Autor Wątek: Wysokie spalanie i wymiana rozrządu  (Przeczytany 3685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piasek2010

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Wysokie spalanie i wymiana rozrządu
« dnia: 23 Lutego 2020, 19:56 48s »
Samochód W212 200 CDI 136 Km OM 651
Jestem po wymianie rozrządu a generalnie wymieniono mi sam łańcuch przez przeciągnięcie, koła oraz napinacz. DO ślizgów nie mieli dojścia więc nie wymieniali.  Nie było to ASO a Servis który robi i specjalizuje się w Mercedesach i robi nawet najnowsze modele. Takie mieli na warsztacie. Najnowsze ML, S klasy więc temu też miałem do nich zaufanie.  W trakcie wymiany rozrządu powiedzieli mi że w tym silniku OM651 , jest taka opcja że wtryski mogą się zawiesić przy ponownym ich zamontowaniu i wtedy oddadzą je do serwisu wtrysków żeby je odwieszono. Dostałem wiadomość po złożeniu rozrządu że samochód odpalił na chwilę i zgasł oraz wtryski jednak się zacięły i muszą je zawieźć do odwieszenia.  Gdy wtryski dotarły z serwisu  i odebrałem samochód z powrotem to zauważyłem wysokie zużycie paliwa, żadnych błędów na desce, nic się nie pali. a zużycie na trasie 570 km przejechane ciągiem za granicę po Szwedzkiej autostradzie, srednią prędkością 97 km/h wyniosło mi 7,8 litra na 100 km.  Po jeździe mieszanej, odpalenie auta i 15 km przejazd spalanie wynosi 9 litrów.  Wcześniejsze wyniki to trasa około 5,7 do 6,1  a mieszanie 7,2 litra.   
Zadzwoniłem do nich i spytałem czy rozrządu źle nie złożyli to mówią że nie ma takiej możliwośći, że to musi być problem z wtryskami jak dużo pali i dali mi numer do firmy która te wtryski odwieszała.  Jak dodzwoniłem się tam to mówią mi że ogólnie wtryski są po dużym przebiegu, oni je odwiesili, wyczyscili w myjce ultradzwiękowej ale są rozbiegane mocno i mogą lać.  Boję się że jak zakupię nowe wtryski a auto będzie dalej paliło mi tak dużo to będą pieniądze wyrzuczone w błoto a to będzie około 2800 złotych za komplet 4 sztuk.   Powiedzcie mi o swoich doświadczeniach czy wogóle jest to możliwe żeby spalanie skoczyło o 30% gdy wtryski leją?  Czy zarówno przy źle założonym rozrządzie albo lejących wtrysków nie powinien się pojawić błąd silnika na desce? No i 2ga sprawa czy to prawda że wtryski w tym silniku mają skłonność do zawieszania się przy demontażu i ponownym montażu?

Forum Mercedes E-Klasa

Wysokie spalanie i wymiana rozrządu
« dnia: 23 Lutego 2020, 19:56 48s »

Offline Magicd

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 227
  • Pomógł +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 2010 CDI 220 BE OM651
Odp: Wysokie spalanie i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lutego 2020, 13:18 41s »
Na lanie wtrysków jest test - test przelewowy.
Sprawdza się ile paliwa w "jakimś" czasie pracy silnika zużył dany wtryskiwacz (wyniki powinny być podobne dla wszystkich 4-ech cylindrów/wtryskiwaczy).
O zawieszeniu się wtrysków pierwszy raz słyszę... ale mechanikiem z serwisu nie jestem.
Jak wyjęli i umyli wtryski to jest pewna szansa, że zaczęły mocniej lać (w końcu po usunięciu nagaru maja teraz lepszy przepływ).
Silnik CDI dokonuje adaptacji wtrysków - możliwe, że po ich wyczyszczeniu zmieniły się ich parametry i przez jakiś czas silnik "uczy się" nowych parametrów wtryskiwaczy i przez ten czas będzie mieć wyższe spalanie.

Jeśli masz SD albo chociaż OBD to poobserwuj inne parametry silnika.
Jak trzyma się temperatura spalin, jakie odczyty ma sonda lambda itp.
Jeśli parametry będą podobne do "zdrowych" to osobiście bym jeździł z 1000-2000 km i czekał czy CDI zrobi adaptację.

Offline maciekolo

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 47
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W219 CLS320/W169 A170/ W204 200k
Odp: Wysokie spalanie i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lutego 2020, 15:01 06s »
Wtryski ( o ile w tym aucie są Delphi) mogą się zawiesić, choć jest to błąd mechników... Mogą one się tylko zawiesić jak nie ma paliwa/ układ jest zapowietrzony -więc jeśli zapalił i zgasł, to układ był żle odpowietrzony.
Lanie wtrysków - może być "górą" jak i "dołem", ale objawy i diagnostyka są inne.

Offline piasek2010

  • Pasjonat
  • ***
  • Wiadomości: 18
  • Pomógł +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2122051A139212
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E200 136 KM 2010 rok
Odp: Wysokie spalanie i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marca 2020, 16:07 15s »
Witam, kupiłem zestaw do testu przelewowego i test zrobiłem. Paliwa jest idealnie równo w 3 cylindrach i w 1 minimalnie więcej ale minimalnie, może z 5% różnicy więc wtryski raczej OK, zastanawiam się teraz nad tym co powiedzieli mi ci mechanicy co robili rorzrząd, powiedzieli że stare podkładki na wtryskach miałem za grube i nowe są cieńsze. Być może to jest problemem bo wtryski na cieńszych głębięj leżą w cylindrze.
Zrobiłem 1500 km. Spalania spadło o 1 litr i teraz średnia wynosi 8 litrów co dalej jest dużo jakby nie było.
Kupiłem sobie również Chiński diagnozer multidiag i wykazuje on błąd P200A - nieprawidłowe działanie przepustnicy regulacji doładowania. Kasowałem go już parę razy i przejechałem kawałek i wywala go na nowo. Dodam że nie ma świecącej się lampki check engine przy tym błędzie.   Możliwe że ta przepustnica jest problemem tego spalania ale w jaki sposób została uszkodzona, jak oddawałem auto przed wymianą rozrządu to spalanie było normalne, może następowały jakieś wybuchy w kolektor przy próbach odpalenia zapowietrzonego motoru i uszkodziło przepustnice.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Wysokie spalanie i wymiana rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marca 2020, 16:07 15s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock