Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: michalak w 02 Grudnia 2018, 14:37 08s
-
Witam . Kupiłem mercedesa w212 z 2011 roku 136 km .Skrzynia jest automatyczna . Ma lewarek ale z vin odczytałem że jest to skrzynia 7g, 722996 .Podczas wrzucania D jest bardzo silne uderzenie aż trzęsie całym samochodem . R jest to samo . Samochód jeździ .Może ktoś jest w stanie doradzić co jest przyczyną (sprzęgło hydrokinetyczne) ?
-
Zanim wyciągniesz wandler to sprawdź jeszcze poduszki skrzyni i silnika.
-
Silne uderzenie przy wlaczaniu przekladni to najczesciej niski poziom oleju.
Pora na wlezienie pod samochod i dobra inspekcje.
-
To na pewno nie są poduszki . To silne uderzenie , szarpnięcie samochód aż kołysze do przodu i tyłu . Wiadomo że trzeba podłączyć S D i zobaczyć błędy . Może być coś ze sterownikiem lub hydrauliką . Może nie trzeba skrzyni wyjmować ? Skrzynia ma najechane sporo kilometrów . Jak sprawdzić poziom oleju w tej skrzyni ? Może ktoś miał podobny przypadek ?.
-
Podlaczenie pod komputer to łatwy start, ale komputer nie pokaże Ci poziomu oleju.
W 7G poziom sprawdza sie od dolu na chodzacym silniku przy temp bodaje 60C.
Sprawdz sobie na youtube jako że procedura jest dość skomplikowana.
-
Czy jedynym sposobem na sprawdzenie poziomu oleju w tej skrzyni jest ten pokazany w tym filmie ? Czekamy aż olej w skrzyni zagrzeje się do 45 stopni , odkręcamy śrubę ?. Tylko jak sprawdzić ile litrów oleju jest w skrzyni .
Może jest jakiś inny sposób ?
-
Nie ma innego.
-
Kiedy ma odpowiednią temp nadmiar spłynie jak na filmiku, ma delikatnie kapać to będzie znaczyć że jest jego odpowiednia ilość pod warunkiem wypoziomowanego samochodu.
-
Problem jest jeśli jest za mało oleju bo tak się zdarza w 90 % . Wtedy nie wiadomo ile dolać oleju 1 l, 2 l ,3l ,4 l ? Którędy dolewamy olej do skrzyni ?
-
Wlewasz tyle, aż zacznie wypływać.
-
Jak masz malo, to znaczy ze jest wyciek.
Wtedy naprawiasz wyciek i robisz caly serwis, wymieniajac 8-9l
-
Którędy wlewamy olej do skrzyni ?
-
Tym samym otworem, z którego się wylewa. ;)
-
Właśnie cały sęk w tym że musisz nadlać oleju żeby ustalić jego poziom kiedy jest go mało, bo kiedy jest go dużo to tylko spuścić. Olej był wymieniany?
-
Po odrobieniu "pracy domowej" nadlewke mozesz zniwelowac.
Ja wlalem 1 l oleju mniej niz instrukcja podaje i pomimo ze pozwolilem staremu olejowi dobrze scieknac przez noc, okazalo sie w sam raz. Czyli Mercedes-Benz kaze nadlac 1l.
w 7G Mercedes-Benz zrobil rozwiazane idioto-odporne, gdzie trudno jest wlac duzo wiecej oleju niz powinno byc. Tulejka ustawiona nad korkiem spustowym precyzyjnie ustawia poziom bez bledow odczytu.
Ponoć iles samochodow z 5G splonelo przez nadlewke oleju w przekladni a 5G ma aktualnie komore na nadlewki- wyraznie niewystarczajaca na kazdego idiote.
Ja bym radzil znalezc skaner ktory odczytuje temperaturę oleju. Uzywalem infra-red jak na filmiku, ale nawet miska mila rozne temperatury jak olej sie nagrzewa.
Ten facet skierowuje termometr na dzwon skrzyni, ktory sie nagrzea duzo mniej niz olej.
-
Jaki sprzęt trzeba mieć żeby nalać olej do skrzyni ?
-
Ciśnieniowy, można sobie zrobić ze spryskiwacza z pompką, jest wiele patentów garażowych konstrukcji wszystko można znaleść na yt. do uzupełnienia niewielkiej ilości poradzisz sobie nawet z duża strzykawka z wężykiem, tylko musisz sobie zdawać sprawę żę jest tulejka o której wspomniał kolega wcześniej, nie możesz jej wcisnąć, najlepiej użyć adapterka do uzupełniania oleju z gwintem gdzie wkręca się go zamiast korka.
-
https://allegro.pl/reczna-pompka-odsysajaca-olejarka-1000ml-do-oleju-i7606768015.html
https://allegro.pl/adaptery-do-napelniania-skrzyni-biegow-dsg-cvt-i7623252156.html
Wynika z tego , że masz ten prosty sprzęt i wymianę zrobisz sam ?
-
Za te adapterki chca straszne pieniadze.
Skrzynia ma korek z takim samym gwintem jak korek silnika.
Ja mialem taki extra, wiec wywiercilem w nim dziurke, nagwintowalem i wkrecilem koncowke do nasadzania wezyka.
Pamietaj ze pracujesz pod autem z pracujacym silnikiem, wiec jest to troche stresowe.
Kazde druciarstwo ktore ma nieszczelnosc, spowoduje ze olej spłynie Ci przez rekaw do majtek.
-
E tam.
https://www.google.pl/amp/s/m.aliexpress.com/item/32866216360.html#ampf=undefined
-
taka pompka będzie praktyczniejsza...
https://www.ceneo.pl/62872000
-
https://www.ceneo.pl/30742441
Taki korek można przerobić .
Wymiana może tak przebiegać ?
Musi być olej spełniający normę MB 236.14
Olej zlać ze skrzyni na nieodpalonym silniku .Miska zdjęta ,filtr nowy .Zalać ok 7 litrów oleju na nieodpalonym silniku ( czy nic się nie stanie jak zaleje się za dużo oleju) .Odpalić silnik zagrzać olej w skrzyni do temp 45 stopni i sprawdzić olej .
-
Zapomniales o korku na konweterze
+ dobre wytarcie magnesow i miski.
-
SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE ma korek i z niego spuszczamy olej . Zakręcamy korek i sprzęgło samo się napełni ? Czy będzie problem jak zalejemy za dużo oleju do skrzyni i odpalimy silnik ? Czy 7 litrów będzie ok ?
-
Nalej ze 2-3L i odpal silnik, i dolewaj aż będzie bedzie 'max'.
Z resztą, masa tutoriali na youtube.
-
To jest wymiana w R klasie .Mówi na filmiku że 35 stopni a prawidłowo powinno być 45 stopni . Spoko dam radę . Wymyślili jakąś chorą wymianę .W b klasie w246 jest 7 biegowa i takich jaj niema .Wymienia się bez problemu .
-
SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE ma korek i z niego spuszczamy olej . Zakręcamy korek i sprzęgło samo się napełni ? Czy będzie problem jak zalejemy za dużo oleju do skrzyni i odpalimy silnik ? Czy 7 litrów będzie ok ?
Na ile pamietam, to procedura jest ze pompujesz ok 4l oleju, uruchamiasz silnik na kilkanascie sekund, w czasie ktorych pompa napelni konwerter, czy jak wolisz sprzeglo, zatrzymujesz silnik, dopompowujesz reszte i wtedy uruchamiasz silnik do koncowego sprawdzenia poziomu.
-
Olej norma mb 236.14 .
Na pustą skrzynię wchodzi 9 litrów .To pewnie w czasie wymiany można wlać spokojnie 7 litrów .
-
Jest może na forum osoba która zajmuje się naprawą sterownika skrzyni 722.9 ?
-
ja tez mam delikatne uderzenie przy zmianach z R na D.
A pojawijo sie to po wymianie oleju, czyzby mechanior za malo wlal oleju?
-
Jest może na forum osoba która zajmuje się naprawą sterownika skrzyni 722.9 ?
Wyglada ze na forum nie, ale w Bulgarii masz speca https://www.ebay.com/itm/Mercedes-722-9-TCM-TCU-Transmission-Control-Unit-Conductor-Plate-coding/112566128256
-
U mnie przy wrzucaniu D lub R jest takie pierdyknięcie że cały samochód się rusza do przodu i do tyłu . ;)
-
W Polsce też jest sporo osób co się zajmuje tymi sterownikami . Podstawą jest podłączenie pod SD i wtedy może będzie coś więcej wiadomo .
-
Tu zajrzeć:
https://www.w212.pl/skrzynia-biegow/problem-7g-tronic-plus/msg2400/#msg2400
-
Wiadomo , że podstaw to SD . U mnie jest takie szarpnięcie przy R i D , że aż samochód bardzo buja . Auto jedzie ale nie przerzuca biegów . Zobaczę jakie błędy pokarze.Pewnie sterownik . Zastanawiam się czy jeżeli odkręcę korek miski skrzyni a oleju będzie mało to czy coś poleci .
-
jeżeli olej podczas sprawdzania będzie miał zalecaną temp to raczej nic nie poleci jak będzie mało, musisz ogarnąć po co jest plastikowa tulejka nad wlewem, ona ustala poziom w misce.
-
Nie mam SD .Ciekaw jestem ile trzeba poczekam tak mniej więcej zanim olej zagrzeje się do temperatury 45 stopni .
-
Przy obecnych temperaturach, jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 80 stopni.
-
Przy obecnych temperaturach, jak temperatura płynu chłodzącego osiągnie 80 stopni.
W moim dieslu pyrkajacym przed domem to sie nigdy nie stanie nawet przy 20C na dworze.
Lepiej sie przejedz aby silnik byl rozgrzany.
-
zaopatrz się w termometr, są takie co mierzą temp. ciała laserowo, myślę że w przybliżeniu pokazał by temp oleju jak skierujesz go na miskę.. :)
-
https://allegro.pl/oferta/pirometr-termometr-laserowy-bezdotykowy-50-380-6515488119
Termometr , dużych kosztów nie ma .
-
Jest może na forum osoba która zajmuje się naprawą sterownika skrzyni 722.9 ?
Jeszcze kwestia jaki ty masz ten sterownik. VDO siemensa czy juz Continentala ?? To zasadnicza różnica. Chociażby w immo.
-
Numer sterownika można sprawdzić podłączając pod Sd nie trzeba wyjmować ?
-
Błąd P0778 – Y3/8y5 zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B1. Czy można gdzieś kupić taki zawór ?
-
Można, mam nawet taki na sprzedaż, jak chcesz to na priv.
-
Ile oleju powinno zlecieć ze skrzyni biegów gdy silnik jest nie odpalony i zimny ? Temperatura ok 5 stopni .
-
P0778 – zawór elektromagnetyczny ciśnienia hamowania 1 wewnętrzna usterka elektroniczna
Ten błąd wskazuje na usterkę płyty sterownika , czy może być zawór Y3/8y5 ?
-
Y3/8y5 to regulator cisnienia i P0778 na niego wskazuje.
(https://ww2.justanswer.com/uploads/RA/Racer76916/2014-10-02_011856_230_valvebody_pic.jpg)
-
Czy wystarczy ten zawór wymienić Y3/8y5 ? W opisie jest wewnętrzna usterka elektroniczna tego zaworu czy płyty .
-
Naprawa wnetrza skrzyni biegow to nie jest praca dla hobbystow, wiec nie oczekuj ze przyjdzie ktos z konkretnym doswiadczeniem.
7G maja siteczka przed zaworami, ktore ponoc lubia sie zatykac, choc moje przekladnie majace po 300t km tego problemu nie mialy.
MB zrobil maly filmik jak to czyscic i gdzies juz go na tym forum wkleilem.
Oczywiscie jak rozbierzesz skrzynie, to nie warto jej skladac bez poprawnego testowania tego zaworka, niezaleznie czy siteczko bedzie mialo brud czy nie.
-
Zawór Y3/8y5 wymieniony i dalej lipa .SD pokazuje dalej błąd P0778 . – Y3/8y5 zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B1 .Dziwne .Lipa po całości .
-
Niestety ale musisz oddać płytę do sprawdzenia, musisz wykluczyć usterkę płyty zanim oddasz sprzęgło do regeneracji.
-
Mysle ze musisz znalezc lepszy skaner, jako ze Twoj daje Ci dziwne opisy.
Jak bedziesz mogl monitorowac cisnienie w czasie jazdy to wiele by dodalo.
Tak czy inaczej to sprawa dla experta.
Noc sie zniechecil do pisania tutaj, ale ciagle mozesz do niego zadzwonic, czy wyslac PW.
On albo MAVA na benzworld forum
-
Kts nie jest zły . Pokazuje błąd P0778 . Czyli zawór problem z zaworem Y3/8y5 elektromagnetyczny regulacji hamulca B1 .
Możesz mi podać namiary ?
-
Czy ktoś wie jak sprawdzić sterownik (płytę ) :)
-
https://www.obd-codes.com/p0778
wrzuć do translatora jeśli musisz.. zresztą sporo jest na necie na temat tego błędu.
Płyty nie da się sprawdzić w domowych hobbistycznych warunkach, trzeba ją na stole sprawdzić, elektronikę i czy trzyma ciśnienia. Niestety musisz poszukać kogoś kto się tym zajmuje. Nawet gdyby ostatecznie okazało się że musisz też zrobić sprzęgło to płytę należy także sprawdzić ewentualnie naprawić, bo nowe sprzęgło może długo nie pojeździć.
-
Spoko. Pokazuje błąd P0778 . W skrzynie jest 8 zaworów i pokazuje błąd właśnie dokładnie tego Y3/8y5 .Zawór Y3/8y5 wymieniony i dalej lipa .
-
Nie wiem czy to Twoj skaner, czy Ty zle odczytujesz blad.
Wskazuje on na problem z ukladem elektrycznym tego zaworu. Nie musi to byc sam zawor, ale zly kontakt, czy przerwana sciezka na plycie.
Miales plyte wyjeta i sie nie przyjrzales?
-
Skaner odczytał i teoretycznie wiadomo jaki to błąd . Płytę ciężko sprawdzić . P0778 – Y3/8y5 zawór elektromagnetyczny regulacji hamulca B1 usterka elektryczna .Jest 8 zaworów a pokazuje na ten .Nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia płyty.
-
Jaka ma być temperatura olej w skrzyni przy sprawdzaniu oleju 35 stopni czy 45 stopni bo różnie piszą ?
-
45
https://www.benzworld.org/forums/w212-e-class/1721568-photo-diy-722-905-7g-tronic.html