Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: jary w 16 Września 2018, 16:52 46s
-
Witam
Sprawdzałem samochod w ASO i stwierdzili wyciek z okolic prawej turbosprezarki - od strony kierowcy (samochod ma przejechane 20 tys) skad to moze dokładniej leciec? miał ktos z was taki przypadek ?
e400 207
-
Jeśli wyciek jest z turbosprężarki to najprawdopodobniej olej leci z... turbosprężarki.
W turbosprężarce nie masz łożysk - są panewki ślizgowe w których elementy "płyną" na warstwie oleju pod ciśnieniem.
Zwykłe łożyska nie wytrzymałyby 50.000 czy 100.000 rpm na jakie wejść może turbosprężarka.
Uszczelnienia turbosprężarki możesz regenerować (nie trzeba od razu nowej turbosprężarki kupować).
Czasem niewielkie ilości oleju w turbnie (po stronie wydechowej) mogą się znaleźć na skutek problemów z samym silnikiem (np. pęknięte pierścienie tłoków).
Po stronie świeżego powietrza jak pojawia się olej - to awaria turbosprężarki.
Osobiście nie miałem takiego problemu w żadnym aucie.
Ale słyszałem o wielu przypadkach cieknących turbin w przypadkach gdzie ktoś nie szanował auta:
- jeździ z pedałem gazu w podłodze,
- wchodzi na wysokie obroty ZANIM silnik się rozgrzeje (olej jest za gęsty by dobrze smarować turbiny),
- wyłącza silnik po szybkiej jeździe nie dając czasu turbosprężarce na ochłodzenie się (najgorsze co można zrobić dla turbo -> turbina turbosprężarki może mieć do 1000'C, olej silnikowy zapala się w okolicach 250'C, jeśli zatrzymasz przepływ oleju w turbo w czasie gdy cała turbosprężarka wręcz świeci się od gorąca to olej spala się na panewkach zatykając kanaliki olejowe i uszkadzając turbosprężarkę).
-
ok dzieki za odpowiedz, myslalem jeszcze o jakis przewodzikach od sprezarki
nie leci tego duzo bo oleju nie ubywa
ps. a jakby były pęknięte pierścienie tłoków to olej by leciał z tamtych okolic ?
-
Zrób test na przedmuch.
Otwórz korek wlewowy oleju i połóż papierowa serwetke na dziurze.
Jeśli serwetka leży przy silniku na jałowych obrotach to super.
Jeśli ja zdmuchnie, to połóż kawałek kartonu. Jeśli zdmuchuje karton, to silnik nie pociągnie długo bez remontu.
-
Też tak kiedyś myślałem okazało się, że to odma. Wymieniłem i problem znikł
-
ale też miałeś wyciek tak jakby spod turbo ?
ile za naprawe dałes ?
-
U mnie wyglądało to tak że rura która idzie od filtra wpowietrza do strony zimnej turbiny nie była dobrze dokrecona(co skutkowało że olej wydostawal się na turbo i wyglądało jak by było mokre) i jak ją całkiem ściągnąłem to była mokra w środku a wszystko zaczynało się od miejsca gdzie dochodziła do niej rurka z odmy. Kupiłem nową odmę za 500zl, dobrze przymocowalem rurę na turbo i problem znikł. A miałem tak w W203. Być może tutaj ten sam problem. Sprawdź jaka jest rura przed turbem w środku.
-
położyłem kartke papieru na wlewie oleju to trzyma sie, nie zdmuchuje