Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: autock w 30 Sierpnia 2021, 11:27 02s

Tytuł: Naprawa konwertera czy remont generalny 7G 350 Cdi (sprzęgło)
Wiadomość wysłana przez: autock w 30 Sierpnia 2021, 11:27 02s
Cześć. Od 5 lat jestem szczęśliwym posiadaczem w212 350 Cdi 231km 2009 rok. Przebieg już 400 000. Od prawie dwóch lat konwerter zaczyna szwankować. Mianowicie zaczęło się od delikatnych falowań obrotów przy stałej prędkości ( np przy 100 km/h na tempomacie wskazówka obrotomierza skakała raz w gore raz w dół), przy delikatnym przyspieszeniu od np 100 km/h wyżej zaczyna coś z tylu samochodu bardzo mocno szarpać ;/! Stojąc autem pod górę na D auto się cofa ;(((
Mechanik mówi ze KONWERTER. I teraz moje pytanie. Warto naprawiać sam konwerter czy od razu remont generalny skrzyni ? ?
Mechanicy są rożnego zdania. Jedni mówią sam konwerter plus nowy olej Ok 3 tys i dalej polatasz. A mechanicy od skrzyń mówią ze nigdy w życiu. Cała skrzynia remont generalny Ok 5.5-6, bo z nowym konwerterem stare biegi się rozlecą za jakiś czas. Dodam ze auto na takim konwerterze zrobiło już Ok 45 tyś. Olej zmieniany co 60 tys przeze mnie (mechanik od Mercedes-Benz ) oraz przez poprzedniego właściciela w ASO Mercedes-Benz. PROSZĘ O POMOC. POZDRAWIAM
Tytuł: Odp: Naprawa konwertera czy remont generalny 7G 350 Cdi (sprzęgło)
Wiadomość wysłana przez: sewan w 30 Sierpnia 2021, 11:52 16s
Poszukaj używanej, w dobrym stanie skrzyni z konwerterem. To lepiej, taniej i pewniej niż naprawa.
Jest tego mnóstwo na rynku.
Tytuł: Odp: Naprawa konwertera czy remont generalny 7G 350 Cdi (sprzęgło)
Wiadomość wysłana przez: Tomasz D w 30 Sierpnia 2021, 19:17 15s
Ciekawe jaki ta skrzynia ma przebieg, bo jak 400 tyś to trochę dużo.
Ja po swoich doświadczeniach z używką w W211 chyba poszedłbym w remont.
Wtedy miałem opiłki w oleju i za namową mechanika kupiłem używkę chyba za 2 000 pln, która po założeniu ciekła więc była zdejmowana, uszczelniana i ponownie zakładana, co dało dodatkowe koszty. Ale ogólnie była ok, bo jeździłem na niej 7 lat.
W międzyczasie podjechałem do speca od skrzyń ze starą skrzynią i okazało się że naprawa jej wyniosła mnie chyba 800. Wystarczyło wymienić zębatkę pompy oleju i obudowę. Reszta była dobra. Konwerter robiłem niejako przy okazji zdjętej skrzyni.  I tak miałem drugą w zapasie.
Oczywiście u Ciebie wszystko zależy od tego w jakim stanie jest ta skrzynia i czy masz zaufanego speca od skrzyń. Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że części używane mają najczęściej krótką gwarancję rozruchową, w czasie której nie zawsze mogą wyjść jakieś negatywne działania, także ryzyko jakieś jest.
A Twoja skrzynia może nie wymagać dużego remontu.