Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Silnik i osprzęt silnika => Wątek zaczęty przez: piotrasta w 08 Grudnia 2017, 01:47 21s
-
Witajcie
Planuje wymienić termostat (212.005 om651) ponieważ nie dogrzewa silnika. W związku z czym mam pytanie jak go po wymianie odpowietrzyć? Czy jest możliwość wymiany samego wkładu termostatu?
-
Sprawdz najpierw czy masz termostat.
Ostatnie 2 generacje Mercedes-Benz maja elektro-zawory kontrolowane przez komputer, wiec komputer by wymagal kalibracji.
-
Po pierwsze tak jak Kajtek napisał - nie masz termostatu (też mam silnik OM 651).
Jeśli wymienisz jakiś element układu chłodzenia - odpowietrzy się sam.
Jak spuściłem płyn, zalałem na nowo i weszło 2L mniej płynu niż spuściłem.
Włączasz silnik i patrzysz jak po chwili zacznie ubywać płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Dolewaj płynu do zbiorniczka.
Pamiętaj włączyć grzanie w kabinie oraz pamiętaj, że duży obieg otworzy się dopiero przy około 85'C wiec pełne odpowietrzenie nastąpi dopiero w trasie (musisz przez kilka dni jeździć mając płyn w bagażniku i dolewać każdorazowo jak wyskoczy komunikat "top up coolant").
-
O tym zaworze słyszałem ale wydaje mi się że jest zawór i termostat. Na silniku jest 6512000615 według informacji znalezionych to "klasyczny" termostat a do termostatu dochodzi czujnik temperatury i grzałka (?) więc nie jest on sterowany elektrycznie.
Dodano: 09 Stycznia 2018, 20:41 04s
Termostat wymieniłem zalałem płynem i wydaje mi się ze się sam odpowietrzył po przejechaniu paru kilometrów dolałem płynu i to wszystko.
Jest to klasyczny termostat do wkładu termostatu dotyka grzałka i (chyba) w awaryjnej sytuacji otwiera termostat. Termostat po demontażu wymagał wymiany okazało się że jest on (pewnie od fabryki) wykonany z papieru(?) połączonego z plastykiem i stał się on już na tyle miękki/delikatny że po demontażu nie dało się go już poprawnie (bez drutowania) założyć. I temperaturę trzyma teraz w normie.
-
A masz kolego jakies filmik jak go wymienic itd. Wymienialem ok 8 miesiecy temu u mechanika a on kupil zaminnik i sie znow wiesza...
dzisiaj kupilem sam w mercedesie i bede sie bral za wymiane wiec jak by ktos powiedzial czy ciezko itp i ile wchodzi plynu
Moj w212 220 cdi om651
-
https://www.youtube.com/results?search_query=mercedes+om651+thermostat+replacement
Wyszukiwarka pokazuje takze inne Mercedes-Benz, wiec musisz poszukac ktory filmik pasuje do Twojego silnika.
Ja sie z plynem specjalnie nie certole. Kupuje galon koncentratu, wlewam do pustego systemu i dopelniam woda destylowana. Musisz poczekac az sie termostat otworzy aby system sie w pelni napelnil a do tego wrzucam wode destylowana do bagaznika i po przejechaniu kilometra, albo 2 - jak widze ze i temp juz przekracza 80 to zjezdzam na pobocze i uzupelniam do miarki.
-
A no więc ja też coś dorzucę. Ponieważ podczas ostatnaiej wymiany płynu dosyć się natrudziłem z odpowietrzeniem. Bo kiedy stanąłem po kilku kilometrach od dolania płynu i temperatura była już wystarczająca do otwarcia się termostatu odkręciłem korek na odpalonym silniku i po chwili płyn zaczął się podnosić aż zaczęło go wylewać co trwało dosyć długo a do tego zaczęło wypychać bąble powietrza aż poziom zaczął się normować. Takie coś trwało kilka dni i raz było płynu pod korek a raz poniżej poziomu. No ale już się umormowało.
-
Dziekuje za ponoc jutro lub w ponoedzialek biore zie Za wymiane wiec dam znac na forum i postaram sie cos nagrac i wrzucic na yt i linka do nas na forum
-
A no więc ja też coś dorzucę. Ponieważ podczas ostatnaiej wymiany płynu dosyć się natrudziłem z odpowietrzeniem. Bo kiedy stanąłem po kilku kilometrach od dolania płynu i temperatura była już wystarczająca do otwarcia się termostatu odkręciłem korek na odpalonym silniku i po chwili płyn zaczął się podnosić aż zaczęło go wylewać co trwało dosyć długo a do tego zaczęło wypychać bąble powietrza aż poziom zaczął się normować. Takie coś trwało kilka dni i raz było płynu pod korek a raz poniżej poziomu. No ale już się umormowało.
Przedobrzyles z jazda z niepelnym ukladem i w momencie jak otworzyles korek, to plyn sie zaczal gotowac.
W zyciu wiele procedur sprowadza sie do obserwowania sekundowych roznic. Zrobisz to w odpowiednim czasie - wszystko jest proste i dziala bez bledu.
Przetrzymasz to 20 sekund za dlugo i otwierasz cala liste problemow.
-
Za każdym razem kiedy był komunikat o płynie zatrzymywałem się i dolewałem. Płynu nigdy nie było za mało, żeby zbiornik był pusty. Raz albo płynu było pod korek i kiedy otwierałem to już wtedy zaczął się wylewać albo na minimum ale nigdy nie było pusto. Dodatkowo wydaje mi się, że płyn chłodniczy nie może się zagotować przecież to nie woda. Temperatura silnika nigdy nie była wyższa niż 105 stopni bo wtedy termostat się otwierał i robiło się 94.
-
Woda gotuje sie przy 100C, dobry plyn chlodniczy ok 120 i wiecej jak trzymasz cisnienie pod korkiem.
Co w Twoim przypadku sie stalo, to czujnik na gorze silnika mogl pokazywac 105C ale blok, czy glowica nie majaca oplywu cieczy byla w pewnych punktach powyzej 120C.
W momencie gdy otworzyles korek - obnizyles temp gotowania i w tych punktach plyn zaczal bąblować- dajac Ci efekt podnoszenia poziomu.
-
A w jakim czasie powinien termostat pokazać za liczniku 90 stopni przy normalnej jeździe miejskiej od odpalenia auta ?
-
Wszystko zalezy od temp zewnetrznej i tego jak cisniesz pedal gazu.
Nowoczesne silniki potrzebuja kilka km nawet latem aby dojsc do 80+ stopni.
Dlatego Mercedes-Benz od lat robi programy ktore przy zimnym silniku trzymaja wyzsze obroty aby przyspieszyc proces.
-
podepnę się pod temat bo nie warto zaśmiecać forum .
czy taka temperatura ma być ?
zdj. po wymianie termostatu i odpowietrzeniu
zdjęcie w załączniku
-
Nie podales jaki masz silnik, ale 85C to tak jak moj OM651 trzyma.
Starsze diesle mialy termostat ok 80C.
-
podepnę się pod temat bo nie warto zaśmiecać forum .
czy taka temperatura ma być ?
zdj. po wymianie termostatu i odpowietrzeniu
zdjęcie w załączniku
Mój ma identycznie :)
-
panowie mam minimalne ogrzewanie pomocy temperatura trzyma dobrze termostat działa a leci chłodne ogrzewanie co mogło pasć 2,0 diesel 135 km
-
Sprawdz czy ida cieple weze do nagrzewnicy bo moze zawor sie przycial