Autor Wątek: Agility  (Przeczytany 17671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline greenwitch

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 221
  • Pomógł +17/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2120941axxxxxx
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212fl
Odp: Agility
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Marca 2021, 23:00 49s »
Dzisiaj potestowałem i tryb M przy redukcji dziala tak, że mozesz zaznaczyc ze chcesz zejsc np z 6 na 3 ale niestety nie zrzuci na raz wszystkich biegow. A doznania z agility sa takie same jak Ruska. Bardzo dobrze przyspiesza od 0, natomiast jak trzeba zrobić redukcje to na sporcie lepiej to śmiga.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Agility
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Marca 2021, 23:00 49s »

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Agility
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Marca 2021, 11:37 47s »
Obawiam się, że jedynym realnym panaceum na poprawę pracy 7g jest wgranie softu z Kleemanna, koszt 1000 euro. Wtedy dodatkowo można załadować 800nm i więcej. Takie wnioski mam po korespondecji z przedstawicielem firmy w DE.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Agility
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Marca 2021, 13:48 07s »
Obawiam się, że jedynym realnym panaceum na poprawę pracy 7g jest wgranie softu z Kleemanna, koszt 1000 euro. Wtedy dodatkowo można załadować 800nm i więcej. Takie wnioski mam po korespondecji z przedstawicielem firmy w DE.

Jakby udało się sprawdzić jakie są w nim zmiany to teoretycznie inni, lokalni tunerzy też powinni ogarnąć taką zmianę. W sumie samo wgranie nie jest problemem - tylko trzeba wiedzieć co zmienić.
Do starej 722.6 to nawet ludzie robią sami kompletne sterowniki SA (na forum w210 jest forumowicz który zbudował to i oprogramował), ciekawe czy podobnie by się dało do 7G? Wtedy można zrobić ze skrzynią praktycznie wszystko.

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Agility
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Marca 2021, 00:19 47s »
Zgadza sie, z 5g mozna zrobic wszystko ale z 7g trzeba jeszcze poczekac choc rowniez dobrze ta skrzynia moze predzej sie zestarzeć niz dac rade hakować bo w sumie na rynku jest juz od 17 lat. W Polsce zaden tuner nie podejmie sie tuningu tej skrzyni. Ciekawe jest to, ze nie trzeba modyfikować konwertera aby 7g przyjęło 800nm a nawet wiecej, wystarczy sam program, zapewne zwiększenie ciśnienia oleju na elektrozaworach. Kleemann robi to online bezposrednio z DE przez pośrednika we Wrocławiu.

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Agility
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Marca 2021, 11:28 49s »
Zgadza sie, z 5g mozna zrobic wszystko ale z 7g trzeba jeszcze poczekac choc rowniez dobrze ta skrzynia moze predzej sie zestarzeć niz dac rade hakować bo w sumie na rynku jest juz od 17 lat. W Polsce zaden tuner nie podejmie sie tuningu tej skrzyni. Ciekawe jest to, ze nie trzeba modyfikować konwertera aby 7g przyjęło 800nm a nawet wiecej, wystarczy sam program, zapewne zwiększenie ciśnienia oleju na elektrozaworach. Kleemann robi to online bezposrednio z DE przez pośrednika we Wrocławiu.

Co jeszcze obejmuje program poza konwerterem i ile m/w taka przyjemność kosztuje? Szybsza zmiana przełożeń, lepsza reakcja na gaz?

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Agility
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Marca 2021, 18:52 06s »
No właśnie jak kolega wyżej napisał ze konwertera nie trzeba ruszać, chodzi tylko o program.
1000 ojro

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Agility
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Marca 2021, 09:07 14s »
No właśnie jak kolega wyżej napisał ze konwertera nie trzeba ruszać, chodzi tylko o program.
1000 ojro

Dzięki. W sensie konwerter miałem na myśli "programowe jego usprawnienie". Bo ciekawi mnie co poza tym daje ten program, jakby np. była to szybsza reakcja na gaz itp.

Offline Nerd

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350cdi
Odp: Agility
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Marca 2021, 11:17 47s »
Na Yt przez chwile korespondowałem z typem z USA, ktory online przeprowadził taka modyfikacje w   Kleemann z tym, ze on posiada 5g. Jest to srebrne w211 cdi v8, obecnie ma ponad 1000nm i auto dalej jezdzi. Mozna go zagaić czy sama zmiana biegów uległa poprawie, przyspieszeniu.. szkoda tylko, ze w dsg czy ZF za 600zl mozna zrobic wszystko a tutaj za 1000euro trzeba sie umawiać na kolejkę z jednym, jedynym technikiem i na dodatek w innym kraju jeszcze. Cokolwiek pojdzie nie tak to co wtedy.. bede jeździł jak Daniel Grzyb z Tesla do Berlina na serwis hehe

Offline greenwitch

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 221
  • Pomógł +17/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDB2120941axxxxxx
    • Zobacz profil
  • Samochód: w212fl
Odp: Agility
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Marca 2021, 12:02 05s »
Szukam czegoś i na stronie kleemana i nic nie ma na temat skrzyń biegów:
https://catalog.kleemann.dk/
natomiast znalazłem coś takiego: https://www.ecuproject.pl/oferta/automatyczne-skrzynie-biegow.html
Czy ktoś korzystał?

Adam

Offline r66

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Pomógł +16/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073341F302026
    • Zobacz profil
  • Samochód: C207 2015 E200 + W210 2000 E240
Odp: Agility
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Marca 2021, 16:07 22s »
z tym, ze on posiada 5g.

W 5G/722.6 to można wszystko zrobić, nawet u nas w kraju. Mody na ponad 1000nm też nie są problemem.
7G raczej nigdy nie doczeka takiego zaplecza :(

natomiast znalazłem coś takiego: https://www.ecuproject.pl/oferta/automatyczne-skrzynie-biegow.html

Brzmi ciekawie, tym bardziej, że:

"Dodatkowo oferujemy optymalizację oprogramowania w Mercedesach wliczając również AMG w vgs2 / vgs3 / Vgs4. (7G-tronic oraz niektóre 9G-Tronic)."

Chyba się z czasem skuszę na odwiedziny u nich:

"Seryjnie: 184Ps i 300Nm. --> Stage 1: 250Ps i 401Nm"

Offline białastrzała

  • Entuzjasta
  • ****
  • Wiadomości: 75
  • Pomógł +22/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: Biała strzała C207 (W212 coupe E500)
Odp: Agility
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Marca 2021, 17:59 28s »
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.

Jak wciśniesz obie łopatki na raz to wchodzisz od razu w tryb M - manual, następnie od razu klikasz minus i zrzucasz bieg - najszybsze rozwiązanie jak chce się szybko zredukować i przyspieszyć.
Po takim wejściu w tryb M można bez problemu zmieniać biegi do góry i do dołu łopatkami lub gaz do oporu i automat sam zmieni bieg na wyższy przy maksymalnych obrotach. TAK PRZYNAJMNIEJ TO U MNIE DZIAŁA - testowane wielokrotnie :)

Offline mercmania

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 198
  • Pomógł +40/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 E550
Odp: Agility
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Marca 2021, 08:59 54s »
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.

Jak wciśniesz obie łopatki na raz to wchodzisz od razu w tryb M - manual, następnie od razu klikasz minus i zrzucasz bieg - najszybsze rozwiązanie jak chce się szybko zredukować i przyspieszyć.
Po takim wejściu w tryb M można bez problemu zmieniać biegi do góry i do dołu łopatkami lub gaz do oporu i automat sam zmieni bieg na wyższy przy maksymalnych obrotach. TAK PRZYNAJMNIEJ TO U MNIE DZIAŁA - testowane wielokrotnie :)

U mnie też tak to działa. Chyba najszybsza i najlepsza opcja wejścia od razu w trym manualny i zabawy łopatkami.

Offline majkel84

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 147
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: w204 320 CDI
Odp: Agility
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Marca 2021, 12:08 12s »
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.

Jak wciśniesz obie łopatki na raz to wchodzisz od razu w tryb M - manual, następnie od razu klikasz minus i zrzucasz bieg - najszybsze rozwiązanie jak chce się szybko zredukować i przyspieszyć.
Po takim wejściu w tryb M można bez problemu zmieniać biegi do góry i do dołu łopatkami lub gaz do oporu i automat sam zmieni bieg na wyższy przy maksymalnych obrotach. TAK PRZYNAJMNIEJ TO U MNIE DZIAŁA - testowane wielokrotnie :)

No fakt, sprawdziłem u mnie jest tak samo, nawet nie wiedziałem ze tak można wywołać eMke, pisałem o normalnym naciśnięciu które zrzuca nam bieg i blokuje np.na D5. co nie jest trybem manualnym.

pozdro.


Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Agility
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Marca 2021, 12:08 12s »

 

Żarówki LED do samochodu
AdBlock