Autor Wątek: Potrzebne wyjaśnienie  (Przeczytany 4747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Potrzebne wyjaśnienie
« dnia: 08 Grudnia 2016, 13:19 06s »
Po co nam dwa biegi wsteczne ? ,jak to można wykorzystać ? .Oczywiście mowa o 7G tronic .

Forum Mercedes E-Klasa

Potrzebne wyjaśnienie
« dnia: 08 Grudnia 2016, 13:19 06s »

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1099
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Potrzebne wyjaśnienie
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Grudnia 2016, 13:33 12s »
Gwoli ścisłości: to nie dwa biegi wsteczne, a jeden bieg wsteczny posiadający dwa różne przełożenia przy E i S.
A wyjaśnienie jest proste - łatwiej ruszyć na śliskim przy niższym przełożeniu.
Tylko idea się trochę rozjechała - bo obecnie większość skrzyń i tak domyślnie jeździ na E, więc i wsteczny ma niższe przełożenie.
Historycznie, gdy skrzynie domyślnie jeździły na S, przełączenie na E/C/W przy wstecznym miało sens. Nie raz tego doświadczyłem. ;)

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Potrzebne wyjaśnienie
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Grudnia 2016, 19:28 15s »
Sewan,dzięki za szybkie i dogłębne wyjaśnienie ,tak myślałem że są dwa różne "tryby" pracy a nie dwa "biegi"?!.Tak na marginesie to ta skrzynia mogła by być trochę bardziej dopracowana ,zamiast tych dwóch przełożeń do tyłu mogli popracować nad płynniejszą pracą tych do przodu,bo po co komu w takiej limuzynie przełożenie sportowe na wstecznym?.No chyba że się wozi VIP-a i trzeba czasem zwiać przed zgrają bandytów ;)  .

Offline sewan

  • Global Moderator
  • Weteran
  • ******
  • Wiadomości: 1099
  • Pomógł +66/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Samochód: S212 350CDI 4Matic
Odp: Potrzebne wyjaśnienie
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Grudnia 2016, 11:15 45s »
O, to to.
Też nie lubię tych skrzyń. :)

Offline Prezes1960

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 462
  • Pomógł +6/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122231a
    • Zobacz profil
  • Samochód: S 212 350cdi 2011,S 204 250cdi 4matic,W246 B200cdi
Odp: Potrzebne wyjaśnienie
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Grudnia 2016, 13:47 30s »
Mam kolegę który kupił nowego sprintera z V6 i od początku miał problem z tą skrzynią .Huczała przy jeździe z równomierną prędkością ok.60 km/h.Dopiero inżynier kierowany przez kogoś przez telefon z Niemcem  podczas jazdy coś poprawiał przez SD połączonym online (ponoć jakieś odprężenie skrzyni).Kolega ten jednak twierdzi że ta skrzynia zmniejszyła zużycie paliwa o ok. 1-1.5l na 100km.Zastanawiam się czy ten rzadszy olej do skrzyni z + nie jest za rzadki jak się rozgrzeje i morze on coś "kiepści" w tych urządzeniach?.Czy koledzy ze starszymi skrzyniami mają takie same odczucia ?.Ja mam problem między 4 a5 biegiem a jeszcze gorzej między 5 a 4 wtedy skrzynia dość długo "zastanawia się " czy zmienić bieg a jak zmieni to z kopnięciem . Zjawisko  to tylko przy jeździe powolnej ,nie może się zdecydować !. Natomiast przy szybkiej jeździe jest wszystko OK! ;D  Miałem problem przy zimnym silniku jak podjeżdżałem do świateł wtedy redukcja z 2 na 1 była bolesna ,teraz chyba po zmianie oleju się zmieniło  ,nie odczuwam tej dolegliwości ;)  

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: Potrzebne wyjaśnienie
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Grudnia 2016, 13:47 30s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock