Autor Wątek: Wibracje na wolnych obrotach  (Przeczytany 8342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 278
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Kwietnia 2023, 20:49 33s »
Cytuj
np. wtryski leją.

Pompowtryski tej generacji raczej nie leja , ale bardzo  częstą usterką jest uszkodzona podkładka pod wtryskiem. Sam to miałem i tylko przypadkowo udało mi się to znaleźć.Przedmuch na podkładce to zmniejszone ciśnienie w cylindrze .Na dużych obrotach to się wyrówna , ale na wolnych będzie ..kulał,,

https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/objawy-zuzytych-podkladek-pod-wtryskami
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2023, 21:12 02s wysłana przez sewan »

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Kwietnia 2023, 20:49 33s »

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Listopada 2023, 12:07 39s »
Odkopuję temat, z racji tego, że problem był mocniej odczuwalny na zimnym silniku przez lato jakoś przejeździłem i chciałem wrócić do tematu w zimę, żeby łatwiej to było zdiagnozować. Dziś złapał mrozek i jak odpaliłem auto to byłem w szoku, trzęsło całą budą okropnie i silnik pracował nierówno. Możliwe, że tu od samego początku nie chodziło o poduszki. W miarę rozgrzewania auta było już coraz lepiej, co może powodować taką pracę silnika na zimnym ? świece żarowe lub wtryski mogą być za taką pracę odpowiedzialne ?

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Listopada 2023, 10:51 40s »
dobra wstawiony na warsztat na sprawdzenie świec i wtryskiwaczy. Nie będę zgadywał, dam znać co stanowiło problem.

Offline ciechan78

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 170KM 2012r
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Grudnia 2023, 06:37 02s »
dobra wstawiony na warsztat na sprawdzenie świec i wtryskiwaczy. Nie będę zgadywał, dam znać co stanowiło problem.
Witam I jak sytuacja z autem udało sue zdiagnozować,  naprawić?? Szwagier ma podobnie w 2011r 2.2 170km sedan tyl naped i poduszki też wymienione i dalej to samo mysli idą w kierunku jakiegoś cisnienia że przy schodzeniu z obrotów spada za szybko i za nisko i powoduje wibracje może np.pompa oleju 

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Grudnia 2023, 11:54 52s »
W sumie miałem tylko jedną taką sytuację, że tak mocno trzęsło autem, przy pierwszym mrozie. Nie wiem chyba nie pracował wtedy na jednym cylindrze bo tak trzęsło.
Ale wracając do drgań - Świece wymienione, wtryskiwacze sprawdzone, korekty w normie. Problem w dalszym ciągu nie ustąpił. Jeden mechanik mi zarzucał, że za bardzo się wczuwam i to normalne. Ja się z tym kompletnie nie zgadzam. Żeby zobrazować jak mocne są to drgania załączam link do filmiku na Youtube, rano na zimnym silniku jak się zachowuje woda w butelce przy popielniczce :)  Na P , N i D tego nie widać ale na R widać jak drży ta butelka okropnie. Na P i N drgania są najmniejsze, troche czuć mocniej na D a po przełączeniu na R jest najgorzej.

Generalnie odkąd jest mróz to jest zdecydowanie gorzej, nawet jak auto się rozgrzeje. Całe lato przejeździłem i te drgania były odczuwalne ale delikatnie. Dokąd złapał mróz to cały czas czuję drgania. Najgorsze, że nie mam w okolicy mechanika który jest w stanie to zdiagnozować, najbliższy warsztat zajmujący się tylko Mercedesami jest 70km ode mnie i chce, żeby w celu dobrej diagnozy zostawić im auto na kilka dni a przez prace itd nie jestem w stanie tego zrobić. Pewnie w styczniu go do nich wstawię i zobaczymy co powiedzą. Na chwilę obecną, aż boję się troche jeździć, żeby sie nic nie posypało w tym aucie.

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1099
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Grudnia 2023, 12:14 27s »
Jeżeli to nie poduszki, bo jak piszesz wymienione, to jedyne co się nasuwa to konwerter.

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Grudnia 2023, 13:50 29s »
ok a Czy diagnoza komputerowa jest w stanie nam tu coś pokazać ? Czy raczej po samych objawach warsztat zajmujący się skrzyniami będzie w stanie to stwierdzić, że to na 100% konwerter ?
kolejne pytanie jakie następne kroki ? ten konwerter się regeneruje ? czy lepiej wymienić całą skrzynię ? Jakieś rady co w takiej sytuacji najlepiej zrobić ?
Z góry dzięki za pomoc :)  
Już się boję odpowiedzi ...

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1099
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Grudnia 2023, 13:55 00s »
Jakieś rady co w takiej sytuacji najlepiej zrobić ?
Na razie jeździć i się nie przejmować. W końcu ile się jeździ na R?
Przyzwyczaj się i naucz z tym żyć. A jak za parę lat będzie znacznie gorzej, wtedy konwerter oddasz do regeneracji.

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Grudnia 2023, 13:57 51s »
Jak konwerter jest bliski końca potrafi być tak, że wbijasz "bieg" na zimnym to samochód nie rusza tylko gaśnie, 2-3 start i jedzie...

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Grudnia 2023, 14:10 01s »
Jak konwerter jest bliski końca potrafi być tak, że wbijasz "bieg" na zimnym to samochód nie rusza tylko gaśnie, 2-3 start i jedzie...

no tak się nie dzieje, normalnie rusza i zmienia biegi, jedyny objaw to te wibracje.

Na razie jeździć i się nie przejmować. W końcu ile się jeździ na R?
Przyzwyczaj się i naucz z tym żyć. A jak za parę lat będzie znacznie gorzej, wtedy konwerter oddasz do regeneracji.

ciężko będzie się przyzwyczaić, tzn no problem w tym, że te wibracje występują również na pozostałych biegach ale w mniejszym stopniu. Za każdym razem jak obroty spadną to czuje spore wibracje, poprostu najgorzej jest na wsteczym.

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Grudnia 2023, 14:14 42s »
Pytanie czy to na pewno konwerter.
U mnie objaw był jeszcze taki, że dojeżdżałem do skrzyżowania to tuż przed zatrzymaniem obroty spadały do 450-500/m. Najbardziej odczuwalne były wibracje przy hamowaniu przed zatrzymaniem, oraz przy wrzucaniu biegu po zapaleniu auta, potem biegi zmieniały się płynnie i bez wibracji...

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Grudnia 2023, 09:03 40s »
No właśnie nie wiem, dziś wyszedłem rano, odpaliłem odpaliłem auto i drgania były zdecydowanie mniej odczuwalne niż w poprzednich dniach, tylko, że dziś było około 0 stopni a nie minus 7. Pytanie czy jeżeli to by był konwerter to by miała na to tak duży wpływ temperatura ? gdzieś na forach jeszcze wyczytałem, że to może gumowy przegub wału napędowego ? Jeżeli 5 czy 7 stopni potrafi mieć na to tak duży wpływ to wydaję mi się, że to jakaś część gumowa która reaguje na temperature mocno, poduszki wymieniane wszystkie, no jest szansa, że zużyta poduszka była wymieniona na wadliwą poduszkę... Ale to już musiałbym być mocno pechowy, żeby tak trafić :)  a poduszke skrzyni zakładałem FEBI a nie lamfordera. Moze lepiej lamfordera by było założyć...

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Grudnia 2023, 19:18 59s »
Te drgania są przed wbiciem biegu?
Jak wbijasz bieg to spadają obroty?

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Grudnia 2023, 09:51 33s »
Wrzucałem we wcześniejszych postach filmik jak się zachowują obroty silnika podczas zmiany biegów.
Drgania są delikatne na P i N, miedzy P i N nie ma żadnej różnicy jak zmieniam, na D są trochę większe a na R największe.
Poza tymi drganiami nie zauważyłem, żadnych zmian w pracy skrzyni, normalnie zmienia biegi, nie szarpie, nie przeciąga biegów.
Podczas jazdy drgań nie czuć, jednak gdy dojeżdżam np. do świateł i zwalniam i jak tylko obroty spadną do 800 to drgania znowu są odczuwalne. Przy minusowych temperaturach jest najgorzej, lato jakoś przejeździłem i drgania były na tyle delikatne, że w sumie nie przeszkadzały.

Offline ciechan78

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 170KM 2012r
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Grudnia 2023, 10:21 55s »
Też bym szedl w kierunku jakiegos gumowego elementu konwerter raczej bym odrzucil 

Offline ciechan78

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 2.2 170KM 2012r
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Grudnia 2023, 10:24 05s »
Pytanie czy to na pewno konwerter.
U mnie objaw był jeszcze taki, że dojeżdżałem do skrzyżowania to tuż przed zatrzymaniem obroty spadały do 450-500/m. Najbardziej odczuwalne były wibracje przy hamowaniu przed zatrzymaniem, oraz przy wrzucaniu biegu po zapaleniu auta, potem biegi zmieniały się płynnie i bez wibracji...
No u szwagra jest podobnie tylko ze obroty nie spadają trzymają poziom tylko drgania są największe tuż przed zatrzymaniem, jeszcze nic nie robił ale po feriach wymieni poduszki i łącznik gumowy wału do skrzyni też

Offline Remi

  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 574
  • Pomógł +17/-14
    • Zobacz profil
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Grudnia 2023, 10:26 34s »
Drgania przy wrzuceniu biegu i przy hamowaniu przed zatrzymaniem mogą wskazywać na konwerter. Zrobiłem ponad 700 kmi auto płynie zmieniało biegi, następnego dnia 2 razy zgasło zanim za trzecim razem ruszyło po wrzuceniu biegu, potem wracałem te 700 km i na trasie brak dziwnych objawów, po wymianie konwertera wszystko ustało...
Nie zapieram się, że to konwerter, ale bym go nie wykluczał...

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Grudnia 2023, 15:41 33s »
No u szwagra jest podobnie tylko ze obroty nie spadają trzymają poziom tylko drgania są największe tuż przed zatrzymaniem, jeszcze nic nie robił ale po feriach wymieni poduszki i łącznik gumowy wału do skrzyni też

ok daj znać co u niego pomogło jak coś.

Drgania przy wrzuceniu biegu i przy hamowaniu przed zatrzymaniem mogą wskazywać na konwerter. Zrobiłem ponad 700 kmi auto płynie zmieniało biegi, następnego dnia 2 razy zgasło zanim za trzecim razem ruszyło po wrzuceniu biegu, potem wracałem te 700 km i na trasie brak dziwnych objawów, po wymianie konwertera wszystko ustało...
Nie zapieram się, że to konwerter, ale bym go nie wykluczał...
No u mnie te drgania występują od roku, przejechałem ze 20tys km i skrzynia dalej pracuje ok.
Tzn drgania nie są tylko podczas wrzucania biegu, tylko po wrzuceniu biegu zaczyna drgać i nie przestaje.
No sprawdzę jeszcze ten gumowy łącznik wału. Temu się nie przyglądałem a widziałem gdzieś w necie, że w niektórych mercedesach ten łącznik jest tak przystosowany, że guma inaczej przenosi obciążenia na wstecznym i na biegu do przodu, są różne grubości tej gumy w poszczególnych miejscach. Może to jednak tu tkwi problem bo po wrzuceniu wstecznego zaczyna drgać najbardziej, a że element gumowy to przy mrozie najbardziej czuć. Sprawdzę to i dam znać.

Offline piotr68

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2120021B063672
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212, 220cdi, 2014 sedan
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Stycznia 2024, 17:28 01s »
Witam, wlasnie zamieściłem opis mojego problemu, i podobne drgania mam przy zatrzymywaniu. Przy dojeżdżaniu do świateł. Ale tez skoki obrotów : https://www.w212.pl/silnik-osprzet-silnika/lekkie-drgania-wibracje-przy-zatrzymywaniu-skoki-obrotow-przy-wolnej-jezdzie/msg18310/#msg18310

Na dzień dzisiejszy myślę ze to coś z układem wtryskowym, ale zawsze dobrze porównać problemy.
W ASO w zeszlym roku wykluczyli problem z poduszkami.

Offline jozef

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 40
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: 220cdi
Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Stycznia 2024, 14:35 18s »
Gadałem jeszcze z jedną osobą i dostałem info, żeby wykluczyć gumowy łącznik wału ponieważ on jest nieruchomy gdy samochód stoi, a to właśnie wtedy drgania są odczuwalne. Co o tym myślicie ? gdzieś na innym forum czytałem, że właśnie ta część powodowała drgania na postoju. Druga sprawa to sprawdzenie wtryskiwaczy, jedyny sposób w jaki je na razie sprawdziłem to korekty na wtryskach i komputer pokazuje wszystko w normie, jednak dostałem zalecenie żeby mimo tego wyjąć je i oddać do sprawdzenia i testu. Jak takie sprawdzenie wtrysków wygląda ? Możecie polecić jakieś miejsce gdzie takie wtryski mogę sprawdzić ?

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Wibracje na wolnych obrotach
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Stycznia 2024, 14:35 18s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock