Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj
  • #1 wysłana przez GeFFeR dnia 18 May 2019
  • Witajcie,

    Chciałbym opisać swój problem.

    Mianowicie od momentu zakupu auta doświadczam wysokiego spalania w mieście mojego W212 350CDI 4matic, chip oryginalny w Mercedesie Brabus na ~270KM

    Na komputerze otrzymuję 2 wartości - start czyli od momentu odpalenia auta do jego zgaszenia oraz druga wartość po resecie - tutaj robię to od tankowania.

    Za każdym razem pokonując krótkie odcinki sprawdzam spalanie w trybie po uruchomieniu - start i wartości wychodzą mi od 10-12L / 100 km, natomiast drugi wskaźnik po zresetowaniu zawsze jest sporo wyższy to jest ok 17L / 100km. Dziwna sprawa, gdyż ostatnio robiłem notatki, zsumowałem wartości przejazdów po uruchomieniu i wyszła mi średnia zgodnie z komputerem po starcie, a reset nadal pokazuje 16-18L.

    Co może mieć na to wpływ ? Realnie spalanie wygląda, że jednak zgadza się z wartościami bliższymi 16-18L. Z webasto nie korzystam, żeby ew. miało to wpływ na spalanie.

    Jakieś rady ?
  • #2 wysłana przez sewan dnia 18 May 2019
  • To w końcu problemem jest rzeczywiste wysokie spalanie czy to, co pokazuje komputer?
    Komputer zawsze pokazuje wartości mocno przybliżone i nie należy się w żadnym wypadku tym sugerować czy martwić.
  • #3 wysłana przez GeFFeR dnia 18 May 2019
  • Sewan - w zasadzie to i to

    Jeśli z krótkich przejażdżek po mieście ( odcinki do 5 km ) zimny silnik, komputer pokazuje mi za każdym razem wartości od 10-12L, a  z kolei sekcja reset zawyża to o 5L i suma sumarum na stacji również wynika, że spalanie jest większe, to pytanie czy coś jest nie tak ? robiłem diagnostykę samodzielnie, żadnych błędów nie ma. Na trasie problemu też nie dostrzegam, gdyż przejeżdżam jadąc zgodnie z przepisami w prędkościach dróg krajowych do 90kmh mieszczę się spokojnie w 7-8L.

    Dlatego postanowiłem zaczerpnąć rady kolegów z forum, ponieważ wartość o 10L większa dla jazdy po mieście wydaję mi się lekką abstrakcją.

    Dodam, że auto na tą chwilę ma przejechane realne 250 tys km - sprawdzona historia, salon polski.
  • #4 wysłana przez Remi dnia 18 May 2019
  • Jeśli jeździsz faktycznie w mieście, gdzie ulice się korkują, jeździsz krótkie odcinki, dynamicznie, to taka różnica nie jest niczym dziwnym...
    Dziwne natomiast są rozbieżności między licznikiem kasowalnym, a tym mierzącym od uruchomienia auta...
    Musisz pamiętać, że te wskazania od startu mogą być raz 12 l, a raz 22 l na 100 km i średnia wyjdzie właściwa...
    U mnie te dane się w zasadzie zgadzają...
    No i nie wiem na ile chip może wpływać na przekłamania...
  • #5 wysłana przez GeFFeR dnia 18 May 2019
  • Zakładając fakt jw. że jednak różnica suma sumarum wyjdzie na wartość realną zgodną z licznikiem komputera po resecie, to czy te wartości nie są za duże ? Gdzieś się naczytałem na innych forach zagranicznych o możliwej wymianie o2 / oxygen sensora przy takim przebiegu, ale nie wiem czy nie popadam w paranoję jeśli nie diagnozuję innego problemu niż tylko wysokie spalanie.
  • #6 wysłana przez sewan dnia 18 May 2019
  • Wygląda na to, że ja mam takie samo auto - i u ciebie rzeczywiste spalanie jest za duże.
    Mój pali w mieście na krótkich odcinkach ok 11-12, na dłuższych 9-10, a na trasie do 90km/h bez problemu schodzę na 6,5-7.
    Chyba, że masz bardzo ciężką nogę.
    Na wskazania spalania w komputerze w ogóle nie patrzę.
  • #7 wysłana przez BiBi dnia 18 May 2019
  • Ja tam sewana podziwiam za takie spalanie :)
    Ja mam zawsze na mieście około 12-14 , chyba że webasto działa. Wtedy i ponad 16 się udało  :P
    Trasa koło 10 , zależne od prędkości :P
    350 CDI 4 Matic 265 PS
  • #8 wysłana przez enzo dnia 19 May 2019
  • Ja mam średnio z komputera 10.5 a realnie Pali mi 10-12 L miasto a trasa 8,5 - 10.5 w zależności jaka noga :)
  • #9 wysłana przez Dufin dnia 19 May 2019
  • 350 CDI 4 Matic 265 PS - Mi pali zawsze 10 l / 100 km. Jak przejadę 250 km to jestem pewien że wleję 25 litrów. Na niemieckiej autostradzie też pali równe 10l. Wyjątek to na polskiej autostradzie, gdy jedzie się naprawdę powoli, tak do 140 to pali ok 7 l / 100 km.
    Komputer pokazuje właściwie.
  • #10 wysłana przez GeFFeR dnia 20 May 2019
  • No to nie wiem, ja muskając gazem po mieście, bez żadnych szaleństw wychodzi mi 16-17 ... Diagnostykę sam robiłem i błędów nie ma, szukać w czymś innym możliwą przyczynę ?
  • #11 wysłana przez sewan dnia 20 May 2019
  • Masakra takie spalanie.
  • #12 wysłana przez Prezes1960 dnia 20 May 2019
  •  Co się dzieje z DPFem ?,przy takim przepalaniu powinien się zapychać.To wygląda jak by "lały"wtryski .Jakie wartości podaje SD?. Uważam że to spalanie nie jest normalne ,ja palę 9-10 l w mieście ,trasa "szybka"to w granicach 9 l ,normalnie schodzę do 7-7,5 l.Po zimie mam 10 l średnią to tylko miasto i dojazdy do pracy 18 km podmiejską drogą w aglomeracji warszawskiej ,to jak miasto!..Dobrze by było powrócić do fabrycznych ustawień ,chip brabusa to umożliwia w prosty sposób .
  • #13 wysłana przez Driv3r dnia 21 May 2019
  • GeFFeR a wydechy jak wyglądają?

