Forum Mercedes E-Klasa
		Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: krisu1977 w 24 Stycznia 2023, 18:06 09s
		
			
			- 
				Witam szanownych forumowiczów
mam pytanie w poprzednim mercedesie mogłem zmieniać biegi łopatkami przy kierownicy w obecnym tak jak bym mógł tylko ustawić do którego biegu ma mi skrzynia zmieniać biegi może mi to ktoś wytłumaczyć ???
			 
			
			- 
				Działa poprawnie. Jak chcesz inaczej, to użyj trybu manualnego.
			
 
			
			- 
				ALE SĘK W TYM ŻE NIE MOGE UŻYĆ TRYBU MANUALNEGO BO TAK JAK BY GO NIE BYŁO PO PROSTU NACISKAM ŁOPATKI I PO ZA TYM ŻE ZMIENIAJA MI SIE CYFERKI OD 1 DO 6 NIC SIE NIE DZIEJE 
			
 
			
			- 
				Nie wiem gdzie jest początek, a gdzie koniec zdania. Wciśnij przycisk manualnej zmiany biegów to zobaczysz różnicę.
			
 
			
			- 
				Niektóre e-klasy nie mają trybu manualnego. Mój nie ma, a wtedy łopatki w zasadzie przydają się tylko do hamowania silnikiem, np. w górach. Przynajmniej ja innego praktycznego zastosowania nie znalazłem.
Pozdrawiam.
			 
			
			- 
				No właśnie mam wrażenie że u mnie jest tak samo co prawda w 212 miałem to normalnie,  czyli naciskałem łopatke zmieniło bieg na nizszy lub wyższy. Teraz mam cls-a i jest zupełnie inaczej . Nie mam tez na przycisku zmiany manualnej tylko (e) i (s). Wiecie może czy da sie to jakos zakodować aby działało zgodnie z założeniem łopatek przy kierownicy a nie na zasadzie ogranicznika biegu ????
			 
			
			- 
				No to jak nie masz trybu M to tajemnica się wyjaśniła. Masz wymienioną kierownicę na taką z łopatkami i tyle.
Dlatego tak to działa.
Trzeba by dodatkowo wymienić panel i dokodować tryb M do skrzyni.
			 
			
			- 
				
No to jak nie masz trybu M to tajemnica się wyjaśniła. Masz wymienioną kierownicę na taką z łopatkami i tyle.
Dlatego tak to działa.
Trzeba by dodatkowo wymienić panel i dokodować tryb M do skrzyni.
Ja też nie miałem oryginalnie trybu M. Przycisk jest tylko C/S. Łopatki przy kierownicy są oryginalnie, nie była wymieniana. Ale, aby uruchomić M nie trzeba było wymieniać żadnych paneli, tylko dokodować to w skrzyni. O którym panelu do wymiany piszesz? 
			 
			
			- 
				
Masz wymienioną kierownicę na taką z łopatkami i tyle.
Jeśli mowa o taksówce z profilu, to oryginalnie miała wyposażenie 428 (wynika z VIN).
			 
			
			- 
				nie auto z profilu miało normalnie zmianę biegów w łopatkach teraz mam cls w218. Duzo roboty z dekodowaniem trybu M do skrzyni ??? mamy kogos z forum kto ma starke i zrobi to nie za miliony monet :)
			
 
			
			- 
				zastanawiam się też czy jak mi wgrywali menu AMG czegoś nie pokombinowali 
			
 
			
			- 
				wstawiłem VIN obecnego bolida :)
			
 
			
			- 
				Kupujesz Openport za około 100 zł. Potem robisz jak tutaj: 		A generalnie i tak nie warto.
			
 
			
			- 
				dziękuję Ci za ten filmik wydaje sie mega proste ale nie mam programu wiec i tak komuś to muszę zlecić może jeszcze przyjdzie mi do głowy aby odblokować inne funkcje :P ciekawe tylko czy jest ktoś kumaty w warszawie aby to ogarnął. A czy warto może i nie ale jak jest możliwość zrobić to po taniości to czemu nie czasami łopatki i zmiana manualna mi się przydawały.
			
 
			
			- 
				Na tym samym kanale znajdziesz linki i dokładną instrukcję jak sobie te wszystkie programy zainstalować i użyć.
			
 
			
			- 
				a dziękuję znam tego gościa tzn widziałem kilka filmów chyba nawet całe wnętrze przełożył z 213 ale tak jak wspomniałem nie mam kompa więc musze znaleźć kogos kto to dla mnie zrobi