Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: pioter w 25 Stycznia 2019, 23:56 26s
-
Jak w temacie.
Czy za wgranie w serwisie mercedesa nowego softu do skrzyni płaci się za to (za soft)- oczywiście pomijając koszt samej robocizny?
Samochód po gwarancji.
-
Wgrywałem dwa lata temu. Koszt około 200zł😀
-
a czemu zmieniałeś? poprawiła sie praca skrzyni ?
-
Miałem twarde zbicie biegu przy dojeżdżaniu do świateł,zatrzymywaniu!
Czytałem że nowy soft pomoże bo bieg pierwszy albo drugi (bo nie wiem który) włączany jest wtedy dopiero po zatrzymaniu! U mnie pomogło i nie ma już tego!
Przy okazji wymieniałem też olej ale myślę że pomógł ten nowy soft!
-
jaki masz przebieg
-
Ok, byłem na zmianie softu. Skasowali tylko 100zł.
W pytaniu chodziło mi bardziej o to czy takie updaty softu powinny być robione nieodpłatnie (myślałem że bedzie dużo więcej kosztować).
Czy nowy soft coś zmienił- w sumie nie wiem. Nie miałem problemów ze skrzynią.
-
w ASO Ci wgrywali ?
skrzynia 7g tronic plus ?
-
Tak ASO
Tak 7G
-
Miałem twarde zbicie biegu przy dojeżdżaniu do świateł,zatrzymywaniu!
Czytałem że nowy soft pomoże bo bieg pierwszy albo drugi (bo nie wiem który) włączany jest wtedy dopiero po zatrzymaniu! U mnie pomogło i nie ma już tego!
Przy okazji wymieniałem też olej ale myślę że pomógł ten nowy soft!
Ta twarda zmiana była na zimnym, czy ciepłym silniku?
U mnie tylko przy zimnym silniku czuć tego typu objawy, tzn. twarde zbijanie biegów.
I nie wiem, co to może być:(
-
Auto miało wtedy 90 tyś. Skrzynia pracowała bez zastrzeżeń tylko była wyczuwalna redukcja przy zatrzymywaniu się! To tak jakbyś w aucie lekko toczącym się wrzucił jedynkę i nieumiejętnie puścił sprzęgło! Lekkie szarpniecie😁
-
Witam
Ja też zastanawiam się na aktualizacją 722.9 w W164 320CDI 2007r. Olej zmieniłem po zakupie. Zaworki bez syfu i brak opiłków. Co prawda olej był bardzo ciemny ale to dlatego bo poprzedni właściciel go nie zmieniał. Jedyny błąd jaki mam to 0705 - Y3/8s1. Kasuje i wraca mimo iż manetka zmiany biegów działa poprawnie i skrzynia pracuje/reaguje bez szarpania D-N-R. Jedyne co nie podoba mi się to to, że lubi szarpnąć przy zmianie 1-2-3 i 3-2-1. Oraz że za bardzo hamuje biegami poniżej ~50km/h. Wygląda na to, że podczas redukcji zapina lock-up na każdym biegu. Być może szarpnięcia na 1-2-3 też są spowodowanw zbyt szybkim zapinaniem lock-up. Mam też W176 i C116, które też szarpią ale mniej i nie hamują aż tak mocno biegami. Dlatego zastanawiam się czy aktualizacja poprawia ten komfort pracy. Miałem wiele automatów i najbardziej lubię te w autach amerykańskich.
Zastanawiam się też nad przeprowadzeniem adaptacji konwertera (czyli tu zapewne chodzi o pracę lock-upu) i sekwencji shift up i down.
Ewentualnie może jeszcze sprowadzić z USA nowy zawór od lock-upu (cena 72$).
-
Zaktualizowałem skrzynię w ASO do softu z rocznika 2009 i jest zdecydowanie lepiej przy zwalnianiu. Nie szarpie już lock-upem.
Coś tam sobie jeszcze czasem szarpnie ale tak samo mamo w W176 i C116. Przy okazji zamówię sobie zaworek i zmienię go razem z olejem w kwietniu lub maju.