Autor Wątek: W212 250CDI OM651 nierówna praca silnika na wolnych obrotach  (Przeczytany 820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mr.Mclaren

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 250CDI ´12
W212 250CDI OM651 nierówna praca silnika na wolnych obrotach
« dnia: 01 Grudzień 2018, 19:28 33s »
Pacjent - W212 250CDI, 204KM, kombi, rok 2012, silnik OM651

Problem występuje od dwóch tygodni, (auto użytkuję od dwóch lat) może ktoś się z czymś takim spotkał...

1. Sinik zapala bez najmniejszego zająknięcia - chodzi równo.
2. Po przejechaniu krótkiego odcinka lub po minucie pracy zaczyna przebierać obrotami.
3. Nie ma żadnych błędów.
4. Po włączeniu odbiornika prądu np. ogrzewania silnik na parę minut zaczyna pracować równo, później znów chodzi nierówno.
5. Silnik na wolnych obrotach w ogóle nie dymi, w czasie jazdy ma normalną moc.
6. Wtryski wyciągnięte i sprawdzone, kupiłem nowe tryski i jeden po kolei został podmieniany na każdym cylindrze. Kompresja ok.
7. Zawór pompy paliwa CR zmieniony na nowy - bez poprawy (DELPHI 9109-946)
8. I jeszcze jena sprawa. Odpalamy silnik, zapala równo, po krótkiej chwili zaczyna chodzić nierówno, ale jak zostawię go, aby pochodził dłużej to po kilku/kilkunastu minutach zaczyna już pracować równo - bez zarzutów i TERAZ! - jak otwieram elektryczną klapę bagażnika to w tym momencie silnik znów zaczyna chodzić NIERÓWNO!!!??? Po zamknięciu pokrywy bagażnika znów jest ok. Wiem, że brzmi to dziwnie, ale jest tu jakaś zależność i powtarza się to za każdym razem.
10. Napięcie 14,6V i jest raczej stabilne - również przy otwieraniu pokrywy bagażnika. Na wszelki wyparek chciałem zmienić regulator napięcia - w zamienniku niedostępny - kupiłem i założyłem używany alternator - BEZ POPRAWY.


Ktoś spotkał się już z podobnym problemem i może pomóc?
gdzie szukać przyczyny?
Star Diagnosis też nie pokazuje żadnych odchyłów od stanu normalnego.

Offline Kajtek1

  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Pomógł +10/-183
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDDHF0EB7EA928505
    • Zobacz profil
  • Samochód: E250 Bluetec
Odp: W212 250CDI OM651 nierówna praca silnika na wolnych obrotach
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudzień 2018, 22:35 02s »
Poza porada typu "splun przez lewe ramie i wsiadaj do auta tylem"
jedyne co bym radzil to obserwowac volty.
14.6 V oznacza ze alternator laduje na maxa, co daje dosc spore obciazenie silnika i na jalowych obrotach silnik to odczuje. Jesli 14.6v jest stalym ladowaniem, to moze oznaczac ze akumulator juz sie nie chce doladowac.
To auto ma bardzo dziwny program ladowania i byc moze otwarcie bagaznika przelacza ladowanie na mniejszy stopien.
Dobrze wyregulowany silnik powienien to kompensowac, ale brzmi ze wszystko inne juz sprawdziles.

 

Reklamy nie są złe! Dzięki nim to miejsce w Internecie istnieje. Wyłącz oprogramowanie blokujące reklamy. Dzięki!