    Zrób porządną diagnostykę, zanim dojdzie do grubszej awarii.
  • #14 wysłana przez sewan dnia 21 May 2019
  • U mnie wygląda to tak - spalanie tylko w mieście (jak napisałem, nie patrzę na komputer, ale rzeczywiste wartości są bardzo zbliżone)
  • #15 wysłana przez GeFFeR dnia 21 May 2019
  • Co się dzieje z DPFem ?,przy takim przepalaniu powinien się zapychać.To wygląda jak by "lały"wtryski .Jakie wartości podaje SD?. Uważam że to spalanie nie jest normalne ,ja palę 9-10 l w mieście ,trasa "szybka"to w granicach 9 l ,normalnie schodzę do 7-7,5 l.Po zimie mam 10 l średnią to tylko miasto i dojazdy do pracy 18 km podmiejską drogą w aglomeracji warszawskiej ,to jak miasto!..Dobrze by było powrócić do fabrycznych ustawień ,chip brabusa to umożliwia w prosty sposób .

    Jak zrobić reset do fabrycznych ustawień Chip'a ?

    Tak czy siak, muszę rzeczywiście wybrać się chyba na diagnostykę do ASO.
  • #16 wysłana przez GeFFeR dnia 21 May 2019
  • sory za post pod postem, ale nie mogę edytować pierwszego ( za długi czas )

    Rozmawiałem jeszcze z 2 specami :)  ale każdy z nich różna diagnoza na odległość. Pytałem się jeszcze jak wygląda spalanie na jałowym ponieważ u mnie wartość spalanie jest poza zakres tzn. maksymalnie kreska na 20 L - jeden powiedział, że tak jest, drugi że po dłuższej jeździe nie resetować komputera to wartości się ustandaryzują.

    EGR sprawdzony, również zamyka i otwiera, wartości prawidłowe. Słyszałem jeszcze opinię o możliwej opcji załączenia się DPF, przez które rośnie spalanie i póki nie wypali - wartość spalania może być zawyżona. Z diagnostyki : Ash content of diesel particulate filter mam 295,76g; b19/9 tempterautre sensor upstream of diesel particulate filter -175 stopni C
  • #17 wysłana przez majkel84 dnia 21 May 2019
  • Czym odczytałeś te parametry DPF..?? Bo coś chyba z nim nie tak, 297g popiołu, temperatura przed filtrem -178. Sprawdzałeś ostatnio poziom oleju w silniku..?? jak nie to radzę szybko to zrobić
  • #18 wysłana przez GeFFeR dnia 21 May 2019
  • Tak sprawdzałem i tez 5k temu był wymieniany. Sprawdzałem na Delphi i CubeBox czy jakoś tak. Niestety SD nie mam dostępnego.

    Dzisiaj robię test od początku, wyjechałem bak do zera - zatankowałem 82L i zobaczymy jak to wyjdzie raz jeszcze realnie. Będę informował na bieżąco gdyż w przyszłości komuś to pomoże.

  • #19 wysłana przez sewan dnia 22 May 2019
  • 1. Odłącz boxa
    2. Zmień koła na fabryczne (zgaduję, że masz 265)
    3. Wtedy sprawdź spalanie.
  • #20 wysłana przez Prezes1960 dnia 27 May 2019
  • Dla potwierdzenia postu powyżej napisanego ostatnie notowanie   ;D :
Strony:
Akcje
  • Wybierz akcję poniżej
  • Drukuj

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu