Forum Mercedes E-Klasa
Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: Kris w 13 Września 2016, 13:11 26s
-
Witam, objawy w moim aucie wyglądają następująco:
Wsiadam do auta (zime lub ciepłe bez znaczenia) odpalam silnik wrzucam R na skrzyni po przejechaniu 1m czasami 2m nagle wybija mi bieg na P i auto staje czasami przy tym skrzynia chrupie a czasami nie ale tak jakby w trakcie jazdy na chama przeskakiwało na P raz zdarzyła sie taka sytuacja że zdarzyło się to na jeździe w przód podobnie jeden dwa metry i bach.... po takiej akcji przełączenie z P na D lub R jest w towarzystwie dość mocnego chrupnięcia. Nie wiem czy można to w jakikolwiek sposób połączyć ale równocześnie występuje problem taki że podjeżdzam pod dom i przekręcam kluczyk w pozycję 0 i: zegary opadają, radio gaśnie (choć nie powinno... powinno dopiero po wyciągnięciu kluczyka) a silnik chodzi. Silnik gaśnie dopiero po wyciągnięciu kluczyka. Obie sytuacje nie są zasadą w sensie że nie występują za każdym razem. Auto po oględzinach SD i błędy pokazuje nasteące:
błąd U016831 "Zakłócona komunikacja z elektroniczną stacyjką. Brak sygnału"
błąd B21F286 Status "zacisk 15 jest nieprawidłowy. Występuje nieprawidłowy sygnał"
Wymiana oleju w skrzyni robiona w ASO Leszno 5 tys kilometrów temu.
Proszę o pomoc czy ktoś coś podobnego spotkał?
-
Witaj mam na imie Emil i mam dokladnie ten sam problem co ty raz wlacza p raz chodzi normalnie nie moge dojsc co to jest moze zrobiles juz jakies postepy z twoim mercem i moglbys cos pospowiedziec?
Dodano: 10 Września 2017, 13:19 19s
Witam jestem nowy mam problem z moim w212 polega on na tym ze wlaczam d ruszam do 10-20 km/h a on hamuje i zrzuca na p jezeli wlacze r i cofam powoli on robi tak samo wiem ze to normalny proces jezeli drzwi klapa badz maska sa otwarte ale ja wszystko sprawdzilem mialem zepsuty domykacz klapy ale go wymienilem zaadaptowalem i wyczyscilem wszystkie bledy niewiem o co chodzi moze ktos cos podpowie bo janusze mercedesow mowia skrzynia ale skrzynia nie szarpie stopniuje idealnie lopatki dzialaja a i co wazne przyuczalem dzwignie p.d.r !
-
Raczej od klapy sam by nie hamował i nie wracał na [P].
Ja kiedyś z uchyloną maską z przodu jechałem ~60 kmh i nic mi nie hamowało ani nie zmieniało biegu na [P].
To samo z klapą z tyłu - wiozłem meble i na obwodnicy jechałem ~90 kmh z otwartą do 1/3 wysokości klapą i też nic nie hamowało.
Tylko wyświetlacz świecił się na czerwono (podświetlanie) i był symbol otwartej klapy + dźwiękowy "...ding ding ding ding ding..." nie dający spokoju :)
Także nie wiąż problemu z hamowaniem i zmianą na [P] z drzwiami czy klapami.
-
Ty o ile pamiętam masz biegi w tunelu, a nie przy kierownicy?
Czy źle pamiętam?
To trochę inaczej działa przy biegach przy kierownicy...
-
Mam 2012 r biegi przy kierownicy
Dodano: 10 Września 2017, 20:48 10s
Ale poradziles sobie z tym problemem?
-
Stacyjka do wymiany! Jest biuletyn w WIS z 2014r. dotyczący tego problemu.
-
Czesc co to za biuletyn ? Bo wymienilem ten modul na skrzyni i dalej wbila P wszyscy mnie tylko kasuja a auto nie chodzi podpowiedz cos 504420874 z gory dziekuje
Dodano: 29 Września 2017, 11:31 47s
-
Przecież ci napisał: stacyjka do wymiany.
