Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: Prezes1960 w 03 Marca 2021, 12:13 40s

Tytuł: Agility
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 03 Marca 2021, 12:13 40s
Co to jest tryb skrzyni Agility,jak czytamy na forum możemy to zakodować ale co to jest ?,czym się różni od trybu sport?
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 03 Marca 2021, 13:19 43s
Ja to mam w 7gtronic plus i nie widzę różnicy w kickdownie ani w prędkości zmiany biegów pomiędzy wszystkimi 3 trybami jak mam być szczery - na wszystkich tak samo potrafi czekać sekundę z mocniejszym kickdownem :D (E,S,A) Najlepszy jest tryb M prawdziwy bo rzeczywiście można zmusić skrzynię do trzymania biegów przy np zjeździe z długiej górki i hamowania silnikiem, natomiast też jest lichość taka, że jak 3x szybko machniesz łopatką to i tak zmieni tylko o jeden bieg - trzeba machać kolejny raz już po zmianie.
Czy ktoś ma inne doświadczenia?
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: r66 w 03 Marca 2021, 14:25 56s
Mam fabrycznie przełącznik trzech trybów E, M i S więc może tu jest różnica w stosunku do tego aktywowanego samodzielnie? I między E i S jest bardzo duża różnica jeśli chodzi o czas reakcji, trzymanie rozsądniejszych obrotów (nie tak niskich jak na E co wg mnie jest szkodliwe). Czy same zmiany są szybsze to nie mam pewności, ale na pewno reakcja jest szybsza, zmiana biegu rozpoczyna się od razu. To w połączeniu z obrotami daje całkiem sensowny efekt.
Co do łopatek to też zauważyłem że kilkukrotna redukcja trochę kuleje ale szczerze mówiąc z trybu M nie korzystam wcale.

Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 03 Marca 2021, 15:16 45s
Dzięki,tak myślałem ,tej skrzyni nic już nie pomoże!
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: sewan w 03 Marca 2021, 15:27 56s
Jak przytrzymasz łopatkę 2 sekundy to zmieni na najwyższy albo najniższy aktualnie dopuszczalny bieg. Więc wcale nie trzeba naciskać kilka razy.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 03 Marca 2021, 15:43 35s
potestuje :D Ale 2s do strasznie dlugo :D
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: sewan w 03 Marca 2021, 16:02 07s
Może sekundę, ale trzeba przytrzymać.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 04 Marca 2021, 09:06 37s
Sewan, tak jak mówisz działa tylko jak jesteś w trybie e lub s i ręcznie zmieniasz łopatkami. Jak jesteś w trybie M wywołanym przyciskiem (wtedy jest permanentny) to nie śmiga.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: sewan w 04 Marca 2021, 09:15 26s
Dziwne, bo u mnie to działa także na M.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 04 Marca 2021, 09:27 18s
Ale M aktywujesz z przycisku, czy łopatkami?
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 04 Marca 2021, 10:13 31s
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 04 Marca 2021, 10:29 16s
Koledzy, oddalamy się od tematu "agility". Zacząłem temat bo na forum pojawiły się posty o kodowaniu tej funkcji a ja nie wiem co to oznacza .Oczywiście przytrzymując ciut dłużej łopatki skrzynia wchodzi automatycznie w tryb automatu,ja osobiście mam przełącznik tylko E-S,nie mam M.W filmiku na you tube Rosjanin pokazuje właśnie kodowanie z takim przełącznikiem jak mój E-S,po co to agility?.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: Prezes1960 w 04 Marca 2021, 10:37 46s
W miedzy czasie kolega majkel84 napisał coś co tylko prawdopodobnie w połowie jest prawda.Przy przełączniku E-S manual raczej nie działa oczywiście możemy w zasadzie zablokować skrzynie na danym biegu ale jeśli to jest niebezpieczne dla układu napędowego to skrzynia przełączy automatycznie i tak bieg na wyższy. Można to zauważyć przy "długim" wyprzedzaniupo przekroczeniu krytycznych obrotów skrzynia się przełącza.Dalej nikt nie pisze co daje z ustawieniem "agility"!.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: 0okm w 04 Marca 2021, 10:43 27s
Ten film już oglądaliście? :)


Plus pierwszy komentarz:
Cytuj
S Mode - 60km/h - 140km/h = 10.42s.
E Mode - 60km/h - 140km/h = 11.12s.
A Mode - 60km/h - 140km/h = 13.39s.
A Mode -   0km/h - 100km/h =   7.23s.
S Mode -   0km/h - 100km/h =   8.40s.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 04 Marca 2021, 11:01 10s
ciekawe ze 60-140 agility bardzo wolno
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 04 Marca 2021, 15:07 19s
Hmmm, ja mam w204 z pakietem Advanced Agility Control, mam na panelu przycisk SPORT który zmienia skrzynie, twardość zawieszenia blablabla. Z tego co ja się orientuje kiedy nie ma tego pakietu są tryby E / S z czego E to Economic a S to Standard proszę mnie poprawić jeżeli się mylę bo mogę się mylić. Myślę ze w takim układzie Agility będzie takim trybem SPORT.
Kolega ma w207 czyli wasze coupe które ma tak samo jak u mnie AAC i ma przycisk Sport nie ma E/S.
Nie wiem jak to ma się do tych pomiarów z filmiku które by temu zaprzeczyły.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 04 Marca 2021, 15:16 49s
W miedzy czasie kolega majkel84 napisał coś co tylko prawdopodobnie w połowie jest prawda.Przy przełączniku E-S manual raczej nie działa oczywiście możemy w zasadzie zablokować skrzynie na danym biegu ale jeśli to jest niebezpieczne dla układu napędowego to skrzynia przełączy automatycznie i tak bieg na wyższy. Można to zauważyć przy "długim" wyprzedzaniupo przekroczeniu krytycznych obrotów skrzynia się przełącza.Dalej nikt nie pisze co daje z ustawieniem "agility"!.

Oczywiście ze to nie jest tryb Manual, tylko blokada biegów która przydaje sie np. w górach żeby nie wrzucał wyższego biegu jak zjeżdżasz z góry. Prawda też ze skrzynia jest zabezpieczona i i tak przełączy jak warunki będą dla niej ekstremalne.
Jeżeli masz przycisk M i łopatki przy kierce to znaczy ze masz w swoim samochodzie tryb Manual inaczej nie.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 04 Marca 2021, 15:32 31s
Mozna sobie dokodowac w 15 minut tryb a+M brakujace :)
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 05 Marca 2021, 08:01 17s
Jak najbardziej można, za pomocą Viademo albo DTS Monaco, poradniki można znaleźć w internetach.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 05 Marca 2021, 10:36 17s
Powiem więcej. Jest wrzucony przeze mnie na tym forum z kompletem narzędzi (nie licząc vediamo, ale to inny kolega ogarnia na tym forum)
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 05 Marca 2021, 23:00 49s
Dzisiaj potestowałem i tryb M przy redukcji dziala tak, że mozesz zaznaczyc ze chcesz zejsc np z 6 na 3 ale niestety nie zrzuci na raz wszystkich biegow. A doznania z agility sa takie same jak Ruska. Bardzo dobrze przyspiesza od 0, natomiast jak trzeba zrobić redukcje to na sporcie lepiej to śmiga.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: Nerd w 24 Marca 2021, 11:37 47s
Obawiam się, że jedynym realnym panaceum na poprawę pracy 7g jest wgranie softu z Kleemanna, koszt 1000 euro. Wtedy dodatkowo można załadować 800nm i więcej. Takie wnioski mam po korespondecji z przedstawicielem firmy w DE.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: r66 w 24 Marca 2021, 13:48 07s
Obawiam się, że jedynym realnym panaceum na poprawę pracy 7g jest wgranie softu z Kleemanna, koszt 1000 euro. Wtedy dodatkowo można załadować 800nm i więcej. Takie wnioski mam po korespondecji z przedstawicielem firmy w DE.

Jakby udało się sprawdzić jakie są w nim zmiany to teoretycznie inni, lokalni tunerzy też powinni ogarnąć taką zmianę. W sumie samo wgranie nie jest problemem - tylko trzeba wiedzieć co zmienić.
Do starej 722.6 to nawet ludzie robią sami kompletne sterowniki SA (na forum w210 jest forumowicz który zbudował to i oprogramował), ciekawe czy podobnie by się dało do 7G? Wtedy można zrobić ze skrzynią praktycznie wszystko.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: Nerd w 25 Marca 2021, 00:19 47s
Zgadza sie, z 5g mozna zrobic wszystko ale z 7g trzeba jeszcze poczekac choc rowniez dobrze ta skrzynia moze predzej sie zestarzeć niz dac rade hakować bo w sumie na rynku jest juz od 17 lat. W Polsce zaden tuner nie podejmie sie tuningu tej skrzyni. Ciekawe jest to, ze nie trzeba modyfikować konwertera aby 7g przyjęło 800nm a nawet wiecej, wystarczy sam program, zapewne zwiększenie ciśnienia oleju na elektrozaworach. Kleemann robi to online bezposrednio z DE przez pośrednika we Wrocławiu.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: r66 w 25 Marca 2021, 11:28 49s
Zgadza sie, z 5g mozna zrobic wszystko ale z 7g trzeba jeszcze poczekac choc rowniez dobrze ta skrzynia moze predzej sie zestarzeć niz dac rade hakować bo w sumie na rynku jest juz od 17 lat. W Polsce zaden tuner nie podejmie sie tuningu tej skrzyni. Ciekawe jest to, ze nie trzeba modyfikować konwertera aby 7g przyjęło 800nm a nawet wiecej, wystarczy sam program, zapewne zwiększenie ciśnienia oleju na elektrozaworach. Kleemann robi to online bezposrednio z DE przez pośrednika we Wrocławiu.

Co jeszcze obejmuje program poza konwerterem i ile m/w taka przyjemność kosztuje? Szybsza zmiana przełożeń, lepsza reakcja na gaz?
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 25 Marca 2021, 18:52 06s
No właśnie jak kolega wyżej napisał ze konwertera nie trzeba ruszać, chodzi tylko o program.
1000 ojro
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: r66 w 26 Marca 2021, 09:07 14s
No właśnie jak kolega wyżej napisał ze konwertera nie trzeba ruszać, chodzi tylko o program.
1000 ojro

Dzięki. W sensie konwerter miałem na myśli "programowe jego usprawnienie". Bo ciekawi mnie co poza tym daje ten program, jakby np. była to szybsza reakcja na gaz itp.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: Nerd w 26 Marca 2021, 11:17 47s
Na Yt przez chwile korespondowałem z typem z USA, ktory online przeprowadził taka modyfikacje w   Kleemann z tym, ze on posiada 5g. Jest to srebrne w211 cdi v8, obecnie ma ponad 1000nm i auto dalej jezdzi. Mozna go zagaić czy sama zmiana biegów uległa poprawie, przyspieszeniu.. szkoda tylko, ze w dsg czy ZF za 600zl mozna zrobic wszystko a tutaj za 1000euro trzeba sie umawiać na kolejkę z jednym, jedynym technikiem i na dodatek w innym kraju jeszcze. Cokolwiek pojdzie nie tak to co wtedy.. bede jeździł jak Daniel Grzyb z Tesla do Berlina na serwis hehe
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: greenwitch w 26 Marca 2021, 12:02 05s
Szukam czegoś i na stronie kleemana i nic nie ma na temat skrzyń biegów:
https://catalog.kleemann.dk/
natomiast znalazłem coś takiego: https://www.ecuproject.pl/oferta/automatyczne-skrzynie-biegow.html
Czy ktoś korzystał?

Adam
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: r66 w 26 Marca 2021, 16:07 22s
z tym, ze on posiada 5g.

W 5G/722.6 to można wszystko zrobić, nawet u nas w kraju. Mody na ponad 1000nm też nie są problemem.
7G raczej nigdy nie doczeka takiego zaplecza :(

natomiast znalazłem coś takiego: https://www.ecuproject.pl/oferta/automatyczne-skrzynie-biegow.html

Brzmi ciekawie, tym bardziej, że:

"Dodatkowo oferujemy optymalizację oprogramowania w Mercedesach wliczając również AMG w vgs2 / vgs3 / Vgs4. (7G-tronic oraz niektóre 9G-Tronic)."

Chyba się z czasem skuszę na odwiedziny u nich:

"Seryjnie: 184Ps i 300Nm. --> Stage 1: 250Ps i 401Nm"
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: białastrzała w 26 Marca 2021, 17:59 28s
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.

Jak wciśniesz obie łopatki na raz to wchodzisz od razu w tryb M - manual, następnie od razu klikasz minus i zrzucasz bieg - najszybsze rozwiązanie jak chce się szybko zredukować i przyspieszyć.
Po takim wejściu w tryb M można bez problemu zmieniać biegi do góry i do dołu łopatkami lub gaz do oporu i automat sam zmieni bieg na wyższy przy maksymalnych obrotach. TAK PRZYNAJMNIEJ TO U MNIE DZIAŁA - testowane wielokrotnie :)
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: mercmania w 27 Marca 2021, 08:59 54s
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.

Jak wciśniesz obie łopatki na raz to wchodzisz od razu w tryb M - manual, następnie od razu klikasz minus i zrzucasz bieg - najszybsze rozwiązanie jak chce się szybko zredukować i przyspieszyć.
Po takim wejściu w tryb M można bez problemu zmieniać biegi do góry i do dołu łopatkami lub gaz do oporu i automat sam zmieni bieg na wyższy przy maksymalnych obrotach. TAK PRZYNAJMNIEJ TO U MNIE DZIAŁA - testowane wielokrotnie :)

U mnie też tak to działa. Chyba najszybsza i najlepsza opcja wejścia od razu w trym manualny i zabawy łopatkami.
Tytuł: Odp: Agility
Wiadomość wysłana przez: majkel84 w 28 Marca 2021, 12:08 12s
Łopatkami nie wywołujesz trybu M (manual), tylko blokujesz skrzynie do konkretnego biegu, jak zrzucisz łopatką bieg to wskoczy np D5 co oznacza ze skrzynia jest w normalnym trybie ale zablokowana do 5 biegu, to nie to samo co tryb M.

Jak wciśniesz obie łopatki na raz to wchodzisz od razu w tryb M - manual, następnie od razu klikasz minus i zrzucasz bieg - najszybsze rozwiązanie jak chce się szybko zredukować i przyspieszyć.
Po takim wejściu w tryb M można bez problemu zmieniać biegi do góry i do dołu łopatkami lub gaz do oporu i automat sam zmieni bieg na wyższy przy maksymalnych obrotach. TAK PRZYNAJMNIEJ TO U MNIE DZIAŁA - testowane wielokrotnie :)

No fakt, sprawdziłem u mnie jest tak samo, nawet nie wiedziałem ze tak można wywołać eMke, pisałem o normalnym naciśnięciu które zrzuca nam bieg i blokuje np.na D5. co nie jest trybem manualnym.

pozdro.