Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: cmyk1 w 30 Października 2023, 20:04 52s
-
Witam Panowie / Panie. Temat dotyczy mercedesa mojego teścia 270 cdi z automatem 722.6, 2003 rok, z góry przepraszam, że piszę o tym na w212 ale od 211 nie mogę znaleść forum. Jest to 5G tronik z wymienionym olejem fuchs jakieś 3tys km temu, filtr, gniazdo okrągłe. Autko jak się zagrzeje nie przenosi napędu na D i R, obroty obcięte do 1200 rpm, nie można wybierać wtedy biegów sekwencyjnie. Wyświetlanie na desce pozycji lewarka prawidłowe. Po lekkim ostygnięciu i ponownym odpaleniu napęd wraca ale słabo ciągnie, po chwili powrót problemu. Po podłączeniu SD w modułach ze skrzynią i sterowaniem zero błędów, i to jest mocno zastanawiające. Wysoki poziom oleju i nie obniża się po rozruchu. (cały bagnet serwisowy, te końcówka plastikowa). Nie mam doświadczenia w ocenie prędkości rzeczywistej wałków itp, może ktoś się spotkał z takim niedomaganiem.
-
Co to znaczy wysoki poziom oleju? Jak dla mnie to masz go za malo, i to z litr lub dwa
-
Na bagnecie serwisowym jest miarka od temp 20 do 80 bodajże, więc auto po 10 min na odpalonym silniku ma całą miarkę oleju powyżej kreski 80 stopni. To jak go jest za mało? :)
-
Objawy na to wskazują. Może masz złą miarkę.
-
Powiedz mi jeszcze, poziom oleju powinien opadać kiedy pracuje silnik bo chodzi pompa oleju w skrzyni tak? Sorki za tak głupie pytanie, ale zawsze mierzyłem poziom na odpalonym więc nie wiem jak na zgaszonym ;)
-
przedstawia się tyo tak samo jak na tym filmie: Zrzucam miskę i dam znać.
-
Poziom oleju mierzy się tylko i wyłącznie na pracującym silniku na P, przy temperaturze oleju w skrzyni ok 80 stopni (w praktyce oznacza to, że trzeba najpierw autem przejechać jakieś 15-20km).
I tylko przy pomocy oryginalnego bagnetu, który nie opiera się o dno miski, tylko o występ w miejscu gdzie rurka wlewowa chodzi do skrzyni (czyli końcówka "wisi" w oleju). Chińskie bagnety bardzo często tak nie mają i mocno zawyżają poziom.
-
Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem, ale niedawno poskładaliśmy damę do kupy. Padła pompa a dokładniej ścieło dwa zabieraki w pompie i nie było ciśnienia do zaciskania koszy. Dodatkowo okazało się, że był glikol w skrzyni wiec poszła do wymiany. Auto jeździ i została założona z przodu chłodnica oleju więc od teraz glikol już nie straszny. Pozdrawiam