-
Witam,
ja zacząłem od wymiany przełącznika zespolonego, niestety to nie dało efektu.
I brak jakichkolwiek błędów, mechanicy bezradni
Czy komuś po wymianie stacyjki ustąpił problem?
Rafał
-
http://www.benzworld.org/forums/w212-e-class/2181682-car-throwing-itself-into-park-no.html
Tu masz ten sam problem na hamerykanskim forum.
Moje auto tego nie ma, ale wyglada ze we wczesniejszych W212, ktore maja 2gi akumulator pod kierownica - ta bateria slabnac moze taki blad robic.
Ale stacyjki tez byly wymieniane.
Bulletin LI54.25-P-056472 z dnia 2/2014
-
Witam , mam ten sam problem ;wymontowałem stacyjkę wysłałem razem z kluczykiem do gościa który ogarnia stacyjki kupiłem od niego inną stacyjkę zrobił mi jakiegoś" klona" z mojej i mówił że wystarczy zamontować stacyjkę i powinno być ok.Zamontowałem stacyjkę wyświetlił się komunikat instalacji klucza i było ok ale tylko przez 500 km. Auto postało na parkingu 28 stopni w aucie ruszam przy otwartych szybach jadę 1-2 km jest ok ,zamykam szyby i włączam klimę na największy nawiew i wrzuca od razu na P przy dojechaniu do świateł.Wyłączam auto odpalam i znów to samo. 30 min postoju auto jedzie.nagrzewa się i historia się powtarza.Mam pytanko ?czy wystarczy zamontować tą "nową" stacyjkę czy trzeba robić jeszcze jakieś np. adaptację czy aktualizację itp.. w aucie. Czy ewentualnie jest jakaś inna przyczyna, coś czytałem o dodatkowym akumulatorze przy kolumnie kierownicy że może mieć związek jak ma się ku końcowi bo auto stało na parkingu 3 miesiące i się rozładowało do 0 ale nie wyświetla się żadem komunikat. Z góry dzięki za info.
-
Akumulator zapasowy nie ma z tym nic wspólnego. Komunikat u mnie pojawiał się zimą codziennie po każdym odpaleniu auta. Jeździłem tak 2 miesiące i wszystko było ok. Dodam tylko że był oryginalny i miał 9 lat ;)
-
Witam, problem został rozwiązany.Wymiana stacyjki na nr.A2129056701 produkcja po 2013r.rozwiązała temat. Stacyjki z nr.A2129055200 były częścią awaryjną wymiana na ten sam numer nie rozwiązała problemu , ważną rzeczą jest aby nie robić klonu stacyjki o nr.A2129055200 na inną z tym samym numerem bo błąd się przepisuje i mimo wymiany stacyjki problem wrzucania na P wraca.
Rozwiązanie problemu- kupić stacyjkę po 2013r.nie robić klona starej stacyjki tylko zaprogramować do auta. Pozdrawiam
-
Witam, mam ten sam problem juz od dluzszego czasu i nie moge sobie z nim poradzic... Wyczytalem, ze powinna byc wymieniona stacyjka na model po 2013 roku (moja jest 2012 z numerem 2129055800). Jednak po 2013 wprowadzono system programowania FBS4, ktorego chyba nikt nie jest w stanie zaprogramowac... Przynajmniej tak mi powiedzano. Pozostaje jedynie ASO? Panowie, prosze o pomoc w celu wyjasnienia zagadnienia. Z gory bardzo dziekuje.
-
Witam
Mam ten sam problem .. Pytanie zasadnicze czy wymiana stacyjki musi być na tą z końcówką 701? i drugie pytanie czy temat rozwiązuje wymiana stacyjki. Mam tą wymianę już nagrana ale chciałbym się upewnić.
-
witam wymieniam te stacyjki możliwość wysłania oryginalnej i drugiej kupionej wszystko koduje tak aby włożyć do auta i odpalić koszt usługi 350 pln
-
Witam
Walczę z problemem samoczynnego przechodzenia mojej gwiazdy z D na P przy zatrzymywaniu - zawsze po mocnym rozgrzaniu wnętrza - albo po długim postoju w upalne dni w słońcu, albo po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem w dni chłodniejsze.
Walkę oczywiście chcę rozpocząć od wymiany stacyjki.
Nurtuje mnie tylko jedno pytanie:
Czy musi to być stacyjka o nr A2129056701, czy może z problemem poradzi sobie stacyjka nr A2129056601 lub A2129056801 ewentualnie inna ???
Pytam bo nie ukrywam że ta pierwsza jest dość ciężko dostępna.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników 212.
-
Cześć,
Czy udało Ci się rozwiązać problem i możesz potwierdzić zasadność wymiany stacyjki w tym przypadku??
pozdrawiam
-
Witam
Czy jest ktoś z forum kto może mi doradzić czy do mojego WDD2122891A313809 musi być A2129056701, czy może problem rozwiąże A2129056601 ???
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
-
Witam,
Czy znacie kogoś na terenie Krakowa, kogo polecacie do przeprowadzenia takiej naprawy?
-
Dziś zadzwoniłem do firmy która w stacyjkach Mercedesa usuwa tę usterkę - to znana im przypadłość naprawa w 24 godziny.
Trzeba stacyjkę zdemontować, wysłać po naprawie zamontować, nie trzeba od nowa kodować i ma być OK.
Tyle tylko że usunięcie tej usterki nie jest tanie, ponadto na kilka dni trzeba unieruchomić samochód.
Ja jednak zaryzykuję, zamówię stacyjkę A2129056601, myślę że wyjdzie taniej i szybciej.
Oczywiście pozostaje ryzyko że ta nowo zakupiona będzie również miała tę przypadłość, ale trudno zaryzykuję.
-
Ale zdajesz sobie sprawe, że wymiana stacyjki wymaga zakodowania jej w aucie i to tez są duże koszta?
-
Tak oczywiście, tyle że to zrobię na miejscu w ciągu kilku godzin.
Muszę coś z tym zrobić to dość dokuczliwa przypadłość Mercedesa - cierpi na tym cały układ napędowy - boję się że w końcu stanie się coś złego i koszty będą jeszcze większe.
-
Skoro biuletyn mówi o problemach ze stacyjka do 05.2012 to teoretycznie najlepiej kupić stacyjke z końca "12r i najważniejsze by nie była FBS4!? Zrobić jej klona pamięci i teoretycznie powinno być dobrze, czy ktoś mądry moglby się w tym temacie wypowiedzieć?? 🙃
-
Wyjąłem stacyjkę, przedmuchałem bo było w niej sporo kurzu i oddałem do sprawdzenia. Test nie wykazał żadnych nieprawidłowości, zamontowałem i praktycznie od razu wyskoczył błąd. Zgasiłem odpaliłem i od prawie dwóch tygodni to był ostatni błąd. Zobaczymy ile to potrwa natomiast trochę pojeździłem autem i biorąc pod uwagę wcześniejszą częstotliwość występowania powinien wyskoczyć mi już x razy a jest spokój, zobaczymy na jak długo, natomiast mam nadzieję że to kurz robił zwarcie - taka najwygodniejsza dla mnie hipoteza.
pzdr
-
No i dziś wystąpił błąd ponownie ,tak więc przedmuchanie na długo nie pomogło ;)
-
Wykonuje usługę
kodowanie nowej stacyjki
przysyłamy stacyjkę oryginalną z kluczykiem i stacyjkę nową może być bez kluczyka (taniej w zakupie bez kluczyka)
ja odsyłam już zakodowaną stacyjkę gotową do uruchomienia auta na oryginalnych kluczach które posiadacie.
koszt usługi kodowania 300 pln
-
Wczoraj wymieniałem stacyjkę z tego samego powodu.
Jakby ktoś potrzebował to mogę pomóc - Radom - klonowanie stacyjki, rygle, klucze.
-
Witam,
Zakończyłem przygody z problemem wrzucania P przy predkościach mniejszych niz 7-10km/h.
Jedni twierdzili ze stacyjka jest dobra zas drudzy ze to nie stacyjka
PROBLEM TKWI W STACYJCE
Wrzucam link do strony gdzie przeprowadzałem naprawę:
https://cyffert.pl/sklep/naprawa-stacyjki-ezs-eis-mercedes-nie-zalacza-zaplonu-nie-czyta-kluczyka-w-trakcie-jazdy-wrzuca-parking-p-zglasza-usterke-wewnetrzna-stacyjki-c-klasa-w204-e-klasa-w212-e-klasa-coupe-c207-glk/
Pozdrawiam
-
No ale przecież przedmówcy ( w tym np. ja) pisali, że problem jest w stacyjce.
-
Dzień dobry mam problem z w212 przy niskich prędkościach samoczynnie przełącza na P. Proszę o kontakt do Pana aby się umówić telefonicznie na naprawę. Pozdrawiam KD
-
Witam. Czy kolega mógłby zdradzić jaki koszt był naprawy tej stacyjki ? Mam ten sam problem z którym się borykam jakiś czas i dopiero dziś udało mi się dokopać do tego tematu. Proszę napisać jeśli to nie tajemnica jaki był koszt naprawy i czas. Jeszcze jedno , czy wysyłał pan całą stacyjkę z kluczykiem czy tyljo sam moduł ? Dzieki i pozdrawiam
-
Zapraszam do korzystania z usługi kodowania drugiej stacyjki lub naprawy starej
posiadam kilka stacyjek własnych ,ale każdy może przysłać własną drugą stacyjkę
którą przekodujemy ,
tak aby wszystko działało i po otrzymaniu paczki wkładamy drugą stacyjkę do auta odpalamy i cieszymy się jazdą bez wybijania skrzyni na D
Można od razu dorobić drugi zapasowy kluczyk ,przy połączonych usługach 2 kluczyk taniej
naprawiamy blokady kierownicy ,lub wstawiamy emulatory który zastępuje oryginalną blokadę EVL
Zapraszam do korzystania z usługi na miejscu lub wysyłkowo
tel.698715050 Mława
-
Polecam w 100% użytkownika hipollo.
wszystko tak jak napisane - szybka naprawa i zwrot stacyjki.
Mercedes znowu działa jak powinien.
-
Czytając cały ninejszy wątek oraz podlinkowany wcześniej wątek na forum BenzWorld (https://www.benzworld.org/threads/car-throwing-itself-into-park-no-door-open.2181682/?nested_view=1&sortby=oldest) jest tam też wspomniany sposób naprawy samej stacyjki.
Z opisu wynika, że winne zamieszania są tzw. "zimne luty" wewnątrz modułu stacyjki, powodujące brak styku i nieprawidłowe działanie. Kilka osób podało, ze rozebranie modułu i poprawienie lutów rozwiązało problem.
Czy ktoś próbował tego sposobu naprawy? Kolega hipollo?
Poza tym, problem wydaje się występować w autach bez systemu Keyless-Go, gdzie autoryzacja rozruchu odbywa się drogą komunikacji optycznej między stacyjką a włożonym w nią kluczem.
Auta z KG zdaje się autoryzują rozruch drogą komunikacji radiowej między modułem EZS, a kluczem znajdującym się w kieszeni (lub gdziekolwiek w aucie), dlatego opisywany tutaj problem wydaje się nie występować w autach z KG.
-
Hej.
Polutowałem te luty i działało przez jakieś dwa miesiące. Potem znów wróciło - najpierw tylko na R gdzie wrzucalo P. Teraz klasycznie już z D na P. Ktoś ma jakiś sprawdzony pomysł jak to rozwiązać? W necie każdy kto dłubie przy stacyjkach chce stacyjkę + klucz ale nie za bardzo chce zgrać klucz z klucza i wgrać w nową stacyjkę.