OM651 jest ciagle za nowym silnikiem aby porady hobbystow znalazly sie na necie, ale ja znalazlem video jak facet rozbiera napinacz z tego silnika.
Mercedes-Benz robi przynajmniej 2 rodzaje napinaczy.
- rozwierany i trzymany hydraulicznie, gdzie po dlugim postoju olej wycieka i napinasz sie skraca
- rozwierany hydraulicznine, ale trzymany mechanicznie przez zapadki, gdzie przy powtornym wkrecaniu napinacza trzeba go recznie zluzowac i ogladajac to video - OM651 taki ma.
Gdzies czytalem jak ktos dal Mercedes-Benz do warsztatu w ktorym nigdy tematu nie przeszukali i rozpierniczyli gosciowi silnik wkrecajac wyciagniety napinacz na sile.
Dobrze jest do takiej pracy dostac fabryczna instrukcje.
Noc zostal zniechecony do przychodzenia tutaj, a bylby jedyna osoba na tym forum majaca dostep i rozeznanie.
Ciagle ja bym nie wahal sie do niego zadzwonic. Najgorsze co sie moze stac to uslyszec przeklenstwo.