Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: Janusz212 w 30 Stycznia 2019, 12:10 22s
-
Moje zadowolenie z w212 (silnik 170KM z 2010 r) niestety osłabło. Byłem u dobrego mechanika, dzwoniłem do serwisu w Gdańsku i Wa-wie ale nie wiedzą co może być przyczyną. Zmieniłem korek wlewu ale nic nie pomogło ciągle wycieka olej. Mam nadzieję, że pomożecie. Janusz212
-
Zatkana odma?
-
Dzięki za szybką reakcję ale odma była sprawdzana w 1 kolejności, później w dobrym warsztacie nic nie wykazał komputer. Serwisy odpowiedziały, że nie było takiego przypadku, wymieniłem tylko korek wlewu ale też nic.
Mam 251 tys przebiegu 2 tygodnie temu wymieniłem olej i wszystkie filtry. PDF wykazał 69,9 % więc przejechałem 40 km na obrotach ok 3000-3500 i spadł do 50%. Później sam stał 4 dni w mrozie więc odpalałem bez zwiększnia obrotó ale zaczął wylatywać olej.
-
Najlepiej podjedz do serwisu i daj na sprawdzenie, nie musisz u nich robić ale przynajmniej sprawdzą i ustalą co to jest.
-
Usunąłeś starą podkładkę mosiężną pod korkiem spustowym , dałeś nową? Sprawdziłeś jak wygląda gniazdo w misce olejowej ?
później w dobrym warsztacie nic nie wykazał komputer
Byłem u dobrego mechanika
skąd te mity o dobrych fachowcach, ja nie dawno kupiłem samochód i robię tylko poprawki po pseudo mechanikach i kowalach.
Rurki od filtra DPF powinny być zamocowane na 3 śrubach , była jedna ! i waż gumowy ocierał o karoserie, z czasem od wibracji silnika przetarł by się i znów wizyta u mechanika i dodatkowa kasa dla niego. To samo z lampami bez zaślepek , wejdzie wilgoć to znów moduł będzie do wymiany i kasa. Zawieszeni kowale chyba robili, bo ściągacz na Allegro kosztuje ok.30 zł , ale po co jak jest pod ręką młotek.
Nie twierdzę , że wszyscy są tacy, ale większość . Warsztat powinien być ostatecznością, gdyż na pewno mamy więcej czasu i zrobimy sobie wszystko dokładniej.
-
Mam więcej takich ciekawostek.
-
Kolego Janusz212,poczytaj ten wątek z w 204 ten sam silnik :http://www.mercedes-w204.pl/silnik-i-osprzet-f13/om646-dym-spaliny-spod-korka-oleju-t2614.html
Może te opisy coś pomogą,piszę dlatego że wiem jak boli bezsilność "mechaników".
-
Dzięki, naprawdę dobry link, opisy bardzo szczegółowe. Zaczynam podejrzewać pierścienie. Doradzają płukanie ale nie wiem jak to zrobić i czym.
W serwisie będę w przyszłym tygodniu.
-
Wszystko się zgadza, ale nie jest to ten sam silnik. W W212 nie było silnika 646.
Odma w Twoim jest sucha, mimo to podczas pracy silnika wywala olej korkiem? na wolnych obrotach czy dopiero pod obciążeniem?
-
Zrobiles test przedmuchu?
Zdejmij korek wlewu oleju i poloz serwetke na dziurze. Uruchom silnik i patrz czy serwetke zdmuchnie.
Jesli tak, to poloz kawalek tektury i powtorz test.
Jesli Ci zdmuchnie tekture, to masz problem z silnikiem.
-
Zaczynam podejrzewać pierścienie. Doradzają płukanie
Skąd taka diagnoza skoro temat dotyczył innego silnika ?
Dziwi mnie jedno , przed wymianą oleju wszystko było ok. Nagle po wymianie zapieczone pierścienie, silnik do remontu ( chyba , że po wymianie byłeś na rajdzie Paryż -Dakar i przegrzałeś silnik).
Korek ma taką samą podkładkę miedzianą , która jest pod wtryskiem. Ciśnienie w cylindrze jest ponad 100 atm i podkładka nie przepuszcza ciśnienia u Ciebie małe nadciśnienie i puszcza.
[W serwisie będę w przyszłym tygodniu.
A co poradzi Ci serwis?
później w dobrym warsztacie nic nie wykazał komputer.
A co ma wykazać , nieszczelność podkładki pod korkiem, wyciek z korka?
Sam możesz robić to co serwis. Spuścić olej i zobaczyć jak wygląda gniazdo pod korkiem i podkładka. Na pewno kupiłeś nowy korek do Twojej miski ?
Ja użyłbym starego korka ( bo na pewno pasuje do Twojej miski, skoro trzymał przed wymianą oleju) , założył nową podkładkę miedzianą i dokładnie obejrzał gniazdo , czy nie ma zadziorów lub pęknięć.
Masz miskę olejową metalową czy aluminiową ?
-
(..) Ciśnienie w cylindrze jest ponad 100 atm i podkładka nie przepuszcza ciśnienia u Ciebie małe nadciśnienie i puszcza.
ILE ?? :O
jesteś pewny ?
-
Raczej tak. Jeśli nie ponad to w granicach 80 atm, a to chyba dużo więcej niż możemy uzyskać w misce olejowej.
Ciśnienie sprężania – od 3 do 4,5 MPa
Ciśnienie spalania – od 5 do 8 MPa
Ciśnienie wtrysku paliwa – od 12 do 200 MPa
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
-
zdecydowanie nie.
stopien sprezania w silnikach mercedesa to w przypadku diesla :
okolo 16 - 18 atm
a w silnikach benzynowych
okolo 8 - 10 atm
a to sa wartosci co najmniej 6-cio krotnie mniejsze niz to co Ty piszesz.nie bede pisal co to jest stopien sprezania i gdzie to sie mierzy. wiki prawde Ci powie
Charakterystyki techniczne:
Mercedes-Benz - E-class (W212) - E 220 CDI BlueEFFICIENCY (170 Hp) Automatic
http://scr.hu/0k5l/rc153
-
Słabo czytasz , nie pisze o stopniu sprężania, tylko ciśnieniu spalania ( czyli ciśnieniu w trakcie wybuchu mieszanki). Tu jest podane 80 atm, podejrzewam , że silniki doładowane i z intercooler -em tak jak nasze mają więcej.
-
Wiec zajrzałem do Wiki :-)
Stopień sprężania – stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
Jak taką wartość można podać w atmosferach, stosunek to stosunek, ciśnienie to ciśnienie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_spr%C4%99%C5%BCania
-
Krzyszf, jaka podkładka miedzana? Przecież temat dotyczy korka wlewu oleju- z góry.
-
Też nie wiem co się kolega tak tego korka od miski uczepił, autor wspomina o korku od wlewu oleju.
-
O przeprasza, teraz ja nie przeczytałem dokładnie tematu .