Autor Wątek: OM651 turbiny biturbo  (Przeczytany 4882 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
OM651 turbiny biturbo
« dnia: 12 Lipca 2019, 09:06 00s »
Nie wiem czy akurat to dobre miejsce na takie pytanie "z czystej ciekawości".
Ale po różnych przygodach z moim autem zaciekawiła mnie budowa turbosprężarek i chciałbym zrozumieć jak są one wysterowywane.

Znalazłem kilka zdjęć i nawet jakieś opisy ale chciałbym wiedzieć tak "serwisowo" co dokładnie robią siłowniki turbiny.
Generalnie są trzy siłowniki:
1) siłownik + zawór regulujący ilość wpadającego powietrza na turbinę małą lub dużą.
2) siłownik + zawór regulujący ilość powietrza przelatującego przez małą turbinę (co on właściwie robi... blokuje wlot zimnego powietrza do niej?).
3) siłownik + zawór obejścia gazów wylotowych (tzw. wastegate).

W których pozycjach gruszek są te zawory otwarte/zamknięte?
Co zmieni się gdybyśmy zaczęli regulować te długości cięgien (w jaką stronę - jaki efekt)?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zwykłe turbo jest tak proste, że nie ma tam o co pytać :)  
Zmienna geometria jest ciekawa ale również dla mnie zrozumiała.
Ale sekwencyjne biturbo jest dla mnie ciekawostką którą chciałbym rozgryźć :)

Forum Mercedes E-Klasa

OM651 turbiny biturbo
« dnia: 12 Lipca 2019, 09:06 00s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock