Forum Mercedes E-Klasa

Mercedes W212 - Forum techniczne => Na pomoc! Mam problem z... => Skrzynia biegów => Wątek zaczęty przez: Peter w 25 Kwietnia 2017, 09:38 59s

Tytuł: Śruby aluminiowe miski olejowej 7G-tronic+
Wiadomość wysłana przez: Peter w 25 Kwietnia 2017, 09:38 59s
Witam wszystkich.
Stoję przed pierwszą wymianą oleju 125.000 km, w skrzyni automatycznej.
Olej uszczelkę oraz filtr mam. Problemem stały się śruby aluminiowe miski olejowej.
- czy muszę koniecznie kupić nowe oryginalne aluminiowe, czy mogę zastąpić
  aluminiowe stalowymi?  Oczywiście pamiętając o momencie dokręcania.
- czy używać smaru na śrubach, a może specjalnej pasty do aluminium?
Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów.
Tytuł: Odp: Śruby aluminiowe miski olejowej 7G-tronic+
Wiadomość wysłana przez: sewan w 25 Kwietnia 2017, 12:13 14s
Śruby jak wykręcisz ostrożnie, to możesz bez problemu wkręcić z powrotem. Żadnych smarów nie używaj.
Tytuł: Odp: Śruby aluminiowe miski olejowej 7G-tronic+
Wiadomość wysłana przez: Peter w 25 Kwietnia 2017, 20:16 02s
Dziękuję sewan,

nie mogę znaleźć informacji ile oleju potrzeba na wymianę do mojej skrzyni 722,965?
Koniec 2012 r. Start-stop
(w tabeli podają że do nowej fabryka nalewa 9.7 L), a na wymianę?
Nie wiem jeszcze czy w konwertorze jest korek spustowy żeby zrobić wymianę kompletną.

Tu znalazłem ciekawe info. o skrzyni automatycznej 722,9.

http://www.prnd.pl/7229-skrzynia-automatyczna-mercedes-benz,4,45.html

Pozdrawiam serdecznie. Peter.




Dodano: 25 Kwietnia 2017, 21:17 34s
Przepraszam że to nie jest miejsce na to co piszę, ale chcę zamieścić tu moją obserwację.
Przejrzałem mniej więcej całe forum i ze smutkiem stwierdzam że większość użytkowników wręcz narzeka a swoje gwiazdy. Rozumie ktoś ma pecha bo jemu się auto popsuło.
A ja chcę pochwalić markę Mercedes-Benz. Miałem szczęście mieszkać w Szwajcarii przez 30 lat.
Jeszcze w latach 80-tych jeździłem BMW e 30, stare czasy. Następnie kupiłem używane pierwsze Mercedes-Benz C 220 W202 benzyna z ASB 4 biegi bardzo dobry samochód 3 lata użytkowania żadnej usterki. Następnie kupiłem nową klasę C kombi S 203
6 cylindrów benzyna 3lata (leasing), żadnej usterki. Następnie nowy ML 320 benzyna, po dwóch latach padła przekładnia kierownicza po 100'000 km, gwarancja płaci. Następnie nowy C kombi S 204. Tym robiłem przeprowadzkę do PL. Na dachu było czasem 200 kg. A z Lugano do W-wy 1'500 km. I tak kilka razy. Przez ponad 3 lata padło tylko łożysko na tylnej osi. Dowiedziałem się w serwisie w Szwajcarii że to była typowa usterka w tym czasie wymiana na gwarancji bo w Szwajcarii Gwarancja 3 lata a samochód kosztuje mniej niż w PL. od czterech lat mam S 212 diesel. Na pierwszym przeglądzie  w Szwajcarii  wymienili wtryskiwacze mimo to że auto działało bardzo dobrze. Teraz mieszkam w PL i nie mam zaufania do ASO. Więc z bratem mechanikiem  robię sam przeglądy.
I jeszcze jedna moja obserwacja: leje tylko w PL  ON na BP Ultimate. Aut konsumuje średnio 9 L/100 km. Jadę do Szwajcarii Leję tam Diesel zwykły bo innego nie ma i co? auto pali 7 a na autostradzie 6,5 L/ 100 km. Czy to znaczy że u nas ?????????????????????????????????????????????????????????????????????
Przepraszam że mój post jest w złym miejscu ale nie wiem gdzie jest dział z pochwałami. Pozdrawiam

Tytuł: Odp: Śruby aluminiowe miski olejowej 7G-tronic+
Wiadomość wysłana przez: Remi w 25 Kwietnia 2017, 22:22 21s
Może w Szwajcarii po prostu mandaty wyższe? ;-)