Forum Mercedes E-Klasa
		Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: duulinn w 20 Lutego 2020, 10:20 32s
		
			
			- 
				Ostatnimi czasy zauważyłem, że auto bardzo niechętnie redukuje biegi na niższe. Przykładowo przy 1,5tys obrotów przerzuca z 4 na 5 bieg i ledwo ciągnie na tym przełożeniu. Zbija biegi niżej w momencie gdy auto się całe telepie a najczęściej sam zbijam niżej łopatką. Na Sport jest lepiej. Czy ten typ tak ma? Ujeżdżam go ponad rok i od początku wydawało mi się że bardzo późno zbija bieg na niższy (są wyczuwalne spore wibracje i dopiero przerzuca niżej - ewentualnie mocniejsze dodanie gazu powoduje zbicie w dół). 
Dodatkowo ostatnio mam wrażenie, że przy przyspieszaniu auto wibruje i delikatnie głośniej chodzi - sytuacja ma miejsce tylko jak jest zapięty bieg. Na P czy N nie ma tego odgłosu. 
			 
			
			- 
				Obstawiam "cichy check engine". 
Jeśli błąd jest "niepotwierdzony" to auto najpierw wchodzi w cichy limp mode - ogranicza moc, szybciej wrzuca następny bieg, utrzymuje się na niskich obrotach aby nie narazić się na katastrofalne uszkodzenie jakiegoś elementu. 
Podłącz się pod OBD albo od razu SD i zczytaj błędy. 
Może to zapchany DPF, może złe ciśnienie turbin, może jakiś czujniczek nie łączy na wtyczne a może... silnik do wymiany. 
			 
			
			- 
				Właśnie mocy mu nie brakuje a silnik jest pewny i świeży bo 20tys temu panewka narobiła ambarasu i były koszta. Ciągnie od dołu na każdym biegu tylko te wibracje mnie martwią. Spróbuje jeszcze z adaptacją skrzyni i diagnostyką.
			
 
			
			- 
				Obecność mocy nie oznacza, że wszystko jest OK. 
Masz dwie turbosprężarki - jedna działa na niskich obrotach a druga na wyższych. 
Jeśli auto drży i dziwnie się zachowuje na niskich obrotach ale ma dużą moc gdy wciśniesz mocno pedał gazu - możesz mieć awarie małej turbosprężarki. 
Jeśli miałeś problem z panewką to wielce prawdopodobne, że były problemy z ciśnieniem oleju które do uszkodzenia panewki doprowadziły. 
Turbosprężarka jest bardzo wrażliwa na zmniejszenie przepływu oleju przez nią. 
Nadal proponuje podpiąć się pod SD - za diagnozę poza ASO zapłacisz 100-200 zł a będziesz wiedział na czym stoisz. 
Oczywiście problem tez może być w skrzyni - może zużyty konwerter momentu lub lock-up?
			 
			
			- 
				Ja stawiam na konwerter. Może pomóc ponowna adaptacja konwertera, a jak nie, to już tylko regeneracja.