niby dostępne, ale stany magazynowe to: 0 (słownie: zero). Czyli są w katalogach, ale w magazynie ich brak (ciekawe z czego to wynika?, pewnie z małego zapotrzebowania :-)).
Sprzedawca z Aledrogo w ostatnim tygodniu podniósł cenę z 990 (gdzie główne to panewki dorabiane) na 1150 zł bo pewnie zna problem.
Mi udało się kupić w pewnej dobrej hurtowni silnikowej w Częstochowie za 1100 zł panewki produkcyjne (niedorabiane, na czopy główne firmy King, a na korbowodowe Kolbenschmidt). Czyli zamiast 650 zł. zapłaciłem 1100 zł.
Jest to stan na 10.2016 roku, co oczywiście w przyszłości może się zmienić i oby na korzyść.


Offline VINIBABI

  • Retoryczny
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120341B261392
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212.
Hej czeczot. Interesuje mnie jak spisuje sie Twoje auto dzisiaj, po 5 patach od remontu silnika i od razu zadam pytanie o to na jakiś okres mamy spokój, jeśli zrobimy taki generalny remont silnika. We wtorek będę miał wycenę z serwisu mercedesa odnośnie naprawy mojego auta: w212 z 2015 roku, silnik: 1998 benzyna. Zaczęło stukać w silniku i kolebał się/ machał się  na boki. Mechanik znalazł w filtrze oleju drobinki miedziane. Będę szczęśliwy jeśli zmieszczę się w 13 000 zł jeśli chodzi o koszt naprawy.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Hej czeczot. Interesuje mnie jak spisuje sie Twoje auto dzisiaj, po 5 patach od remontu silnika i od razu zadam pytanie o to na jakiś okres mamy spokój, jeśli zrobimy taki generalny remont silnika. We wtorek będę miał wycenę z serwisu mercedesa odnośnie naprawy mojego auta: w212 z 2015 roku, silnik: 1998 benzyna. Zaczęło stukać w silniku i kolebał się/ machał się  na boki. Mechanik znalazł w filtrze oleju drobinki miedziane. Będę szczęśliwy jeśli zmieszczę się w 13 000 zł jeśli chodzi o koszt naprawy.

Uzupełnij proszę wpis w powitalni zgodnie z regulaminem forum.

Przy okazji pytanie, przy jakim przebiegu pojawił się problem? Wcześniej były jakieś objawy? M274 generalnie wydaje dziwne dźwięki (słuchałem już kilku) i zastanawiam się czy da się zaobserwować nadchodzący problem (może pompa oleju?).

Forum Mercedes E-Klasa


 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock